twijfelen over "nog" een kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alita, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Waarom twijfel ik nu opeens weer of ik wel zo graag een derde kindje zou willen?

Ik was ervan overtuigd dat ik het wilde, al was mijn vriend niet zo enthousiast;)

Hij heeft het er ook nooit meer over en ik wel vaker...over met 2 kids op een kamer slapen, en dat ik de kinderwagen nog niet weg wil doen. Ik probeer dan zo maar wat hints te geven dat ik toch nog wel wil.
    Maar nu denk ik weer opeens.....wil ik het nu echt>?! Of vindt ik het zwanger zijn en een baby krijgen zo leuk. Wat natuurlijk ook fantastisch is:cool:

Ook ben ik erg bang dat ik er later spijt van ga krijgen:( oke ik ben pas 28 en heb tijd genoeg om het me te bedenken en mijn vriend om te praten:cool: grapje;)

Maar ook wil ik dan weer niet te veel tijd ertussen laten want mijn meiden schelen ook maar 2 jaar...

Ook maak ik me te druk om wat anderen zouden gaan zeggen als ik weer zwanger ben? Maar ook weer weet ik dat het ons leven is....

Kortom...........aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...ik moet het even kwijt meiden! En hier kan ik dat zo goed;)

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @cindy, hmm lastig!! wij hadden dit dus met een 2e kindje! We hebben er zelfs ruzie over gehad terwijl wij nooit ergens problemen over hebben. En ik bewaarde ook alle mooie spullen van onze zoon voor het geval dat er nog een kindje bij kwam. We hebben echt weken erover gehad en uiteindelijk heb ik een brief geschreven naar mijn vriend! En heb het toen even laten rusten. Met oud nieuw heeft mijn vriend gezegd dat hij graag een 2e kindje wilde in 2012!! Dus ik ben heel opgelucht dat het er toch nog ooit van gaat komen.
    Maar snap jou gevoel wel, je kunt geen afstand doen van al die babyspullen. Ik zeg altijd bij twijfel moet je het doen, want er is niets erger van spijt hebben achteraf van had ik maar. En als je het financieel kunt waarom niet. Misschien moet je echt een xtje goed met je vriend praten en duidelijk maken hoe jij het voelt en dat hij er maar rustig over na moet gaan denken. Mannen zitten nu eenmaal anders in elkaar als vrouwen en wij hebben tenslotte die tikkende tijdbom in ons die soms afgaat en dat je dan denk jaaa ik wil liever vandaag dan morgen!!!!
    De enigste tip die ik voor je heb is zet het op papier ofzo... en laat je man dat een xtje lezen als hij helemaal alleen is!!!

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Oja en twijfelen doe je denk ik altijd!! ik heb ook de wens voor een 2e kindje en aan de andere kant vind ik het doodeng!!! Onze zoon was in het begin ook niet altijd even makkelijk en vooral met slapen niet. En als ik daar aan denk... krijg ik het nog wel ooit benauwd!!!

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

hier net zo hoor, we zijn 2 jaar zowat aan het twijfelen geweest en nu hebben we beide de knoop maar doorgehakt en we gaan er gewoon voor. Wel heb ik een tijd er voor gezet en dit omdat de jongste alweer 4 jaar word dit jaar. We hopen voor ze 5 is er een brusje bij te hebben zo niet dan gaat de knoop erin. Dus we hebben nog zo 1,9 jaar maar goed met 9 maanden erbij geteld is het dus nog maar een jaar. En ook al hebben we de knoop doorgehakt ik heb ook steeds me twijfels hoor. De ene keer wil ik heeeel graag en kan het me niet snel genoeg, de andere keer denk ik waarom? twijfels blijven er altijd wel denk ik, tot het eenmaal zover is dan denk je vast "hoe kon ik hier nou over twijfelen" haha.....

Succes meid weet wat het is!

5. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    De stap die je zet om te gaan voor een eerste is al heftig en spannend, maar dat geldt ook voor elk volgend kindje die je zou willen. Je gaat voor het onbekende en weet niet hoe het gaat lopen. Dat is in ieder geval wat mij zo bezig houd :D
    We willen beide graag een 2e, maar weten niet wanneer en zijn er nog angstig voor om het definitief uit te spreken en ervoor te gaan.
    Als je echt wilt dan merk je dat vanzelf hoop ik ;) Wat ik zelf wel heel belangrijk vind is dat je beide graag wilt. Blijf erover praten ipv stille hints te geven. Mannen hebben dat toch niet door :p

6. Chai

Chai Niet meer actief

Hier ook zoeen twijfel miep.
    Eigenlijk waren we er al over aan het praten vanaf dat mijn dochter zoeen 3 maanden was volgensmij. Zo afentoe van, zou het niet leuk zijn?
    Toen heb ik een hele periode zoiets gehad van nee, laten we het maar voorlopig even niet doen.
    En nu ik volledig ontzwangerd ben en me weer kiplekker voel kwamen de kriebels er weer.
    We maakten wel altijd al opmerkingen over een brusje voor onze dochter hier en daar. Maar we zijn 2 weken geleden echt aan de praat geraakt erover en we willen er allebei graag zo min mogelijk leeftijds verschil tussen.
    Dus toen hebben we maar gewoon de knoop doorgehakt.
    Afentoe zit ik nogsteeds vol met twijfels en onzekerheden, maar ik weet gewoon zeker dat ik er spijt van krijg
    als we het niet doen!
    Dus ik laat het maar gebeuren... :D
    Ik ga er gewoon nietzoveel bij nadenken verder, dat heb ik bij mijn dochter ook zo gedaan en bij de bevalling.
    Het heeft altijd goed gewerkt.
    Als je een goede basis kan bieden aan je kinderen en zelf stabiel, vrolijk en gezond bent, waarom dan niet toch?

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier hetzele, al hebben wij besloten dat als er een derde komt (en die kans acht ik eigenlijk heel erg groot) dat die pas komt als Sam tegen de basisschool leeftijd aan is. Ik wil mijn laatste zwangerschap ontspannen beleven en daarna heerlijk van mijn nieuwe baby kunnen genieten. Dat gaat toch iets makkelijkef als mijn mannen op school zitten.

8. Alita

Alita Niet meer actief

aaaaah herkenbaar dus mijn twijfels!

Moet zeggen dat ik het bij de tweede niet had ... wel dat ik het spannend vondt maar ik twijfelde niet of ik wel nog wilde...maar nu?! Ik weet het niet....

Ik heb het al aangegeven dat ik het we graag wil en wil het verder even laten rusten nu.....dwingen heeft ook geen zin vindt ik,,,maar als ik moet wachten op de dag dat hij zelf komt...tja...

@Marieke dat vindt ik dan zo gemeen voor de laatste .. ik ben bang dat hij/zij er dan buiten gaat vallen omdat het leeftijdsverschil groter is? Misschien stom maar zo denk ik dan hahahah

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Of hij/zij wordt helemaal vertroeteld door de oudste 2, kan ook toch?
    Mijn broertje en ik schelen 13 maanden, mijn zusje 3,5 jaar met mijn broertje (en dus 4,5 jaar met mij). En wij zijn best hecht met elkaar, ik denk ik zelfs hechter met zusje dan met broer.

Wij twijfelen ook nog steeds, soms wil ik het meteen en andere keren wil ik het nooit meer (vaak als ze allebei lekker vervelend zijn, of ik 5 keer per nacht mn bed uit moet ;)).
    Tijd zal het uitwijzen, ALS we ervoor gaan, zullen we dat dit jaar of volgend jaar besluiten.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja is ook wel zo.....ach je moet ervoor gaan als de tijd weer rijp is ......
    Als ik naar onze situatie nu kijk duurt het ook nog wel even...eerst verbouwen hier...misschien eindelijk eens trouwen hahaha....
    Maar ik ben idd bang dat als ik nu niet teogeef dat ik later zo`n spijt ga krijgen!
    Want wat is het nu om een kindje meer te hebben?

Daarbij vindt ik het soms ook best jammer dat ik van de tweede minder heb genoten dan van de eerste. Maar goed de eerste is altijd anders.....dus als we ervoor zouden gaan wordt het pas volgend jaar

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier ook erg getwijfeld, over wanneer we beginnen, en nu niet meer.

Op een gegeven moment hak je inderdaad de knoop gewoon door, te lang twijfelen is te vermoeiend, we gaan er gewoon voor, punt:)

Overigens is twijfelen gewoon goed, je weet nu gewoon wat je te wachten staat en weegt dingen goed af voordat je eraan begint

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja is ook zo......toch goed over nadenken he

13. Marieke1983

Ja dat zeggen er meer maar hier zijn de ervaringen juist goed. Mijn zusje kwam ook vier jaar na mijn broertjes en is idd helemaal vertroeteld zoals hier al wordt gezegd.

14. Troelala21

Hier net zo eer er hier nog eentje misschien bij is, is de jongste al 4,5 of 5 jaar. Is het verschil dan niet te groot denk ik dan? Maar aan de andere kant heeft het ook weer wat leuks. De oudere kinderen maken alles bewust mee, en kunnen overal mee helpen, en misschien spelen met de kleine.....

Tussen mij en me zusje zat ook 4 jaar en dat merkte je helaas wel, maar goed wij zijn ook 2 meiden haha......

15. Troelala21

Wij zijn 2 jaar aan het twijfelen geweest, werd er gewoon raar van. Want op het laatst ben je alleen maar bezig met een keuze te maken, en kom je er maar niet uit. We hebben nu gewoon de knoop doorgehakt, laten de natuur zijn gang gaan en zien wel waar het schip strand!

16. Marieke1983

Troelala, tussen mij en mijn zusje zit 6 jaar en wij zijn twee handen op een buik. Ze was ook bij de geboorte van mijn jongste en mag een derde keer weer erbij zijn.

Zo zie je maar Cindy, dat keeftijdsverschil niet uitmaakt :D

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is ook geen garantie natuurlijk dat ze goed met elkaar kunnen opschieten ;) dat ligt gewoon aan de karakters.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja ach die tijd van de knoop doorhakken zal er hier ook wel gaan komen denk ik...ik weet wel dat als mijn vriend nu zou zeggen...we gaan ervoor .. ik gelijk stopte met de pil hahaahahaah

19. Troelala21

Ik ben al met de pil gestopt voor me man ja zei haha....

20. Alita

Alita Niet meer actief

haha nee dat doe ik niet:cool:

Deel Deze Pagina