Ik heb een zoontje van 8 weken. Hij krijgt borstvoeding. Nu is het zo dat hij de laatste paar dagen na het in bed zijn gelegd ( na verschonen, voedingetc etc.) om het uur weer wakker wordt.Ik heb hem al eens even laten huilen om te kijken of hij de slaap vanazelf weer pakt, maar in de meeste gevallen lukt dat niet. Ook troosten aan de wieg lukt maar even, dan slaapt hij weer 10 minuten en wordt weer wakker. Ik pak hem meestal maar op dan, maar dan moet ik hem eigenlijk bij me dragen want de box of wipstoel vind hij maar 5 minuten leuk...... Is dit normaal? Ik vind het in elk geval heel vermoeiend, zeker als hij in sommige gevallen blijft hjengelen tot de volgende voeding. Want hij heeft niet altijd honger.....Heeft iemand tips? Of is dit normaal rond deze leeftijd? Het is wel zo dat hij na verloop van tijd in de namiddag en avond wat uurtjes bijslaapt, maar overdag kom ik echt bijna aan niets anders toe. 's nachts slaapt hij wel goed.
Ja, dat is normaal. Een baby heeft op die leeftijd een slaapcyclus van 45-60m minuten. Dus dat klopt. Als je hem wil aanleggen, wil hij niet altijd, begrijp ik dat goed? Als je hem wel bij je wilt hebben, maar ook je handen vrij, dan is een draagdoek een goede oplossing. Hier heeft dat heel goed gewerkt. Zoontje was tevreden, lekker bij mama, en ik kon vanalles doen.
Ik heb net gelezen dat dat inderdaad zo is. Een kind wordt dan even wakker maar in principe hervatten ze de slaap daarna weer! Dus echt normaal is het niet... In principe zou hij na heel kort jammeren vanzelf weer in slaap moeten kunnen vallen. Ik heb verder helaas geen tips want ben het probleem nog niet tegengekomen
Is heel normaal hoor ... en volgens welk principe? Tis toch geen machientje Mirre was ook een 45minuten slaper. Ik had haar idd veel in een draagdoek, was ideaal. Verder is ze pas echt goed gaan slapen toen ze zich goed op en van buik kon draaien (ze is een buikslaper) ... Met een maand of 8/9 was dat ... (wil je niet ontmoedigen hoor ). Sommige kindjes hebben nou eenmaal geen slaappatroon zoals in sommige boekjes staat beschreven. Laten huilen zou ik met zo'n ukkie echt niet doen, wel lekker bij je nemen. Waarschijnlijk is het gewoon 'een fase' ... je zou bij de bieb eens kunnen kijken naar 'De tevreden baby' van Gina Ford (ken ik zelf niet, een mama van dit forum heeft er wel veel aan gehad) of 'Lekker slapen zonder huilen' van Elisabeth Pantley ... Succes!
Hier ook een dametje dat op precies op de klok na 45 min weer wakker is. Soms valt ze weer in slaap ,meestal niet. Ach dan gaat ze maar wat vaker op een dag naar bed....ze gaan vanzelf langer slapen als ze wat ouder worden. Lynn was ook een hazeslaper en ging vanaf 8 maanden naar 2 langere slaapjes. @ MerleQ jouw kindje is nog erg jong. Mila sliep op die leeftijd ook veel en goed. Niets zo veranderlijk als een kind