Zwemmen met baby van 4 maanden!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

Wij gaan in het weekend van valentein lekker een weekendje weg met ons gezinnetje. we gaan naar een familiepark en willen graag met onze zoon gaan zwemmen.

nu was mijn vraag, mag jamie al in het grote bad, of is dit te koud voor hem en kan ik beter gewoon met hem in het peuterbadje gaan?

als hij wel in het grote bad mag dan moet ik me nog gauw een zwemband aanschaffen!

Alvast bedankt!
    Sharon

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens mij mag hij best alwel in het grote bad, je moet dan alleen opletten dat hij het niet koud krijg en dat zie je snel genoeg als zijn lippen blauw worden en misschien wel gaat huilen. Dus ik zou maar snel zwembandjes halen :) en heel veel plezier. Liefs Starry

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey starry,

bedankt voor je antwoord! dat dacht ik ook dat hij het dan mss snel koud zou krijgen. ik neem lekker zijn badjasje mee, als ik zie dat hij het koud krijgt dan kan hij daar lekker in opwarmen :)

4. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Inderdaad, en je kan altijd nog het bubbelbad in gaan...is lekker warm.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben zelf een warm bad met fae gewend met babyzwemmen, dus ik vond 2 maandjes geleden in Sportiom was dat, het grote bad toch wel erg koud voor haar... Dus wij zijn toen vrij snel naar het peuterbad verhuisd ;) . Maar ik denk dat je het even ter plaatse moet bekijken. Niet overal is het water van het recreatiebad even warm/koud.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    is het bubbelbad niet "te" warm?

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij ons is het bubbelbad 34 graden, een eigen badje is warmer. Bubbelbaden worden soms alleen weleens afgeraden, omdat kindjes natuurlijk met neusje vlak boven het water hangen en dus precies de warmere chloordampen in ademen, met name als het borrelt.
    Maar qua temperatuur kan het geen kwaad. Mijn collega's geven ook aan, dat ze weleens ouders met kindje juist even naar het bubbelbad sturen, om op te warmen. Maarja, bubbelbad is dus een beetje 'dubbel' voor wat betreft goed/slecht.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    okeej, goed om te weten! op de meeste baden zit zo'n tijdsklokje, om de zoveel minuten een paar minuten bubbelen en dan gaan de bubbels weer voor een paar minuten uit. maar wel slim dat ik hem daar heel effe in doe om op te warmen :)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wel even checken of het bad inderdaad niet heel warm is hoor, want er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die een bad hebben van 38 graden. EN dan wordt het op het randje van te warm denk ik. Een medewerker kan je dat als het goed is gelijk vertellen.

10. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

hoi hoi,

Wij zijn twee weken geleden met onze dochter een weekendje naar de Roompot geweest. We zijn natuurlijk ook even gaan zwemmen. We zijn in het warmste bad geweest en hadden geen babyfloat bij ons en werden daarop aangesproken door de badmeester. Gelukkig hadden zij er een voor ons. Dus misschien een tip om zo'n babyfloat aan te schaffen? Fenna kon er nog niet zo goed in zitten maar heb haar gewoon ondersteund, ze vond het heerlijk!

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    een babyfloat, is dat zon gele zwemband waar ze in hangen? want die ben ik van plan om te kopen...

Deel Deze Pagina