Door het bos de bomen niet meer zien

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Noelle85, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Hoi hoii,

Onze zoon is zo'n 6.5 maand, maar begin me nu een beetje af te vragen wanneer je met bepaalde voeding/drinken moet beginnen.

Zijn schema is nu:
    - 8.30 papfles 180/6 (slapen 9.30-11)
    - 11.00 fruit
    - 12.30 fles 180/6 (slapen 13-15)
    - 15.30 fles 180-6 (slapen 16.15-17)
    - 17.30 avondeten (slapen 18.15-19)
    - 19.30 papfles 180/6 (slapen 20-8.15)

Zijn flessen drinkt hij in principe altijd leeg, of hij laat hooguit 20cc staan (hij is pas sinds een week over naar vier flessen). We zijn hem nu langzaam aan het laten wennen aan brood. Korstjes doet hij nog niks mee, kleine stukjes met een beetje boter vindt hij wel interessant. Fruit en avondeten gaat wel altijd op (hij krijgt potjes van 200 gram, we willen binnenkort gaan starten met zelf maken).

Maar wanneer moet je bijvoorbeeld extra drinken gaan aanbieden? En wanneer kun je dat het beste aanbieden?

Alvast bedankt! :)

Groetjes,
    Noelle

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag Noelle,

Dankjewel voor je vraag op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je wat vragen hebt over het dagmenu van je zoontje, want na 6 maanden gaat er weer veel veranderen. Het dagmenu wat je nu aanhoudt is heel erg netjes, complimenten hiervoor. Ik zou je willen adviseren om dit dagmenu tot de leeftijd van 7 maanden aan te houden. Na 7 maanden mag je de fles van 15.30 uur laten vervallen en gaan vervangen door 100-150 ml water, thee of diksap. Als je binnenkort al wilt oefenen met andere drankjes dan kan je dit bijvoorbeeld aanbieden bij het fruithapje of de avondmaaltijd. Je kunt dit drinken aanbieden in een tuitbeker of eventueel een open bekertje, om zo zijn mondmotoriek en spraakontwikkeling op latere leeftijd te stimuleren.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina