Rond de 42 weken gaat de placenta minder goed functioneren, dat is wel een reden om iemand niet tot 43 weken door te laten lopen. Ik zou er geen genoegen mee nemen!
leugentje om bestwil kan ik wel inkomen. sowieso gaat het erom wat jij zelf voelt. Mijn zus was ook zwanger van haar eerste kindje, een meisje. in maart 2009 uitgerekend. Ze was 41 weken en 6 dagen zwanger toen het allemaal gebeurde. Ze gaf al een paar x aan dat ze zich de laatste paar dage niet zo goed voelde, de afspraak werd met het ziekehuis gemaakt om de baby te halen met 42 weken. Toen ze voor een laatste controle ging (met 41 weken en 6 dagen) hoorde ze het hartje steeds minder kloppen en plots stopte het er mee. Het kindje was overleden Wat zoiets met je doet is onbegrijpelijk. De volgende dag (met precies 42 weken) hebben ze uiteindelijk de baby gehaald. Dit was ontzettend pijnlijk.. want je moet zo je best doen en uiteindelijk krijg je een doodgeboren kindje op je buik. Dit was echt een hel. Ze is nu opnieuw zwanger van een jongetje morgen 20 weken.. ze staat nu onder medische controle in het ziekehuis en de arts heeft aangegeven wanneer de baby niet uit zich zelf komt, zij het gaan halen met precies 40 weken! ze gaan geen dag langer wachten. Ze heeft veel angst, maar tegelijker tijd veel blijdschap natuurlijk. En dan uiteindelijjk word ik rond de kerstdagen tante (L)
Jeetje, wat heftig zeg! Lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken. Ik snap ook niet waarom er geen landelijk protocol is. Elk ziekenhuis/verloskundige kijkt en handelt weer anders. Je moet dus gewoon geluk hebben bij wie je onder controle staat. Belachelijk toch.
ja soms is het gewoon te bizar wat je allemaal hoort. er gaan zoveel dingen mis in een ziekenhuis.. het is toch een plek waar je je veilig moet voelen met je kindje. ik zie dat je 8 dagen over tijd bent.. mag ik je al feliciteren
Ja, een leugentje om bestwil kan ik me ook voorstellen! Het is jouw kindje, jouw lijf, jouw beslissing en ook nog eens jouw verzekering (als ze dan eens heel moeilijk willen doen). Jeetje Engeltje.. Wat een verhaal.. Verschrikkelijk én schandalig!!!!!!!!! Weer een bewijs: niet langer dan 41 weken!
hallo, ik zou met precies 42 weken worden ingeleidt,alleen had ik het geluk dat om 2.15 die nacht het thuis toch nog vanzelf begon,had me anders om 7.00 in het ziekenhuis moeten melden. ik mocht tot week 43 doorlopen,moest me dan wel dagelijks melden in zh voor controle,dit is een half uur rijden voor mij,had last van de bekken,en het was eind juni,dus erg heet toen. lijkt me toch erg zwaar om zolang door te moeten lopen... veel succes en geluk,groetjes peet
Wat raar!!! Zou er idd geen genoegen mee nemen. Zou alleen maar bang worden, dat het kind te groot wordt om vervolgens op natuurlijke manier eruit te krijgen! Of idd zoals het veschrikkelijke verhaal van hierboven!!!! Ik kreeg gelukkig de keus om bij 41 weken ingeleid te worden. Ben blij toe!!! Was ook gewoon op. Vind het haast onmenselijk om je zolang te laten lopen.... Succes
een goede vriendin van mij is ook bevallen van een overleden kindje. Waarschijnlijk is er een foute berekening gemaakt door de vlos waardoor ze dus ook al 43 weken was. Het kindje is tijdens de eerste weeen waarschijnlijk overleden want 's ochtends had ze het nog gevoeld. De dokters in het ziekenhuis hadden gezegd dat dat waarschijnlijk een soort van noodkreet was van het kindje dat het er echt uit wou. Ik zou dus ook echt niet langer door willen lopen als ik jouw was. Gewoon op tijd inleiden, je weet niet hoelang je er dan nog over doet.
gister bij de verloskundige geweest. deze vraag gesteld en zij vertelde dat ik met +10 naar het ziekenhuis moet voor onderzoeken en aan de hand van die uitslagen ze een datum voor het inleiden bepalen. Dit is NOOIT langer dan 42 weken heeft ze me verzekerd!!
Gelukkig was inleiden niet meer nodig. Na gestript te zijn, begon een moeizame bevalling (voor de 2e keer met de vacuum) en is onze zoon geboren. Ondanks dat ik flink overtijd was, toch maar 3200 gram.