Vreemde fruitsap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Inez02, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez02

Inez02 Nieuw lid

Jun 21, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Inez02, Feb 25, 2014
    Last edited: Feb 25, 2014
    Beste,
    Ik heb gisteren per ongeluk een slokje van fruitsap gedronken waarvan de kleur erg raar was. iK dacht dat het een nieuwe bus was, en omdat het een beetje 'donkerder' in de kamer was had ik dit niet onmiddellijk opgemerkt. Uit verbazing, heb ik onmiddellijk een andere bus geopend, en toen zag ik dat de kleur inderdaad heel raar was (heel vuil). Nu ben ik bang dat de fruitsap bedorven is (misschien was de doos niet goed dicht?), of dat er iets anders aan de hand is (stel dat er iets fout liep tijdens de productie, wat zou er allemaal fout kunnen lopen?).
    Wat kan er aan de hand zijn met fruitsap?
    En belangrijker: is dit gevaarlijk voor vrouwen die (mogelijk) zwanger zijn (en dan vooral voor de vruchtjes of baby's)?
    En als derde vraag: kan in bussen fruitsap listeria of iets anders schadelijks voor een ongeboren vruchtje/ kindje zitten?
    Laatste vraag: indien er risico bestaat op virussen of bacteriën, op welk welke dan, zijn deze gevaarlijk tijdens een zwangerschap? Is er een verschil tussen een hele prulle zwangerschap en een verder gevorderde zwangerschap? En wat zijn de incubatieperiodes dan?
    Alvast bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Je hoeft je hier niet druk om te maken. Veel mensen eten of drinken wel iets wat over datum is, maar je wordt dan niet meteen ziek. En mocht je ziek worden heeft dat ook niet meteen gevolgen voor de baby. Bij toxoplasmose en listeria wel, dus daar moet je mee uit kijken. Dit zit alleen niet in fruitsappen. Bij deze infecties is de kans op besmetting erg klein in de eerste 16 weken van de zwangerschap als je hier zelf ziek van wordt. Later in de zwangerschap is er grotere kans op overdracht, maar zijn de gevolgen minder groot voor het kind.

Groeten Evelien

Share This Page