ik ken het. zelf heb ik me rijbewijs nu sinds 2 februari 2011 en ben ook af en toe zo onzeker. nu moet je het echt allemaal zelf doen. ik had de eerste dag me moeder naast me zitten en daar werd ik echt gek van. steeds van kijk uit daar rijd een fiets (erg ver weg) of goed kijken hoe de weg loopt he! (als ik bij een kruispunt op groen licht staat te wachten) ach gewoon veel oefenen en dan komt het goed gaat nu alleen iets minder met een gebroken rib
helemaal mee eens, kijk over een jaar maar terug naar dit stukje tekst dan lig je helemaal dubbel om jezelf hihi
@gebakje fieuwwwwwwwwww dat scheelt @mama van 2 en Fire rose Ik bel dus op dit moment ook niet in de auto.. grin.. geloof dat mn telefoon nog nooit zo stil is geweest ( iedereen weet dat ik veel aan t rijden ben om te oefenen ) Ik heb hem wel alvast compatible gemaakt met de bleutooth in de radio zodat als ik dus gebeld wordt of whatever.. hij gewoon via de radio (handsfree) gaat dus ipv dat ik me de tering schrik en uit relfex ga zoeken in mn tas of zo @ FairyLaughs. Ow..dan ben ik een stuk stoerder dan je vriend.. ik krijg hem gewoon van zn plek met de handrem erop.. t gaat wat lastiger.. maar t lukt grin @jen89 Eerste 100 meter heb ik met mn vader gereden..das ook niet relax.. die duikt gewoon onder t dashboard om iets te pakken etc..zat totaaaaaaaaaaal op zn gemak.. en ik maar denken..hallo.. je moet t wel eng vinden hoor.. *t is I..la brokkenpiloot* @ isademi Vriend hier thuis zegt ook al.. bewaar die stukjes nou.. denk dat ik er idd maar een blog of dagboek online van ga maken.. *moeder muts met een rijbewijs *
Joh ik vind jou al super stoer, ik heb inmiddels al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, maar mij krijg je Amsterdam echt niet in met de auto Gaat mij allemaal veel te snel daar op de ring. Als passagier heb ik mijn ogen al bijna dicht zitten. Maar goed ik ben het verkeer uit Friesland gewend das wel even heel wat anders. Maar goed, ik had net mijn rijbewijs en ben direct met een vriendin naar Groningen gegaan shoppen!! Om vervolgens de terugreis een stukje te gaan spookrijden heel raar als je ineens een auto op je af ziet komen en je beseft dat jij verkeerd zit. Godzijdank kreeg ik hem met behulp van een engeltje in 1 seconde in zijn achteruit eenmaal weer op de goede weg. (het was al donker) en bijna thuis kwamen we erachter dat ik het lampje bij de spiegel de hele weg had laten branden We zijn goed zichtbaar geweest Ik denk dat het met jou wel goed gaat komen
haha wat grappig allemaal . Leuk verhaal trouwens en ook heel herkenbaar . Dat had ik in het begin ook hoor. Heb altijd gelesd in een dieselauto en toen ik in de auto van mijn ouders mocht rijden voor het eerst (was een benzine) ging het met horten en stoten . Leek nergens op, maar na een paar keer ging het goed. Je moet gewoon nog wat ervaring krijgen, en die krijg je wel als je meer gaat rijden. succes!
grin..mensen bedankt allemaal voor t mededelen van jullie ervaringen..geeft me toch een iets wat minder hoog mutsgehalte. Straks met de auto naar t werk...als ik weer zulke geweldige intelligente fouten maak..dan meld ik t wel ff
Nog gefeliciteerd! Ik kan (als t meezit) donderdag mn eerste auto halen... Schijt m nu al 7 kleuren Ben idd ook bang voor al die acties.. Al is t wel vermakelijk om te lezen.. Mocht t een 'bijzonder' ritje worden zal ik m hier delen
Ik heb in een deuk gelegen van jouw verhaal....nou als jij een muts bent dan weet ik niet wat ik ben! Het gaat nu wel (mag wel na 2 jaar rijbewijs) maar in het begin was het peentjes zweten, bloed zweet en tranen! Het is echt een kwestie van veel rijden zo makkelijk dus.....maar niet voor mij
Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! De rest komt vanzelf hoor, het is nu nog nieuw en onwennig voor je, straks doe je het allemaal op de automatische piloot, nu moet je bij elke handeling nadenken.
