Nooit gedacht dat ik dit berichtje hier mocht komen plaatsen.. Om 14:00 een inwendige echo gehad in het ziekenhuis! mevrouw vroeg aan mij hoever ik dacht te zijn toen ik me ondertussen aan het uitkleden was. Ik vertelde dat ik vandaag precies 5wk wist dat ik zwanger was, en 2weken erbij opgeteld dus +- 7-8wk moest zijn! Ze bracht het echo-apparaat in en ze zei meteen. "oei, is nog erg pril he" Dus ik zei van "hoever ben ik daar dan?" Zegt ze "nou, ik zie geen vruchtje alleen een vruchtzakje. ik schat dat je hier ongeveer 4weken op bent" dat kan helemaal niet!!! Ik moet minstens 7weken zijn!!!!:x ben erna meteen na de vk gegaan, ben ook meteen weggelopen bij de echo.. mijn man was nog aan het praten maar ik kon mijn tranen niet bedwingen! Wij zijn gewoon zwanger van een leeg vruchtzakje! vrijdag krijg ik nog een echo om zeker te zijn dat het "niks" is, en dan wordt ik meteen gecuretteerd!! Moet de hele dag dan daar blijven! Ik ben zo intens verdrietig! Je denkt (en hoopt) zoiets nooit mee te maken en dan gebeurt zoiets uit het niets!! Ik weet niet wat ik moet voelen buiten al mijn verdriet!!
Ohja, zijn er meerdere mensen die gecuretteerd zijn? Hoe is dat bij jullie gegaan, kwa verdoving enzo? hoelang erna e.v.t weer zwanger? Ik kreeg ergens mee dat het ook risico´s heeft.. kun je dan minder snel weer zwanger raken??
Wat erg! Zo verdrietig! Ik ben afgelopen vrijdag gecuretteerd (10w6d) nadat 3 inwendige echo's (6, 8 en 10w) toch echt duidelijk aangaven dat het vruchtje niet verder ontwikkeld was. Het vruchtzakje groeide ook bijna niet meer. Onder algehele narcose viel het lichamelijk best mee. Emotioneel is een ander verhaal. Doe wat voor jou goed voelt, je hebt meerdere opties; afwachten, medicijnen of curettage. Heel veel sterkte!
Meid wat erg voor je. Hoop, misschien tegen beter weten in dat je toch nog een goede echo hebt vrijdag....heel veel sterkte!!
Verschrikkelijk flashyfly!!! Ik begin nu wel steeds meer rug en buikpijn te krijgen! Maar geen krampen! Wij willen er eigenlijk zo snel mogelijk weer voor gaan! Het stomme is dat ik zo blij was dat ik zwanger was omdat ik graag eens goed zwanger wilde zijn in de zomer. Was oktober uitgeteld,onze zoon is van december. Dus ook blij dat ik niet weer in dec uitgeteld zou zijn. Had ook al plannen om het met pasen de familie op een leuke manier te gaan vertellen! (zou volgendewk vrijdag een workshop taart bakken en een baby-taart maken die ons zoontje dan zou geven) Ook dit kan ik afbellen,mvm heb ik al afgebeld! Pfff nu nog iedereen die het al wist op de hoogte brengen,ik heb zo een hoofdpijn!!!!
Ook al is de zwangerschap nog zo pril, wij zijn meteen al veel verder in gedachten. Dat is zo herkenbaar. Wij waren ook al plannen aan het maken, we hadden zelfs al een babynaam! Daarom is het verlies ook zo pijnlijk. Neem rustig de tijd voor jezelf. Niet iedereen hoeft het vandaag of morgen te weten. Dat komt vanzelf wel. Wij willen er ook meteen weer voor gaan, zodra mijn cyclus weer op gang is gekomen. Maar emotioneel in het verwerken heb ik nog wel behoorlijk een lange weg te gaan. Ik hoop, net als sprits, op een wonder voor je! Sterkte vrijdag!
Hier twee keer een curettage gehad, en de ingreep op zichzelf stelt weinig voor. De narcose is eigenlijk het vervelendste aan het hele verhaal: de eerste keer had ik daar nog niet zoveel last van, (enkel emotioneel toen ik wakker werd. Reed er ook nog eens een kersverse keizersnee-moeder voor m'n bed langs de uitslaapkamer af Niet handig ). De tweede keer was ik er echt goed misselijk van, heel erg emotioneel bij het wakker worden, (en toen duurde de fase tussen me bewust worden van een paar dingen en echt zo wakker zijn dat ik de verpleging om hulp kon vragen ook best lang, waardoor ik wel een beetje paniekerig was toen). De een is daar gevoeliger voor dan de ander, dus daar kun je last van hebben, maar hoeft niet. Ik was pas na een half jaar weer zwanger, na de eerste miskraam, maar had al die tijd allerlei klachten, dus ben niet helemaal gemiddeld te noemen. Na de tweede miskraam hebben wij even pauze ingelast voor wat onderzoeken en toen kwam zwangerschap 4 geheel ongepland, (ei ineens veel later), wat direct mis ging, en waarna ik direct daarna zwanger ben geraakt en gelukkig ook gebleven. Risico's van narcose en curettage: ja, die zijn er, net zoals een spontane miskraam ook kans op complicaties met zich mee kan brengen, en het opwekken van de miskraam met medicatie ook. De een is niet echt beter dan de andere, (tenzij je vooraf al weet dat er dingen spelen waardoor je bij 1 van de 3 meer risico loopt). Je moet dus vooral met de gyn goed doorspreken wat voor jou het beste is en wat jij het prettigste vindt. Emotioneel moet je gewoon de tijd nemen die je nodig hebt. Ik had na de eerste miskraam wel redelijk snel dat ik er wel weer rustig onder was en zoiets had van: Nou, dat overkomt je een keer en dan gewoon weer verder. Na de tweede miskraam was dat wel even andere koek en daar heb ik echt even goed tijd voor nodig gehad om dat een plekje te geven, en kwam deze zwangerschap wel weer goed terug omdat ik nu telkens stijf stond van de spanning of het wel goed zou zijn. Voor een nieuwe zwangerschap mag je doorgaans wat vroeger voor een echo dan normaal pas bij de termijnecho. Een week of 4-5 na je eerste positieve test, (of een week of 3-4 na NOD, als je je ei zeker weet), is het handigste, omdat je dan zeker weet dat je iets moet kunnen zien. Maar daar was je nu zelf misschien ook al wel achter. Neem de tijd, al die emoties zijn normaal en na de curettage kan het zijn dat dat even nog heftiger gaat zijn, omdat dan het HCG afgebroken gaat worden in je lijf en je dan bovenop je verdriet ook een beetje een kraamtranen-achtig iets kunt krijgen, waardoor je overemotioneel op alles kunt reageren. Niet van schrikken: hoort erbij en gaat weer over Sterkte met alles!
