Zit met een vraag, wanneer ga je eigenlijk je koffertje klaar maken? en wanneer moet je je klossen (om je bed hoger te maken) in huis hebben?
Klossen konden hier vanaf 36 weken gehuurd worden. Ik ben ze gaan halen in de 37e week. Koffertje had ik pas gemaakt 2 dagen voordat ik werd ingeleid. Was er helemaal van overtuigd dat ik thuis ging bevallen en geen koffertje nodig had Had wel pyama's en ondergoed klaar liggen bij de baby kleertjes, voor het geval dat. Ze zeggen om het zo rond de 36 / 37 weken klaar te hebben staan.
vanaf 36 weken kan je de klossen halen bij de thuiszorg en ze zeggen dat je met 37 weken je koffertje klaar moet hebben staan. en die klossen ook vanaf 37 weken onder je bed. dan weet je gewoon zeker dat alles goed is, omdat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen....
Ik had mijn tas al veel eerder klaar met 30 wkn maar miss kwam dat omdat ik onbewust wist dat ik te vroeg zou bevallen. Klossen kon hier geloof ik met 36 weken maar ik heb ze nooit gehaald omdat ik in het zh ging bevallen en had makkelijke kraamhulp dus bed hoefde niet omhoog en ik ben maar 1.50 dus is ook niet handig dan bed op klossen hahahah
Hier moesten de klossen en de vluchttas met 37 weken klaar staan van de VK. Maar je mocht de klossen er ook nog wel onder zetten als de bevalling begon. Alleen de vraag of je dat dan nog lukt. Ik kon ook wel makkelijk uit dat hoge bed komen. De vluchttas stond in delen klaar met 37 weken. Er lag ook een briefje bij van dingen die nog verzamelt moesten worden. Mijn badjas/sloffen/ papieren had ik nog gewoon nodig..
Beide met 37 weken gedaan; bed omhoog en een koffertje gepakt. Dat koffertje had ik op de slaapkamer staan; daar zaten ook de kleertjes in die ik de kleine als eerste wilde aantrekken. Uiteindelijk thuis bevallen en alles wat ik gelijk voor hem wilde hebben, lag zo bij elkaar.
klossen vanaf 37 weken koffertje ben ik vanaf 30 weken gaan inpakken en met 34 weken was hij echt klaar...
M'n ziekenhuistas heb ik ingepakt met 35 weken. Klossen heb ik niet , ik heb een boxspring en mn verloskundige vond het niet nodig klossen aan te schaffen omdat ik 2 aparte matrassen heb. Die kan ik dus op elkaar gooien mocht het nodig zijn. Scheelt weer een hoop krassen op mn laminaat !
met 37 weken t bed omhoog en vandaag weer de klossen verwijderd.. Met elkaar dus zo'n 6 weken "op hoogte geslapen" de vluchttas stond toen ook klaar.. Maar had de maandags toen de weeën begonnen nog tijd genog om de laatste toiletartikelen er in te doen..
Ik had de vluchttas beide keren met 35 weken klaar staan. Ik heb bij beide bevallingen niet de tijd gehad om ze in te pakken toen het begon want ik ben beide keren heel snel bevallen. Bij de tweede braken eerst de vliezen en de weeen kwamen al heel snel en heel heftig. De bevalling duurde vanaf het breken van de vliezen dan ook maar 2 1/2 uur.
Hier stond de vluchttas helemaal klaar aan het begin van de 36 weken en maar goed ook want met 36 wk en 5 dagen kon ik naar het ziekenhuis omdat vliezen te vroeg braken. Klossen zijn eronder gezet toen ik in het ziekenhuis lag.