Ik ga dit topic laten sluiten. Ik heb in het begin de volgende vraag gesteld: Even concreet voor mensen die dus niks doen met sinterklaas, waarom niet? En hoe pak je dat aan? Dit topic heb ik geopend voor ouders die bewust geen sinterklaas vieren (zie titel). Toch kunnen er mensen blijkbaar niet goed lezen, moeten zich met hun meningen er bij in mengen, en gaan mij vervolgens ook nog vertellen dat ik moet meehelpen om voor hun de leugen in stand te houden, maar verder wel vrij ben om het zelf niet te vieren. Ik ben het gepush en de opdingerigheid zo spuugzat. Dit maakt het hele sinterklaas kapot voor mij. Ik ben helemaal niet vrij om het niet te vieren, of minder te vieren, anders zou er niet zo'n discussie uit voortkomen. En dan meteen vanuit gaan dat ik mn dochter zo op ga voeden dat zij respectloos met dit soort dingen om gaat schiet me echt in het verkeerde keelgat. Dat was niet de bedoeling van mijn vraag in dit topic. Nogmaals bedankt voor de normale reacties, en reacties met een middenweg, daar heb ik wel wat aan. Mensen die zoals hier het in your face gehalte van sinterklaas zo krampachtig in stand houden heb ik geen goed word voor over. Dat is ook respectloos naar mensen toe die er graag anders in willen staan maar gedwongen worden dezelfde kant op te kijken.
Moet je je eens voorstellen wat er zou gebeuren op ZP, als Sinterklaas bol.com-speelhuisjes weg ging geven
Jij maakt het er zelf iets krampachtigs van hoor. Zoals al vaker gezegd is, niemand verplicht jou om Sinterklaas te vieren, niemand stopt het in your face. Zet je TV uit tijdens Sinterklaas of zap naar een andere zender en loop naar een ander gangpad in de supermarkt waar geen pepernoten en ander snoepgoed ligt van Sinterklaas. Maak het jezelf gewoon niet zo moeilijk.