Ik ben 7 maart gecuretteerd nadat we op 17-2/ 28-2/ en 2-3 een lege vruchtzak zagen op de echo. Ik heb eerst gekozen voor pillen (misoprostol ofwel cytotec), omdat bij ons in het zkh een curretage nog we 2 weken kon duren. Dus op maandag 5-3 opname ziekenhuis (beleid van ziekenhuis bij ons) maar helaas maandag geen effect en dinsdag ook niet, dus op woensdag op de spoedlijst voor curettage. Gelukkig die dag om 11.30 uur aan de beurt. Algemeen beleid is narcose, maar dat wilde ik niet. Voelde niet goed dat ik 'weg' zou zijn als alles eruit gehaald zou worden. Lag er tenslotte al 2 dagen op te wachten. Dus ik heb voor een ruggenprik gekozen. Dat is mij echt heel erg meegevallen. Alleen de emotionele kant is ff een ander verhaal, maar dat heeft iedereen wel of dat je nu voor narcose kiest of ruggenprik. Heel veel sterkte meid.
Zit in de wachtkamer. Het vruchtzakje was nog te zien op de echo en mijn baarmoedermond was nog steeds gesloten! Volgend de gyn gaat het vanzelf los komen maar toch hebben we besloten dat we maandag nog voor een echo gaan. Mocht het dan nog niet eruit zijn dan wordt ik toch gecuretteerd. Dit gebeurd dan maandag rond 10:00. Zit nu te wachten in de wachtkamer. Heb een gesprek met de Anesthasist. Pffff en daarna bloedprikken. Heb echt last van buik en rugweeen. Hadden jullie dat ook? Liefs,
Melanie dat heb ik heel erg na mijn curettage gehad dat was de manier van mijn lichaam om het laatste beetje uit mijn baarmoeder af te laten komen. heb hier een aantal dagen last van gehad van die weeen. had het ook zowel rug als in buik dus ik denk dat je lichaam wel bezig is om schoon te maken
Pfff, hoop ergens voor je dat het spontaan gaat gebeuren, dat je niet toch voor curettage moet, tenzij je dit wil. Jeetje meis, ik weet hoe je je voelt, een miskraam moet je niet onderschatten. Zorg goed voor jezelf en jullie. Sterkte meis.
Dat hoop ik ook maar mijn verloskundige zei dat ik er niet vanuit moest gaan dat het voor maandag zelf los zou laten. Dit omdat mijn baarmoedermond nog pot dicht zit. zou het wel vanzelf los komen dan zij hij al wat open staan. Maar goed, alles is mogelijk! Klinkt misschien een beetje stom, maar ik ga mezelf vanavond even verwennen.. Ik ga straks lekker een carpaccio eten een een heerlijk wijntje drinken!! dat heb ik denk ik wel verdiend! ps: ik mag toch wel een wijntje drinken he??
verwen je eigen maar eens lekker na die kl*te tijd kun je wel wat leuks gebruiken heb ik gister ook gedaan lekker nieuwe schoenen gekocht en een heerlijk broodje verse zalm met roomkaas naar binnen gewerkt. veel sterkte nog!! dikke knuffel
Je mag gewoon een wijntje nemen hoor! Heb ik toen met de eerste miskraam ook gedaan, hoorden we 28-12, dus oud en nieuw met mijn ouders rustig gevierd en toen dan iig wel een lekker wijntje gehad en aan de filet americain... in het kader van mezelf idd maar een beetje verwennen. Sterkte met alles, hopelijk betekenen die weeen dat het toch spontaan nog gaat komen dit weekend. Was hier iig wel het geval toen de weeen eenmaal begonnen, (eerste miskraam was ook leeg vruchtzakje).
Verwen je maar lekker. Ik heb ook 1 glas rode wijn op, viel wel zwaarder omdat ik al een hele tijd niet meer gedronken had. En inderdaad carpaccio en filet americain eten. Ik heb vandaag ook een tattoo op mijn voet laten zetten, een vlinder. Dus goed (laten) verwennen! Sterkte