Hoi... k geloof t nog niet helemaal maar ik ben zwanger wanneer kan je nu naar de huisarts toe? Of moet j egewoon toch even de 13 weken afwachten.. Ik hoor het heel graag Groetjes
In principe hoef je niet naar de huisarts, je kunt het ook telefonisch doorgeven. De arts moet het nl wel weten voor het geval je medicijnen nodig hebt. (En uit belangstelling voor z'n patiënten natuurlijk!) De verloskundige zal je gaan begeleiden tijdens de zwangerschap. Je kunt nu vast bellen om een afspraak te maken. Ze zal je pas over een aantal weken ontvangen. Ik geloof bij 10 tot 12 weken ofzo. Teleurstellend dat je zo lang moet wachten hè?
Gefeliciteerd!! Ik zou gewoon de huisarts of de verloskundige bellen. Zij zullen vast vertellen dat je nog een aantal weken moet wachten voordat je langs kan komen, maar dan staat er in ieder geval in het systeem dat je zwanger bent! En dan weet je ook wanneer je echt mag komen, 13 weken is wel erg lang; bij de meesten is er dan allang een termijnecho gemaakt! Succes en geniet ervan!
Je hoeft niet naar de HA, je bent niet ziek eh Je kan een verloskundige in de buurt bellen om een eerste afspraak te maken. Gefeliciteerd trouwens!!!
Je hoeft daarvoor niet naar je HA te gaan.. Gewoon zonder huisarts vk bellen om een afspraak te maken! En dat kan je nu al doen, zij maken alvast een afspraak voor een intake... Gefeliciteerd
Dankjulliewel allemaal voor alle reacties! Ik heb vandaag idd maar ff de HA gebeld en idd die zegt ook bel de VK maar.. wel vaag hoor... zo pril en dan toch al een afspraak maken met VK....spannend hoor.. 1e consult.. ben heel benieuwd Iemand hier ervaring mee hoe verder? en ook gefeliciteerd!!! Liefs
Hee meid, Ik wist het ook niet maar heb vandaag toch een afspraak gemaakt bij mijn huisarts.. En kan morgen al terrecht. Wilde eerst nog even wachten maar ben zo onzeker. En dan ga ik er vanuit dat zij mij vertelt over hoe en wat verder. Gefeliciteerd met je zwangerschap. We zijn even ver zie ik..
Heey meid, wanneer heb je je afspraak bij de vk? Ik heb m met 7 weken al (5 feb) . De vk gaat dan kijken of ze t hartje kan horen met een apparaatje, gaat je bloeddruk opnemen en hartslag enzo. en ze gaat je uitleggen hoe t allemaal verder gaat verlopen met de bezoekjes bij haar ... Spannend meid, hoop dat je snel een afspraak hebt!
Hoi, google eens op een verloskundigepraktijk. Meestal staat daar de informatie over hoe verder als je net zwanger bent. Fijne zwangerschap!
Als eerste proficiat! Ik ben sinds maandag ook zeker van het feit dat ik zwanger ben. Vandaag maar de verloskundige gebeld, en ik mag dinsdag al komen. Naar wat ik zelf heb uitgerekend (en bevestigd door de VK) ben ik nu ongeveer 6 weken zwanger. Ik had ook niet verwacht dat ik al zo snel mocht langs komen, maar dankzij de bovenstaande antwoorden zie ik nu wat me te wachten staat Spannend!
Ik ben met 4,5 week langs mijn huisarts geweest. Ik moest er overigens ook zijn voor iets anders dus kon dat mooi combineren. Ik vond het toch prettig om even lang mijn arts te gaan. Hij gaf mij div. foldertjes mee, oa. van verloskundigen en moeders voor moeders. Ik heb dezelfde dag een afspraak gemaakt bij de VK. Mag er as. maandag naartoe, ik ben dan 9 weken.