Goedemorgen, Sinds kort geven we onze zoon, nu 4 mnd, 1x pd een fles. Ik wil langzaam de bv afbouwen en hem laten wennen aan fv. Sinds de fv, standaard, poept hij ontzettend veel. In het begin om de 2-3u, nu zo'n 4-6x pd. Na de fv van 22u is hij ontzettend onrustig, slaapt slecht, is ontroostbaar en laatst had hij 2u na de fv140cc alweer honger. Hij dronk 2 borsten leeg! Advies gekregen van cb om comfort voeding te geven en deze in 1e instantie overdag te geven en te mengen met bv. Maar als ik op de site van Nutricia kijk dan geef je deze voeding oa krampen (prima dus) maar ook als je kindje moeite heeft met poepen. Betekent dit dat in deze voeding juist veel vezels zitten tov standaard voeding? Ik heb nl zelf het idee dat in mijn voeding veel vetten zitten: ben 5kg afgevallen, voeding is voor hem lang verzadigbaar en afgekolfde melk heeft na tijd koelkast dikke vetlaag. Fv ws veel koolhydraten/ vezels want kort verzadigbaar en snelle doorloop en krampen. Daarnaast spuugt onze zoon veel maar daar is deze voeding niet geschikt voor toch? Welke voeding zouden jullie adviseren?
Beste Elsbeth82, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes Leonie Nutricia voor jou