Hé! Ik ben maansneeuw, 24 jaar, en ik heb babykriebels Ik heb al jarenlang een sluimerende kinderwens, maar door verschillende omstandigheden (2e studie, werk, vriend die er nog niet helemaal klaar voor is, verhuizing in de planning) heb ik er nog niets mee kunnen doen, behalve baby's van vrienden en familie knuffelen en verwennen met cadeaus Laatst bedacht ik dat ik eigenlijk wel een erg grote wens heb om maximaal 25 te zijn als ik m'n eerste krijg. Maar ik zit ook nog met een afstudeerjaar. Dus ik heb bedacht dat ik het vanaf januari het liefst wil gaan proberen, en dan hoop dat ik uiterlijk in mei zwanger word zodat ik nog 25 ben als 't kindeke er dan is. (En ja, dat kun je allemaal hopen en willen, maar niets zegt dat dat lukt natuurlijk, daar ben ik me van bewust. Maar ik hoop voor mezelf en eigenlijk voor iedereen dat de medische molen me bespaard blijft <3 Dit is enkel mijn wens, en dromen mag, toch? ) Ik ben echt aan het aftellen: nog vier keer ongesteld worden en dan ben ik er klaar voor Ik ben dus op zoek naar meiden die in 2016 ook voor een eerste kindje gaan en dus ook (menstruaties) aan het aftellen zijn tot het eindelijk zover is Ik vind het zelf ondanks mijn sterke wens namelijk ook heel spannend allemaal, en het lijkt me fijn hier met meer meiden te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten. Dus, wie wacht er nog meer met smart op het nieuwe jaar?
Hahah ik vroeg me al af of ik je erop zou wijzen, maar wachtte even af of je het zelf zou vinden. Da's alvast een team van twee, haha Dacht er zijn naast ons vast nog wel meer aftellers!
haha gevonden dus! Er zullen inderdaad vast nog wel meer mensen zijn die in januari voor 'n kindje willen gaan lijkt me
Jajaja! Eindelijk, een groepje ja ik doe mee! Zelfde periode ook, paaaar jaar ouder maar beetje zelfde verhaal, praktische bezwaren die nu vrijwel allemaal klaar zijn. Dus december koperspiraal eruit en dan is het aan manlief (oftewel vanaf dan kan het ). Maar ik wil bij dezen vast zweren dat ik nooooit het woord klussen ga gebruiken voor hitsige seks; dat ik nooooooit expres seks wil gaan hebben rondom de eisprong; en dat ik nooooooooooit hetzij de eisprong hetzij de seks bij wil houden in een ticker. Ik heb een ernstig verlangen om alles leuk te houden Maar rammelen met een deadline wil ik wel!!
Hahaha ik zal je eraan houden Leraje. Ik twijfelde eigenlijk al enorm over de topictitel; 'gaan voor' klinkt ook al zo plastisch :') Tof dat je mee komt praten!
Moeten jullie ontpillen of is het meteen go in december/januari? En haha ja ik kan me voorstellen dat "klussen" zo'n term is die je voor de grap gaat gebruiken en dan blijft hij serieus hangen. Ernstig proberen te voorkomen
Bij ons is het meteen Go in december/januari. Ik ben in augustus 2014 al gestopt met de pil, dus ik verwacht niet dat ik nog steeds aan het ontpillen ben. Wel lange, onregelmatige cyclussen.. Dat is wel vervelend. Is je man er ook al n beetje mee bezig Leraje? En hoe is jouw man er nu onder Maansneeuw? Die van mij vindt het net zo spannend en begint er vaak uit zichzelf over
Ik ben al héél lang van de pil af (november 2012 als ik het goed heb ). Ik wilde die troep niet meer in mijn lichaam en had echt even een 'all natural' behoefte haha. Haar niet meer verven en geen pil meer, super fijn. Sindsdien zijn we extra voorzichtig, maar we weten ook dat 't kind welkom is en als het zou moeten we ons wel zouden redden maar zolang we het uit kunnen stellen doen we dat maar, haha (Kan natuurlijk ook zijn dat we helemaal niet zelf zwanger kunnen worden, maar daar ga ik voorlopig nog even niet vanuit). Ik houd sinds maart 2013 mijn cycli bij op Fertility Friend en weet nu in elk geval dat mijn cycli vrij regelmatig lopen en 'normaal' zijn qua lengte: 29 dagen. Dus dat is ook wel fijn om te weten. Mijn vriend wordt nu even knettergek van mij geloof ik dus ik begin er voorlopig even niet meer over. Had een Koekadeken besteld en zag hem denken haha Dus ik ga nu even geen babyspullen meer aanschaffen en niet beginnen over 'wanneer wanneer'. Even de druk eraf haha.
