Proberen zwanger te worden leuk? NOT!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Femke80, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke80

Femke80 Lid

14 apr 2009
    17
    0
    0
    Ik baal van mezelf! Baal van mijn gevoel! Baal dat ik niet kan genieten! IK BAAL!

In januari hebben we besloten met de pil te stoppen. Ik helemaal in de wolken, we zouden voor een kindje gaan. Al zo lang wil ik moeder worden, maar toen we 2,5 jaar geleden besloten een eigen zaak te beginnen wist ik dat dit voorlopig niet zou gebeuren. En dat vond ik prima. Nu willen we er toch voor gaan, jippie!
    In de 1e ronde was ik er heel veel mee bezig. Mede ook omdat ik rond mijn eisprong en tot mijn menstruatie heel veel buikpijn had. Je let dat zo op je lijf! Gelukkig had ik in ronde 2 wat rust gevonden. Nog wel wat buikpijn, maar veel minder erg. Na 3 dagen overtijd te zijn, heb ik een test gedaan en ik bleek zwanger! We waren helemaal in de wolken, vonden het ook super stoer dat het zo snel gelukt wat. Meteen tegen mijn schoonouders en ouders verteld en wat waren ze blij, SUPER! Helaas ging het 4 dagen later mis. Gelukkig zo snel, maar het is ook een klap. Hoewel ik heel gevoelig ben, was ik er snel overheen. Het moest zo zijn. En je zou denken, de kans is groot dat wij gewoon zwanger kunnen worden, dat het een toevalstreffer is, is veel kleiner, maar rustig ben ik niet.
    Rond mijn eisprong ga ik rekenen en tellen. Wanneer moeten we sex hebben. Beter 's morgens of 's avonds en wanneer daarna sex. Is de eisprong geweest dan vraag ik me af of we wel voldoende sex hebben gehad en op het juiste tijdstip. Daarna komt er een kleine week rust en de week voor mijn NOD begint het gezenuw. Zou het gelukt zijn, voel ik wat? Mede door mijn nog steeds buikklachten, word ik ook erg chagie. Heb nergens zin in en zet de tijd met mijn gedachten vooruit!
    Als ik dan ongesteld word ben ik hoe dan ook opgelucht. Het lijkt ook wel of het niet uitmaakt of het wel of niet gelukt is, als ik maar van de spanning verlost ben.

Ik doe mijn vriend en natuurlijk mezelf hier erg veel verdriet mee. Zo zou het toch niet moeten zijn. Je moet toch genieten van het proberen zwanger te worden. En dat je er mee bezig bent is normaal, maar waarom geen geduld?

Wie herkent dit en/of wie heeft er tips? Want stel dat het nog lang gaat duren voordat ik zwanger word, dan ga ik echt een kloten tijd te gemoet en daar heb ik helemaal geen zin in!

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    wie dit herkend??? : volgens mij iedereen :)
    tip? volgens mij niemand, maar ik kan me vergissen natuurlijk :)
    ik wilde je alleen maar zeggen dat je écht niet alleen ben.

groetjes,
    nisa

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier hetzelfde. Ik ben er tegen beter weten in ook veel te veel mee bezig en voel me de helft van mijn cyclus ook enorm rot. Dus je bent inderdaad niet alleen. Succes!

4. Femke80

Femke80 Lid

14 apr 2009
    17
    0
    0
    Zouden echt veel meiden dit hebben? Moet wel zeggen dat ik het qua schrijfstyl wat aangedikt heb, om mijn punt te maken zeg maar.

Nu ging het deze cyclus ook redelijk goed, tot gisteren. Heb mega rugklachten en door pijn word ik ook chagie.

Kreeg net een heel lief smsje van mijn vriend. Hij merkte dat ik vanmorgen niet lekker in mijn vel zat. Hij zei toen: Heeft het zin als ik je vrolijk probeer te maken. Ik zei Nee doe maar niet. Uurtje later kreeg ik een sms: Het mag vergeefse moeite zijn maar ik ga het toch proberen, moppiieee IIII Looooooove you! En bij die laatste paar worden hoor ik een grappig stemmetje van hem en ik kreeg een super smile op mijn gezicht!

5. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik ben nu nog maar net gestopt met de pil.. Maar ben ook al eens een keer eerder gestopt.
    Maar toen had ik er niet zoveel last van dat alles maar moest en moest.
    En ook deze keer wil ik dat voorkomen! Tuurlijk ben je teleurgesteld als je een nega test in je handen hebt einde van de cyclus.. Maar gewoon verder gaan denk ik maar, positief blijven. Is soms erg moeilijk, maar ik probeer het wel altijd !

Succes, liefs Butterfly !

6. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Zooooo herkenbaar!
    Wij zijn al meer dan een jaar bezig... en iedereen om me heen wordt zwanger behalve ik!!
    Zelfs de buren aan beide kanten... :rolleyes: Smakken met geld uitgegeven aan ovulatietesten maar tot op heden hebben we geen succes, nou ja, op 1x zwanger worden na, maar dat eindigde ook in een miskraam. En daarna zei iedereen: zie je wel dat jij ook zwanger kunt worden?! Maar dat is nu inmiddels ook alweer 6 maanden geleden.
    Wij zijn nu vorige maand doorverwezen naar de Gyneacoloog. Ik moet de 3e dag van de volgende cyclus bloedprikken en vriendlief mag een potje zwemmers inleveren.
    Het romantische is er wel af nu! Dus ik leef met je mee hoor!! Veel succes met zwanger worden meid! :D

7. Femke80

Femke80 Lid

14 apr 2009
    17
    0
    0
    Het is vooral dat ik niet tegen de spanning kan van of het wel of niet gelukt is. Ben nog niet teleurgesteld geweest toen ik niet zwanger bleek. Alleen bij de miskraam dan maar dat lijkt me logisch.
    Vooral omdat we nog maar zo kort bezig zijn kan ik me wel voor mijn kop slaan. Als je langer bezig bent vind ik het wat logischer dat je er veel mee bezig bent en ook baalt.
    Ik kan misschien ook gewoon niet tegen spanning. Moet het misschien maar accepteren dat ik zo ben.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik kan ook niet tegen die spanning. Vooral die laatste week vind ik slopend. Dat is al vanaf het begin af aan zo. Nu ik wat langer bezig ben, wordt het misschien ietsje erger. Teleurstelling valt bij mij ook mee. Gewoon die spanning, verschrikkelijk!

9. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Hoi,

Ook ik herken het goed.
    Vooral het wachten duurt te lang...
    Ik ben er ook veelste veel mee bezig en zou het meer los moeten laten maar hoe?
    Ik wens iedereen veel succes met het zwanger worden.

liefs saraatje

10. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    lieve femke en de rest!
    oww wat herken ik dit!!! wij zijn bijna jaar bezig en pfoeeee... iedereen wordt zwanger, ik niet! wanneer was 1e dag ongi, wanneer eisprong.. klussen.. symptonen.. soms wordt het me teveel! dus nee je bent niet alleen! en dan dat iemand zegt dat je er nie teveel mee bezig moet zijn..

kop op meiden, hopelijk is t voor iedereen deze maand raak!

liefs
    elisa

11. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    ik herken je verhaal heel erg! Bij mij is het twee keer misgegaan en ik was er echt enorm mee bezig. Wat mij heeft geholpen is niet steeds op zwangerschapspagina.nl kijken haha!
    Was echt heel veel te vinden op het forum enzo, nu twee maanden bijna niet actief geweest hiero en was veel rustiger!

12. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meiden,

wat herkenbaar.. alleen wij zitten pas in ronde 1... ik ben er nu al veels te veel mee bezig.. (het liefst zou ik nu al een test doen. ) ik kan me een beetje indenken hoe het is als het dan niet raak is, en sommige van jullie al zo lang bezig zijn pffffffffff..

maar we maken het nu ook bij goede vrienden van ons mee, die prberen al 2 jr zwanger te worden het meiske is echt op!!! :'( zo zielig.

meiden ik duim echt voor jullie ( en mezelf hihi) dat jullie snel positief nieuws hebben!!!

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey Hey,

Hier zitten we nu in onze 11e ronde en we hebben besloten dat als het deze keer niet raak is maar naar de HA te gaan.

Ook ik ben er miss wel te veel mee bezig miss is dat wel het probleem?? we hebben ook al veel ovutesten gedaan en elke keer bij een posie test geklust maar wil nog niet raak zijn.... maar jah ik denk maar zo mijn tijd komt nog wel... om ons heen is maar 1 iemand zwanger die ik het ook heel veel gun ze heeft namelijk ook een BBZ gehad...

Wij hebben ook nog niet aan zoveel mensen verteld dat we "bezig" zijn omdat je dan elke keer vragen krijgt "en?"

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hihi wat fijn dat er meer mensen zijn zoals wij! :D
    Ik heb daarom een beetje afstand van het forum genomen. Het enige wat wij nog doen is ovulatie testen en dan wachten (alsof dat zo makkelijk gaat haha).. wil me niet meer verdiepen in andermans symptomen want niet iedereen is gelijk. Heb me mega zwanger gevoeld en was het niet dus vertrouw er niet meer op. Baal ook.. iedereen denk ik die een paar dagen voor NOD iets voelt.. shit een ongi kramp.. nou laat de duivels maar komen.. Tis maar net hoe je er zelf instaat. Het enige wat duidelijkheid kan geven is een posi zw test.. maar ja..

Het valt mij op dat zwanger worden lang niet zo makkelijk is als men denkt. Vroeger maakte je je vet druk als je de pil p.o. was vergeten.. whoops.. en nu.. zwoegen.. het zaadje op het juiste moment bij het eitje planten en dan kijken of het innestelt.. jemig wat een gedoe. haha.

Heel veel succes meiden.. je bent niet de enige.

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    spannend cynnie, nu maar hopen dat je op de valreep TOCH zwanger bent! :D Succes

16. MH113

MH113 Lid

17 apr 2009
    51
    0
    0
    Ook ik herken het!

Ben in december '08 gestopt met de pil en omdat we er toen nog niet echt zo serieus mee bezig waren heb ik de dagen van me cyclus ook niet geteld!
    ben vanaf 19maart ( de eerste dag van toen me laatste menstruatie) gaan tellen en werd pas 50 dagen later ongesteld! 7 mei dus...

Maar ik weet wel zeker dat ik vanaf december rond de 28 dagen zat..
    We wachten tot ik weer ongesteld word en kijken wat dan de cyclus is , is het weer zo lang dan maar met de Etos zwanger worden pillen beginnen..
    Misschien dat ik dan een wat regelmatige cyclus krijg..

Hoelang duurt het ontpillen eigelijk????:|

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

hoi allemaal dag mupp hihi twee praat hoekjes gegegehe

ennuh hier al ruim anderhalf jaar bezig met huidige partner maar geen succes
    ook hopeloos verloren gevoelens dus is niks vreemds aan hoor meid
    ik ben niet te genieten ik jank om het minste en geringste en ik geef het liefste me vriend overal de schuld van .. hij mag alleen maar me hielen likken het huishouden overnemen en me knuffelen en kussen en dan nog moet hij soms een snauw verduren of dat ik ehm wegdruk en waag het niet om dan niet nog een keer moeite te doen om me te troosten want anders ga ik huilen :S

is toch wel ergg???!!!!! eergister zei meneer ik ga maar naar bed want ik heb hier ook niks aan kan niet eens meer een glimlach van je krijgen en een kus geef je me ook al met moeite... toen gign ik huilen ..maar daarvoor probeerde hij me op te vrolijken en te doen en ik negeerde hem dus wat wil ik zelf nou eigelijk????.. dit is btw niet aangedikt!!

maar goed wat ik eigelijk wilde zeggen is dat het echt niet raar is dat je je zo voelt en dat op deze manier zwanger worden niet leuk is .,... dan komt iedereen met die goed bedoelde adviezen ,,, niet mee bezig zijn niet teveel over na denken pfffffffffffffffffffffffffffffff
    dat heb ik jaren gedaan heeft blijkbaar niet gewerkt dus nu sinds een half jaar loop ik in het ziekenhuis en nog geen succes dus ????!!!
    pfff
    ik voel me frustratie groeien tijdens het tuypen dus ik ga maar stoppen en ff ander mans gevoelens lezen .. voel ik me niet zo alleen hihi
    knuff voor alle gefrustreerde wachters ;)

Deel Deze Pagina