Kan een eitje te vroeg springen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babywonder, Aug 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babywonder

babywonder Actief lid

Dec 6, 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik vroeg me af of een eitje kan springen terwijl het nog geen 18 mm is? Ik heb deze maand een echo gehad en op die echo was te zien dat mijn eitje nog maar 15 mm was, maar de volgende dag begon mijn temperatuur al flink te stijgen, en vandaag na 14 dagen opeens ongesteld. Volgens de gynaecologe kon mijn eitje toen nog niet springen en zou het minima 2 dagen later springen. Mijn luteale fase is meestal 14, dus volgens de gyn zou ik dan pas over 2 dagen ongesteld moeten worden. Maar als ik kijk naar minn temperatuur is mn eitje wel die dag van de echo gesprongen. Maar met 15 mm kan een eitje nooit bevrucht worden toch? :(

2. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een eitje kan "te vroeg" springen. Ik heb een keer gehad tijdens iui dat bij 15mm m'n eisprong was geweest. Toen de gynaecoloog hem had gezien was hij 15mm en moest ik twee dagen later terug komen, toen was hij weg. Ondanks dat ik nu dus geen inseminatie had gehad bleek ik zwanger!!!!! Helaas werd het een miskraam, maar goed het is dus echt wel mogelijk.

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    941
    113
    Female
    Wat is te vroeg. Ik had bij een cryo tp op vrijdag een eitje van 12 mm en maandag was hij al gesprongen. Op papier onmogelijk eitjes groeien niet zo snel, maar hier dus wel. Ik denk dat hoe snel de eitjes groeien per persoon verschilt.

4. babywonder

babywonder Actief lid

Dec 6, 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oow, dus het kan wel. Mag je dan zelf ook klussen op die dagen terwijl je nog geinsemineerd moet worden? Dacht altijd dat dat niet mocht bij iui

5. babywonder

babywonder Actief lid

Dec 6, 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke, dan zal het eitje inderdaad sneller zijn gaan groeien dan gebruikelijk. Ik denk dat dat bij mij dan ook het geval kan zijn geweest. Kan er namelijk geen andere verklaring voor vinden

6. Car79

Car79 Lid

Aug 18, 2015
    16
    0
    0
    Rotterdam
    Is bij mij ook gebeurd...juist door de hormonen kan het zijn (zeker de maand na de terugplaatsing en de maand erna) dat je eisprong eerder is en de eitjes eerder springen. Ik heb toen een maand extra rust gepakt en dat heeft gewerkt. Hormonen doen veel....en dan werkt het in je lichaam vaak net even anders dan normaal...

Share This Page