Voor velletje van mijn oudste zoon...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door DutchAngel, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchAngel

    DutchAngel Actief lid

    5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Mijn oudste zoon wordt bijna 6 jaar alweer..
    Maar nog steeds geen velletje er over heen gehad :( ik weet niet wat ik er mee moet doen ik ga er niet zelf aan trekken om hem naar achter tekrijgen, en oefen doen we ook zo vaak met hem..
    Laaste keer was die voorhuid helemaal rood ging naar de dokter die was bezig moest maar een afspraak maken die die vrouw achter de balie zeg oh als je bij de dokter komt moet die er meestal afgehaald worden krijg ej een afspraak voor :O:O schok heel erg..
    Tis die dag er na ook weer helemaal weg gegaan maar wat nou als het nog langer duurt..
    Ik wil het mijn zoon zo graag besparen dat zijn voorhuidje er af moet heeft iemand hier ervaring mee ?dan hoor ik het graag..

    Groetjes Brenda
     
  2. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Mijn zoontjes zijn eraan geopereerd, fymosis heet dat.
    Bij de oudste was het op een dag ontstoken (hij was net geen jaar oud) en er zat niets anders op dan een operatie.
    Bij de jongste merkte de kinderarts hetzelfde probleem op en hij stond erop dat hij ook geopereerd werd (nog voor de 6de maand), stel dat hij ook een infectie zou krijgen, en dat gebeurt vroeg of laat hoor.
    Als de voorhuid er niet over kan, kruipt er allerhande vuiligheid tussen die dan gaat ontsteken, en dat kan escaleren tot volledige urinewegen- en blaasinfectie, zelfs tot aan de nieren en in het ergste geval onvruchtbaarheid.
    Ik wil je niet bang maken, maar ik zou in jouw plaats toch ff met een arts praten hierover.
    Hoe vroeger je erbij bent, hoe veiliger, zeg maar.
    En het herstel duurt echt niet lang hoor, de verzorging ook niet en kan je helemaal zelf doen.
    Bij een baby is het niet zo makkelijk omdat die nog niet aan 'zwaardere' pijnstillers mogen, maar bij een kereltje van 6 gaat dat al stukken beter.
    Het is zowiezo hygiënischer ook (maar dat was bij m'n jongens dus niet de reden van de operatie), en dat stukje huid hebben ze eigenlijk niet nodig :p
    's Morgens binnen, opereren en 's avonds gewoon naar huis.
    Een weekje doorbijten en klaar is kees (klinkt makkelijker dan het is...)
    Veel succes!
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    MamaBrenda

    ook mijn zoon was later toen zijn voorhuidje kon bewegen
    dokter zei komt vanzelf goed
    moet natuurlijk niet gaan smetten oid , ik moest me geen zorgen maken en deed ik dan ook niet

    ze krijgen straks een leeftijd dat aan hun piep friemelen erg interessant is en dan komt het vanzelf goed :)

    niet zelf eraan gaan zitten , lekker met rust laten

    bij mijn zoon is het ook goed gekomen :)
     
  4. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    ik kan alleen maar als advies geven: als rekken niet helpt, laat dan ajb een circumcisie doen als hij nog jong is..
    Mijn schoonouders wilde dit nooit en hebben ook nooit iets geprobeerd op te rekken, maar mijn man zat er dus mooi mee, en heeft onlangs zijn circumcisie gehad, wat een opluchting. Maar de dok zei ook:"dit had 20 jaar geleden gedaan moeten worden..."
    Dusss:)
     
  5. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    mijn zoontje was ongeveer 3 jaar toen hij er last van kreeg ...we zijn door de huisarts doorgestuurd naar een uroloog, deze keek erna en trok met 1 korte ruk zijn velletje naar beneden :confused: men zelfs ik voelde het :( .. hij huilde ff heel hard maar heeft er nadien geen lsat mee van gehad ....mijn advies zou daarom zijn...ga er mee naar een arts , dat kan voor later een hoop ellende besparen ;)
     
  6. DutchAngel

    DutchAngel Actief lid

    5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Bedankt voor je adviesen dames...

    Me vader belde me net want mij zoon is daar tot vanavond even bij opa en oma spelen :)
    Dat hij er 2x over heen is gegaan :) voor het eerst he me vader hielp hem er mee maar, de kleine schok er van dus zei auw doet pijn..
    Dus nu kan ik nog beter met hem oefen :) onder de douche hopelijk zal het thuis ook lukken..

    Groetjes Brenda
     
  7. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    onze zoon heeft ook geen voorvelletje niet meer enhij vindt dit de normaalste zaak van de wereld, ze hebben het verwijderd omdat anders heel z'n piemltje zou misgroeien.
     

Deel Deze Pagina