hallo, sinds een paar dagen wil mijn dochter ineens weer 2 keer per nacht drinken terwijl ze al een paar maanden doorsliep van 20-21u tot 8-9u ongeveer. het kwam wel eens voor dat ze 's ochtends heel vroeg een keer wilde drinken, maar sinds een paar dagen dus weer 2 keer per nacht, om 2u en 5u. ik heb geprobeerd om haar om 23u slapend te voeden en dan wil ze vervolgens om ongeveer 4.30 weer drinken. we hebben nog geprobeerd of ze een speentje wil, maar ze blijft jammeren tot ik haar gevoed heb, dus het lijkt echt wel honger. doorslapen was natuurlijk lekkerder, maar als ze anders blijkbaar niet genoeg heeft, ben ik blij dat ze het 's nachts in kan halen. uit de fles wil ze niet drinken, dus ik heb geen zicht op hoeveel er in gaat. ze is verkouden, zou het daardoor komen? of weten jullie andere redenen? heeft iemand dit ook meegemaakt? ging het snel weer over? groetjes, lauwie
Kyra is ook wat aan het rommelen met haar schema, voor zover we van een schema kunnen spreken. Ik heb geen tips want ik geef er maar gewoon aan toe, want als ik haar niet voedt moet ik oordopjes in de wijk uit gaan delen. Misschien is het de leeftijd, maar ik moet zeggen ik hoop dat ik snel weer kan genieten van een goede ongestoorde nachtrust.
het kan de leeftijd zijn, maar ook zeker door de verkoudheid komen. Misschien drinkt ze overdag niet genoeg door de verkoudheid (door vermoeiheid, verstopt neusje etc.) Ook hoor je dat ze met ziekte vaker willen drinken om zo optimaal van jouw afweerstoffen te profiteren. Mila drinkt ook vaker wanneer ze niet lekker is. Gewoon aan toegeven, kost het minste energie en dan is het het snelst weer over
Rond 4 maanden heb je vaak een dip. Overdag krijgt ze dan waarschijnlijk net te weinig en dan haalt ze 's nachts de schade in. Waarschijnlijk gaat 't ook vanzelf weer over. Wat je ook kan doen is overdag even na de voeding kolven of tussendoor om je productie wat te verhogen.
dank voor jullie reacties. bij 4 maanden hadden we inderdaad duidelijk een dip. ik had toen kerstvakantie (en was ziek) en heb haar toen heel veel aangelegd en daarna leek het weer beter te gaan tot dit weekend. morgen is ze al weer bijna 5 maanden. is dat dan nog steeds/ weer de 4 maanden dip? ik geef er inderdaad maar aan toe. vind het vooral belangrijk dat ze genoeg te drinken krijgt. doordeweeks extra kolven lukt me niet (ik ga al 2x per dag van mijn werk naar het kdv om te voeden, maar ik ga dit weekend wel proberen om haar extra aan te leggen. nog 1 werkdag overleven deze week