Hoe zit dat met scheren en laparoscopie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vanuit het ziekenhuis heb ik niks gehoord maar heb wel in foldertjes die op internet staan van andere ziekenhuizen gelezen dat je je schaamstreek niet mag scheren. Maar hoeveel dagen niet? Morgen moet ik een afspraak maken voor de laparascopie en dan vraag ik het wel maar was benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn?

2. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste laparoscopie in het streek zh vorig jaar mocht ik niet met een mesje scheren, alleen met een ladyshave (ivm wondjes) maar ik had zo'n ding niet dus gewoon met mesje gedaan 2 dgn van te voren.
    In het VU hebben ze er niets over gezegd en ook gewoon een dag van te voren geschoren. Niets aan de hand en wondjes helen keurig.
    Succes in ieder geval! Kun je deze mnd terecht?

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Bedankt. Yep morgen bellen en dan verwacht ik volgende week al aan de beurt te zijn. Ik heb ook geen ladyshave en om nou zo'n ding daarvoor aan te schaffen. Maar ja als het alleen met ladyshave mag, koop ik wel een goedkope want anders vind ik het ook niet zo hygienisch.

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bij mij hebben ze een snee boven de bikinilijn gemaakt & onder de navel en 2 ter hoogte van de eileiders. De eerste keer heb ik mij 3 dagen niet geschoren, omdat ik niet wist waar exact de snee'tjes kwamen. De tweede keer heb ik mij geloof ik een dag van te voren nog mijn binkinilijn geschoren. Met een ladyshave zul je je niet snijden, dus ik denk dat dat geen probleem zal zijn op de dag voor de operatie. Vraag het anders even na. Succes!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze hebben op de afdeling ook wel een ladyshave of tondeuse. Weet niet of je dat een optie vindt maar dan zou dus ook kunnen ;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb een kijkoperatie gehad, waarbij mijn eierstokken verwijderd zijn. Ik kan me helemaal niet herinneren dat je je niet mocht scheren. Mijn drie sneetjes zitten ook helemaal niet in de schaamstreek. Succes alvast!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij mij werd dat van te voren niet aangegeven.
    Ik heb mij 's ochtends dan ook gewoon netjes bijgewerkt met een scheermesje.
    Ik heb wel ook een sneetje gekregen waar m'n schaamhaar groeit. Ik moet zeggen dat dat de enige van de sneetjes is waar het nu, bijna twee jaar na dato, nog wel een jeukt. Ik vermoed dat dat met haartjes te maken heeft. Ik zou dus terughoudend zijn in het scheren van je bikinilijn als ik hier zo lees dat sommige ZHen hier instructies over geven.

8. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb 3 x een lapa gehad. (1x galblaas, 1x kijkoperarie, 1x operatieve lapa ) En ik heb nooit gehoord dat je je niet mag scheren .... Ik heb dat alle keren gewoon gedaan. Gewoon doen als je je daar prettiger bij voelt. En bij twijfel anders even de afdeling bellen.
    Veel succes met de operatie!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik word volgende week woensdag geholpen en moet er al om 7:00 zijn.
    Was ik vergeten te vragen over het scheren, dus had ik terug gebeld en wisten ze het zelf ook niet. Ze had het nagevraagd op de afdeling en een dag voor de operatie mag ik nog scheren met de ladyshave. En dan tot 1 cm onder het schaambeen (die snap ik even niet).
    Ik scheer vanavond nog wel eens grondig en de volgende keren gebruik ik wel de ladyshave.

Deel Deze Pagina