Ehm....als je al een tienerzoon en 2 stiefkinderen hebt, maar heel graag volgend jaar wilt starten met je man voor het eerste kindje samen, mag je dan ook bij deze club? 😊
Haha nou ja hij heeft niet van die hormonen Dus dat scheelt. Maar wel het besef van 'als we het willen, moeten we ook niet te lang meer wachten'. Dus hij vindt het wel prima, maar is niet zo enthousiast als ik Houdt wel enorm van kinderen trouwens maar hij is zich ook erg bewust van het feit dat het wel eens zwaar zou kunnen zijn haha. Dus tja. Hij noemt dat 'realistisch' Ik heb een koperspiraal en dus al jarenlang gewoon mijn eigen cyclus, die gelukkig ook heel regelmatig is. Ongeveer om de maand. Ben nu wel sinds deze maand een beetje aan het bijhouden omdat het spiraaltje een beetje kliert (begint al week van te voren met spotting/gaat er achteraf ook tijdje mee door, dus beginmoment van menstruatie is moeilijk aan te wijzen). Maar ik voel de eisprong en het is heel regelmatig dus in principe maakt het verder niet zo veel uit denk ik. Gezien ik toch niet van plan was om het bij te gaan houden en gericht te gaan klussen
Ik zal dan even wat achtergrondinfo geven om vervolgens gezellig mee te kletsen met jullie. Zoals gezegd heb ik al een zoon van bijna 12; ik heb hem gekregen op m'n 18e. Toen hij 8 was ben ik de liefde van m'n leven in een kroeg tegen het mooie lijf gelopen. We zijn vorig jaar getrouwd en wonen inmiddels bijna een jaar in het buitenland als expats. Mijn man heeft 2 kinderen die bij hun moeder in NL wonen en die we erg missen. Omdat ik al zo lang geleden zwanger etc. ben geweest (en het toen geen bewuste keuze was) voelt het voor mij nu als de eerste keer dat ik echt graag een kindje 'wil' (hoop niet dat dat raar klinkt). We hebben af en toe wat gebakkelei over wanneer ik precies met de pil stop, maar dat het begin volgend jaar zal zijn staat in ieder geval vast! En dat was het in het kort wel zo'n beetje! Lijkt me leuk om jullie wat beter te leren kennen en over een tijdje hopelijk wat steun te geven en te krijgen als we er allemaal echt voor gaan!
Mooi verhaal! Waar wonen jullie nu? Of wil je dat privé houden? Ik kan me voorstellen dat dit voelt als de eerste keer, iig met voorpret! Ik wil ook niet te veel delen ivm onzichtbare meelezers, dit is een heeeeel opvallend forum. Maar even kort hier ook intro: jaar of zes samen met leuke man, twee jaar getrouwd, rond de dertig nu. Hebben allebei lang gestudeerd en laat aan het (fulltime) werk gegaan, vandaar dat we ook "laat beginnen". Ondertussen dus de leeftijd dat behoorlijk wat vrienden en familie of begonnen zijn, of er over lopen te dubben niemand durft het veel langer uit te stellen denk ik hihi. (Overigens zijn er veel vrienden nog niet begonnen; zal wel een hoogopgeleidending zijn?). Dus ik ben wel gewend aan kleine kindjes en zwangerschappen in de buurt. Vind kinderen heel erg leuk, maar vraag me ook nog steeds wel eens af of het niet een heeeeel stom plan is dat je leven overhoop gooit en je hebt nooit meer tijd voor de dingen waar je gelukkig van wordt. De hormonen zijn dat wel steeds meer aan het overheersen Hebben jullie dat ook nog wel eens, of weten jullie het echt 100% zeker?
Welkom PrettyLove. Leuk dat je mee komt kletsen! Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat dit dan een beetje als 'de eerste keer' voelt. Lijkt me best moeilijk om in het buitenland te wonen. Ook met familie enzo. Of is het goed te doen? @Leraje; ik kan me je twijfel wel voorstellen hoor. Het is ook niet niks!! Op zich beginnen jullie ook niet super laat toch? Tenminste, in Nederland is rond de dertig inmiddels vrij normaal volgens mij. Wij zijn dan allebei weer juist erg jong; allebei halverwege de twintig, 8 jaar samen en afgelopen mei getrouwd. Wij weten 100% zeker dat we ervoor willen gaan in december/januari, maar het scheelt dat we het eigenlijk al een jaar willen, maar steeds hebben uitgesteld (bruiloft, niet praktisch, werk etc...). Nu is alles stabiel en zijn we er helemaal klaar voor
Mooi verhaal PrettyLove en het klinkt wel logisch hoor, dat het nu weer voelt als een eerste Ben heel benieuwd hoe het voor ons allemaal gaat lopen! In het buitenland wonen lijkt me best lastig met familie en alles, trouwens. En als we minder zichtbaar willen zijn kunnen we altijd nog zo'n speciale club maken maar daarvoor zijn we nu misschien nog met wat te weinig?