Hallo allemaal, Mijn dochter is nu 6 weken oud en woog bij de geboorte 4225 gram. Een flinke meid dus! Ze heeft vanaf dag 1 last van darmkrampen en we hebben alles al geprobeerd. Nu hebben we een speciale fles met kleine opening en, en geven haar 5 keer per dag friso hypo-allergeen. We maken 180 water, 6 scheppen voeding en gooien daarna 20 cc weg. Ze zit dus rond de 200 cc voeding per fles. Nu drinkt ze dat in 1 keer leeg binnen 10 minuten. Op advies van cb houden we een pauze tijdens de fles van 3 minuten. Ze huilt dan alles bij elkaar maar ook na de fles blijft ze huilen. Zou ik haar meer voeding moeten geven? Of wordt het dan teveel? Heeft iemand een tip???
Ik denk dat 180cc op deze leeftijd te veel is, van te veel voeding kunnen ze ook krampen krijgen. Wat je zou kunnen proberen is de voeding dikker maken met nutriton, dat is ook hypoallergeen en je kindje doet langer over de fles. Kindjes met krampjes hebben meestal meer zuigbehoefte, want dat neemt de pijn weg.
Hoi, Mss na de fles een speentje geven? Sommige kinderen hebben dan nog zuigbehoefte. Ook omdat ze de fles binnen 10 minuten leeg heeft
lijkt mij ook erg veel voeding, mijn meisje weegt 6 kilo is 3 maand en krijgt ook 5 keer 180/6 en dat drinkt ze niet eens helemaal op, als kindjes teveel voeding krijgen dan krijgen ze ook kramp en dan willen ze ook weer drinken, zo krijg je een cirkel waar je moeilijk uitkomt, ik zou zeker niet meer gaan geven maar eerder een voeding voor hongerige kindjes proberen, het nadeel van de nutriton is dat je de voeding dikker maakt en als ze teveel krijgt dat het nog meer pijn gaat doen
Ik vind de hoeveelheid van 5 x 180 ook wel erg veel voor een kleintje van 6 weken. Zoals hierboven al aangegeven is, krijgen ze vaak nog meer krampjes van teveel voeding...gaan ze weer op hun vuistjes zuigen wat verkeerd wordt geïnterpreteerd als zijnde honger. Omdat ze ook haar fles zo snel leeg heeft, is misschien haar zuigbehoefte nog niet bevredigd. Hier zou een speen kunnen helpen. Ik zou iig niet meer voeding gaan geven...wat volgens mij ook niet kan omdat 1000cc per dag de max. is voor flesvoeding.
Ik denk ook dat ze teveel voeding krijgt. Ik zat geloof ik toen mn zoontje 6 weken oud was om ca 150 cc voeding en dat vond het CB toen al veel. (Toen ook overgestapt op forte voeding.) Huilen na de voeding kan ook komen door een tevol maagje. Mijn ervaring is dat mijn zoontje destijds zelf niet goed kon aangeven dat hij genoeg had en vol zat, waardoor ik hem (achteraf gezien) wrs iets te veel heb gegeven destijds. Het is ook moeilijk om te snappen waarom ze huilen. Het wordt vaak als honger geinterpreteerd. Als ze zo snel drinkt houdt ze ook zuigbeghoefte. Ik zou eens proberen na de voeding een speen te geven...
Probeer idd eens nutriton. En misschien een speentje? Ons meisje had heeeeeeeeeeel veel zuigbehoefte (vijf dagen sondevoeding gehad en dus niets te zuigen) en ze was (en is) heel tevreden met haar speentje.
Ik zou overstappen op voeding voor hongerige baby's. Na de fles een speentje geven kan ook helpen. Maar een pauze inlassen tijdens het drinken van de fles zou ik zeker niet doen. CB snapt het niet helemaal.
Wij hadden hetzelfde probleem.. razendsnel lurkte ze de fles leeg en daarna was het krijsen van de krampjes. Wij zijn overgestapt op een dr brown fles. Dat hielp al goed, maar het beste hielp toch wel het advies van jouw cb hoor... op de helft van de voeding lieten wij d'r altijd even boeren, ook al duurde het een kwartier (fles in warm water). Eerst was het huilen, maar al snel wende ze eraan. Meestal liep ik wat met d'r rond om d'r af te leiden. Wij zijn trouwens ook nog naar een ostheopaat geweest, omdat ze een voorkeurshouding had en die zei dat de krampjes daar dus ook door kwamen. Na de ostheopaat nooit meer krampjes gehad.
Mijn dochtertje heeft een poosje in het ziekenhuis gelegen en daar lieten ze alle baby's tussendoor boeren, bij krampjes héél belangrijk! Nu heeft ze trouwens ook voeding voor hongerige baby's (nutrilon forte) maar daar zou ik nog even mee wachten zolang jouw kindje nog krampjes heeft.
Ik denk doordat ze haar flesje zo snel leegdrinkt ze niet genoeg verzadigd is. Dus misschien is het een optie om een langzamere speen aan te schaffen zodat ze meer moeite moet doen en meer verzadigd raakt. Ik vind overigen ook wel dat ze erg veel voeding krijgt, maar CB vind het goed?
