Kan ik het los lopen stimuleren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo dames,

Vigo loopt graag en veel! Langs de tafel, bank, muren en onze hand.
    Hij dwingt je gewoon echt :) Hij pakt onze handen vast en trekt en miept net zolang totdat hij het zover krijgt en wij een stukje met hem gaan lopen.

Sinds een weekje of 3 houdt hij ons nu vast aan 1 vinger en stapt dan aan 1 arm met ons mee. Dit gaat steeds beter, en hij wordt ook steeds sneller. Hij kan redelijk tot goed zijn evenwicht bewaren.

Hoe kan ik het los lopen stimuleren? Als dat überhaupt kan?
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Of is het gewoon een kwestie van afwachten tot hij ineens een paar losse stapjes zet?

Liefs Debbie

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Met je partner of iemand anders tegenover elkaar zitten, en dan Vigo proberen te lokken met wat leuks van speelgoed. Eerst kort bij elkaar, en dan steeds een stukje verder uit elkaar

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Zoals vera schrijft, zo hebben wij het ook gedaan, allebij op de grond zitten en jon. tussen ons in ,van de een naar de ander lopen! Hij had het meteen door en vond het geweldig!

(niet de camera vergeten klaar te zetten!)
    succes

4. minke

minke Actief lid

Hier ook flink wat geoefend, maar zodra ons zoontje door had dat hij los was ging hij gelijk weerd door de knieën... Na een maand of 4 had hij eindelijk genoeg vertrouwen om ook los te lopen. Hij kon het eigenlijk al lang, maar durfde het gewoon nog niet. Sinds hij eenmaal los loopt wil hij ook niets anders meer, kruipen doet hij nog nauwelijks; hij rent liever door de kamer! :D

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ah tuurlijk :) tussen ons in zetten... hahaha! Dat ik dáár niet aan heb gedacht zeg :confused: Dat kan ik idd wel eens proberen.

6. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Doen wij ook sinds vorige week,eerst op de slaapkamer ( daar hebben we vloerbedeking ) en na een paar keer had ze het door.....en als ze dan los liep deden we heel enthousiast! nu loopt ze van het begin tot einde woonkamer! helemaal trost!
    Alleen als ze ergens snel wilt zijn....gaat ze weer op de billen....zucht.....

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    zo hebben wij het ook gedaan en toen ging ze ineens zelf staan en liep ze weg,
    wat haar trouwens ook goed eheeft geholpen is zo rollator weet je wat ik bedoel?
    kunnen ze ook zelf achter gaan lopen...

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    En hoe deden jullie dat met een kindje die alleen zelf wilt lopen (met een loopkarretje, stoeltje) en juist niet aan de hand wilt lopen?

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze meid vind los staan ook niet zon goede uitvinding haha
    achter de rollator idd vind ze wel leuk maar enthousiast :(

maar zoals ik bij dientje lees gaan ze dadelijk net los maar achter de rollator? :(

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je de oplossing weet hoor ik het graag, Annika loopt al 5 maanden aan de hand mee, maar loslopen ho maar.

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Mijn schoonouders deden met mijn man het volgende: Ze gingen een eind uit elkaar zitten met de riem van een badjas vast ieder, op goede hoogte om vast te houden voor manlief. Mijn man liep daar langs naar de andere ouder. De riem lieten ze steeds losser hangen en na even oefenen liep hij los.

Leuk hé, dat vastpakken van de hand als je even lekker zit en dan net zo lang trekken en miepen tot je een eindje meeloopt aan de hand :) . Merel doet het ook, ik vind het helemaal geweldig! Merel loopt nu zelf stukjes los als ze niet zoveel haast heeft, maar als ze snel wil, dan wordt het kruipen :p .

Deel Deze Pagina