Na de uitgerekende datum bevallen: 41+6. Volgens mij was hij er langer in blijven zitten als hij niet die dag gehaald was. Op 41+6 heb ik gevraagd aan de vk of ze mijn vliezen wilde breken (ik wilde thuis bevallen). Dat kwam ze doen Baby bleek echter in vruchtwater te hebben gepoept, dus ik moest meteen naar ziekenhuis om ingeleid te worden. Ik denk dat mijn lichaam geen of niet voldoende oxytocine wist te maken. Na infuus begon mijn lijf pas als een razende dit bevallingshormoon te maken. Het was mijn eerste zwangerschap. Ik ben in totaal drie keer gestript op 41 weken, 41+2 en 41+4. De eerste keer stelde de vk het voor om te doen. De laatste twee keren heb ik de vk gevraagd. Het gevoel om gestript te worden vond ik echt onprettig, ook al had ik gelezen en verwacht dat het redelijk pijnloos zou zijn. Bij mijn volgende baby wil ik niet meer gestript worden.
Ik ben precies met 37 weken bevallen van onze dochter. 2 dagen daarvoor braken de vliezen al dus moest daardoor naar het ziekenhuis. Het is een ingeleide bevalling geweest ivm langdurig gebroken vliezen.
1e keer bij 30 weken, na een lange tijd gebroken vliezen te hebben gehad en gedurende de zwangerschap geheel geen vruchtwater had. nu ben ik nog aan t wachten, ben 5 dagen overtijd, komt door het warme weer word gezegd.