Heb je bij de erkenning van het vrucht niet meteen een formulier mee gekregen van de gemeente om het gezamelijk ouderlijk gezag aan te vragen. Volgens mij kan je hem trouwens ook wel downloaden van de site van de meeste gemeentes. Alles wat je nodig hebt is een geldig kopie uittreksel van het bevolkingsregister van de papa en de mama (mag niet ouder zijn dan 3 maanden en kostte bij ons 10,- pp), en een kopie van een geldig paspoort van jullie beiden, dit alles kan je al vast klaar leggen/ regelen voor de geboorte en dan zometeen kopie van de inschrijving van je kindje bij de gemeente... volgens mij was dat het. Na de geboorte formulier invullen, stukken er bij doen en opsturen naar de rechtbank van de gemeente waar je kindje is geboren en aangeven. En dan krijg je binnen een paar weken een bevestiging van de rechtbank, als alles goed is, dat jullie nu samen het gezag hebben over jullie kindje. Ik snap niet waar dat verhaal vandaan komt van dat het heel veel geld kost. Wij dachten dan nl eerst ook, maar het is echt heel eenvoudig en goedkoop om het gezamelijk gezag vast te leggen. Ik zou het doen of anders even informeren bij jullie gemeente hoe het in zijn werk gaat.
Wij hebben het toevallig gisteren geregeld! Door alle chaos en omstandigheden van afgelopen weken was het er nog niet van gekomen! Maar je hebt 3 maanden de tijd, dus daar zitten we nog binnen!