@eefje succes ermee en laat de ervaringen maar komen idd grin Hier ging t vandaag prima.. ( ben wel expres om 7 uur naar mn werk gegaan zodat er veel plek was..en extra vroeg naar huis zodat er thuis nog zat plek was.. maar dat vertellen we niemand ) Heb wel mn collega die der auto voor de mijne gezet had ( arme onwetende vrouw gewaarschuwd dat zij eerder weg moest zodat ik er makkelijker uit kon ) @Chida Ik ben idd ook van plan om elke dag te gaan rijden en zo meer en sneller routine op te bouwen.. mensen verklaren me idd ook voor gek dat ik met 2 dagen mn rijbewijs de ring adam opga.. tja.. k moet t toch een keer doen denk ik dan maar.. Morgen opnieuw
Och, ik ben ook de eerste dag van brabant naar hartje utrecht gegaan. Je kan het maar gelijk gehad hebben hoor, anders durf je het later misschien niet meer. Gewoon lekker in je eigen tempo rijden, je aan de regels houden en proberen te ontspannen.
haha wat mooi! Ik herinner me nog de eerste keer dat ik vriendlief op het werk ging ophalen Wilde wel mee in de spits midden in de binnenstad maar.....man oh man....ik was echt een gevaar op de weg! Hardstikke druk en dan staat er ook nog een midden op de rijbaan geparkeerd echt niet verwacht daar dus vol op de rem.....slik oh ja en daarna ik netjes links voorsorteren op de rechtsafslaan baan....denkt er een of andere gek oh laat ik toch maar naar rechts gaan en schiet echt nog geen meter voor me de weg op....scheelde niet veel of ik zat bij hem op zijn nek dus:x Maar om je gerust te stellen....hoort er allemaal bij en nu ben ik echt helemaal gebakken in mijn autootje en doe ik zelfs in de spits niets anders meer
Hahaha, heel herkenbaar! Toen ik pas kort m'n rijbewijs had, moest ik voor een zomerkamp in Luxemburg het bestelbusje rijden. Dat vond ik op zich al spannend, want 1e x in een busje (met bijrijder zonder rijbewijs) maar twee dagen van te voren kreeg ik te horen dat er ook een aanhanger achter moest!! En op de dag zelf bleek dat de lichten van de aanhanger het niet deden (fijn als mensen niet aan je kunnen zien wat je gaat doen.... inhalen en afslaan enzo...) en de sigarettenaansteker deed het niet, dus we konden de tomtom niet gebruiken. Oh ja en de turbo van het busje was stuk en ik wist nog niet zo goed hoe je hoge heuvels op moest komen als je superzwaarbeladen bent (ja, nu weet ik dat je motor dan best wel mag loeien en veel toeren moet kunnen draaien, maar ik vond het maar eng klinken allemaal en we reden op een gegeven moment nog maar 15 km/u) Nou, ik heb het overleefd en lekker een week elke dag met het busje door de Ardennen gecrossed voor de dagelijkse boodschappen voor 60 man en op de terugweg deden de lichten van de aanhanger het ook weer, hahaha. Toen we terugkwamen voelde ik me superstoer!!