Nou gaf ik geen kunstvoeding, maar zoals anderen ook al zeggen, het lijkt mij dat ze te veel krijgt in één keer. Is niet goed voor de darmpjes, ze heeft er duidelijk last van. Ik zou dan ook niet de voeding gaan verzwaren of andere voeding geven. Wat ik zelf zou doen is meer flesjes per dag geven maar met kleinere hoeveelheden. Dan kan ze die beter verteren.
Bedankt voor alle adviezen! Cb vindt dat deze voeding wel mag gezien ze een flinke meid is. Ik zelf vindt het ook erg veel. Vind het moeilijk om te bepalen wat juist is. Het is ons eerste kindje en we willen het natuurlijk wel goed doen allemaal. We zijn vandaag overigens ook naar een manueel therapeut geweest en daar bleek dat ze toch ook een vorm van KISS heeft. Er zat een nekwervel scheef en ze had een voorkeurshouding. Daar kan ze ook krampjes van krijgen wat ik van hem begreep. Ik ga morgen langs het inloopspreekuur van CB om nogmaals advies te vragen.
Mijn dochter was bij de geboorte 4200 gram en kreeg in het begin borstvoeding. Na 6 weken ben ik gaan afbouwen en ik kreeg het advies om flessen te gaan geven van 120+4, dus dat is wel een heel groot verschil met 180cc (je maakt 180+6=200cc, je gooit 20 weg dus houd uiteindelijk 180cc over). Met 8 weken ben ik overgegaan op 150+5 en moest ik eerst zelfs wat uitgieten zodat ik echt 150cc per voeding overhield.. Dus ook ik vind de hoeveelheid die jou dochter krijgt enorm en grote kans dat daar krampjes vandaan komen. Je hebt nu ook weinig marge over om op te hogen voor als je dochter ouder wordt en echt meer honger krijgt..Kun je geen andere fles proberen, zodat ze wat langzamer drinkt, want het gaat nu wel heel erg snel en dat werkt ook weer kramp in de hand. En omdat het zo snel gaat is ze gewoon nog niet tevreden. De verzadigingsknop gaat meestal na 20 minuutjes om, dus als je kindje binnen 10 minuutjes de fles al leeg heeft, heeft de maag nog geen seintje aan de hersens gegeven dat het genoeg heeft gehad..
We zijn na het lezen van al deze berichten terug gegaan met de voeding naar 150/5 en dat 5 keer per dag. Vanmorgen kwam ze wel om 5 uur terwijl ze normaal tot een uur of 7 doorslaapt maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. We hebben de kleinste speen al en gebruiken de nieuwste breast-flowfles van nuby. Speciaal voor kindjes met krampjes. We gaan proberen de fles nog langer te rekken maar het is nu al een drama als we 3 minuutjes stoppen tussendoor dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen!!
Ik zou over stappen op nutrilon omneo, deze voeding is iets dikker, en help heel goed tegen krampjes! er ging een wereld voor ons open toen we over gingen op deze voeding...isabella was ook een flinke meid bij de geboorte, 4380 gram! en deze babys drinken nou eenmaal wat meer, 5 keer 180 cc lijkt me alleen echt veel te veel, wat ik altijd deed is de helft van de fles geven, dan ff boeren duurt soms wel tien minuten maar boeren doed ze altijd en dan verder met de fles, dan weer ff pauze en er even een speen in en dan het laatste stukje fles...en dan weer goed boeren! En als je 180cc plus 6 scheppen doet heb je 200cc voeding, dan gooi je 20cc weg? dan zit je op 180cc per fles....wat me nog erg veel lijkt voor die leeftijd...je kunt dit dan ook niet meer ophogen als ze ouder word want de max is 1000cc per dag.... ik zou minderen, 5 keer 150cc nutrilon omneo, en dan pauzes nemen tijdens het voeden voor het boeren zodat er geen lucht blijft zitten....even spenen...en dan weer verder, dit heeft ons echt geholpen! succes! ohja isabella krijgt ook al vanaf 8 weken rijstebloem in de laatste fles, omdat ze ook altijd honger had, dit heeft ook goed geholpen
Ik zou inderdaad niet meer gaan geven. Mijn dochtertje had ook erg veel last van kramp en zij kreeg friso comfort. We gaven haar ook voor elke voeding een pipetje infacol, een middel te koop bij de drogist tegen lucht, kramp en moeilijke ontlasting. Dit op advies van de kraamhulp en verloskundige. Bij ons was dit echt een wondermiddel, cinababy deed hier helaas niks. Ze is nu bijna 4 maanden en heeft het nu niet meer nodig. Succes
We hebben gelukkig (nog) geen ervaring met krampjes. Ik heb wel de Sab simplex al klaar staan. Onze dochter dronk ook erg gulzig waardoor ze haar zuigbehoefte niet bevredigd kreeg en soms door dat geschrok ook wel eens last van haar buikje. Wij zijn overgestapt naar de Dr. Brown fles en we zijn er echt heel tevreden over. Ze drinkt een stuk rustiger soms te rustig haha.
Wat betreft het snel leegdrinken van haar fles, ik zou eens proberen nutriton toe te voegen zodat ze er langer over doet. Dat zou kunnen helpen aangezien ze nu mogelijk huilt vanwege de zuigbehoefte die na haar fles nog niet is bevredigd. Je gebruikt neem ik aan een nummer 1 speen? Ze is echt een snelle drinker zeg...