voor ons gaat de MMM waarschijnlijk beginnen help..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Floor32, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hallo,

Hier in september 2012 gestopt met de pil, januari 2013 zwanger, helemaal in de wolken! Helaas kregen we bij de 13weken echo te horen dat ons kindje anencefalie had en hebben we besloten een eind te maken aan de zwangerschap. Eerst van 9 uur in de ochtend tot half 12 in de nacht weeen op wekken en na de geboorte nog een curratage.

Begin aug een positieve test en half aug een bloeding, echo gehad niets op te zien, allleen verikt baarmoederslijm. Een week wachten, na een week weer een echo en voila vruchtzak in eens. Zou toen al zeven weken moeten zijn, dus het klopte niet. Maar weer twee weken wachten. Aan het eind van die twee weken (9 sept) een fikse bloeding en een vruchtzak verloren. Op de echo 12 september nog veel troep te zien dat eruit moet. Weer een week wachten en toen naar de gyn ipv echo centrum. Gelukkig was er nog meer "troep"uitgekomen en mocht ik nog een week wachten om mijn lichaam de kans te geven om het zelf op te lossen. In middels als bijna eind september. De gyn heeft toen aangegeven dat we het dit keer op domme pech gooien en het als ik een derde keer zwanger zou raken en het mis zou gaan, onderzoeken ging krijgen en ze me gaan helpen...

Vorige week vrijdag, misselijk, exeemplek werd erger, moe. Ik dacht oeps daar gaan we weer.... Test gedaan en lichte streep. De testen werden duidelijker en uiteindelijk een mooie streep. Aangezien ik me niet gek wil maken meer met testen, heb ik een cb met week indicator gekocht en deze gedaan. Niet zwanger.... huh hoe kan dat nou. Kv test erachter aan en jawel hoor twee strepen. Afgelopen woensdag avond ineens een bloeding en donderdag mega veel krampen en veel heel veel bloed. Veel stolsels en ik denk een vruchtzakje te hebben gezien van 2cm.

Nu had ik vrijdag de vk gebeld, maar die is op vakantie tot maandag. Ik hoop dat ze me meteen door laat gaan naar de gyn. Zoniet bel ik zelf wel, maar verwacht er geen problemen aangezien de gyn het zelf al had aangegeven.

Maar nu.. ik raak wel zwanger en besef dat dit ook snel achterelkaar gebeurt. Natuurlijk moet ik daar al blij mee zijn, maar dat gaat na drie keer een mk niet meer op. Dit is vreselijk! Elke keer die hoop, paniek, wanhoop. Ik trek dit niet echt meer. Ben nu op het punt dat ik liever niet meer zwanger was geraakt.

Wat denken jullie dat een gyn voor ons kan doen?? welk traject zouden we in kunnen gaan??

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Jeetje wat een verhaal:(.

Hoop dat je snel terecht kan. Ben niet bekend met mk . Wat ik wel weet is een hormoon utrogestan, wat een innesteling kan helpen. Er zijn wel aardig wat topics over te vinden hier.
    Veel sterkte met het verwerken van je vlindertjes

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    o jeetje floor, wat een verdriet heb je al moeten verwerken in je traject naar een kleintje..
    natuurlijk is het al heel goed nieuws dat je zwanger kan worden, maar als het blijven niet lukt snap ik dat je je minstens zo ellendig kan voelen als het steeds verkeerd gaat.

de gyn zal -denk ik- eerst je cyclus beter in kaart gaan brengen. hoe lang is je lf? heb je kwalitatief goede eitjes? je zal bloedonderzoek krijgen, je progesteron zal worden bekeken.
    weet je dit soort dingen eigenlijk al? temp je? gebruik je ovutesten?

het is soms moeilijk te geloven dat het ooit nog goed kan gaan, garanties heb je ook niet. ik weet alleen wel dat de meeste mensen uiteindelijk wel moeder mogen worden. dat is je houvast, en dat je zwanger kan worden en jullie samen in elk geval voor bevruchtingen zorgen. dat is al iets!

ik heb zelf twee miskramen gehad (eerste missed abortion bij 10 weken, tweede was nog geen 5 weken), en had al hulp nodig om eisprong te krijgen (clomid). inmiddels ben ik mama mogen worden. iets wat ik je erg gun om mee te maken, dus ik zal voor je duimen! laat je weten hoe het met je gaat?

Deel Deze Pagina