@jinne dat gevaar op de weg gevoel ken ik.. vermoed dat er in heel adam ook plakkers aan de lantaarnpalen hangen met mijn auto erop en een beware sign @sanny das ook stoer idd.. Ik heb bedacht dat ik gewoon nog lang niet ga verhuizen dus nog lang niet met een aanhanger op pad hoef.. Zijn nu een vakantie aan t zoeken voor eind feb.. met de auto.( stiekem kijk ik wel of t niet te ver rijden is )
Juist wel lekker ver doen! Dan leer je het extra goed! Wij zijn na het kamp in Luxemburg met ons autootje op vakantie gegaan en toen heb ik heerlijk door Frankrijk en Spanje gecrossed, terwijl vriend naast me lag te pitten, zodat hij het na 2 uur weer over kon nemen. Muziekje erbij en vroemmmm!!! We gingen als een speer! Echt een goeie oefening hoor! Autorijden is nu echt een van m'n hobby's haha. Succes ermee!!
dat gevaar op de weg zijn verdwijnt vanzelf. ik was een heel onzekere en daardoor gevaarlijke automobilist. heb nog steeds een hekel aan snelweg rijden, maar weet inmiddels wel dat ik het kan. aantal jaar geleden reed ik 80 en merkte ineens dat mijn remmen het niet meer deden. ik zei tegen mijn man: "ga zo even remmen, kijken of ze het nog doen, volgens mij niet" (niet beseffend wat mijn man ervan ging denken, was zelf rustig) remmen getest, deden niets. ben door rood gereden, heb m een industrieterrein opgestuurd, handrem aangetrokken en langs de kant gezet. toen stapte ik uit, en toen begon de paniek pas. bleek dat de verhuurmaatschappij de remvloeistof niet had vervangen, die was zwart ipv doorzichtig. de remmen deden echt helemaal niets meer! heb er wel van geleerd: wat er ook gebeurt, ik kan het aan!
@Sanny Ik sdnap dat je erveel van leert.. daarom ben ik nu ook elke dag aan het rijden.. heb mn vrienden nog nooit zo vaak gezien Nadeel is heir wel dat vriend t niet kan overnemen..die is zo slim geweest om een chauffeuse in te huren.. moi @ Marieke Getver das eng zeg.. wel goed voor je vertrouwen dat je weet.. ik kan t aan idd.. maar bah bah bah van dat verhuurbedrijf. Ik vond mezelf vanmorgen al stoer dat ik de ruitenwissers wist te vinden bij wijze van spreken
hahaha wat een leuke verhalen ik heb mijn rijbewijs sinds november. Heb ondertussen al in 5 verschillende autos moeten rijden, gas, diesel en benzine auto. Ik kreeg het helemaal heet af en toe want elke koppeling reageert anders dus soms schoot ik ineens heel snel vooruit of kwam ik juist niet vooruit nadat het verkeerslicht op groen sprong Ik heb ook al regelmatig met handrem op gereden haha heb een keer de halve stad door gereden en ik bleef maar denken wat dat rode lampje nou betekende in het dashbord want dat had ik toch gehad met les... na een minuut of tien drong het pas door dat het de handrem was ik schaamde me kapot ben blij dat er niemand bij was. Ik heb alleen nog maar 1 keer de snelweg op kunnen rijden, hoop maar dat ik de volgende keer geen angst heb ofzo. Ik vind de snelweg opzich heel fijn. Geen enge fietsers, gevaarlijke kruispunten of kinderen die zomaar oversteken. Maar het invoegen vind ik wel beetje eng altijd. Ik moet er maar aan wennen.
haha ik herkende mezelf in jou ik heb me rijbewijs nu 4 maanden en voel me heel ontspannen als een visje in de zee op het begin zat ik echt rechtop haast met me neus op het stuur, helemaal gespannen, wachten en wachten tot iemand me eens in liet voegen en de radio moest altijd uit! hahah en nu gewoon relaxt, muziekje aan, en gewoon een beetje brutaal zijn! ik dacht steeds dat andere weggebruikers wisten dat ik echt net me rijbewijs had gehaald, maar dat kan natuurlijk helemaal niet