voor verpakt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door SheDevil, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Precies, maar als je eens logisch nadenkt. Je mag geen geraspte kaas uit een zakje (dan snap ik ook niet, waarom ze niet zegt dat je gewoon voorgesneden kaas ook niet mag hebben) geen worst op brood. Wat moet je dan op brood eten? Alleen boter?

En verse vis (van de visboer bv) heeft niet eens de kans om besmet te raken met listeria (als het vers is dan)

2. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Tja de vk zei dat het ging om de middelen die ze tegenwoordig gebruiken om levensmiddelen lang houdbaar te maken dat die niet goed zouden zijn.

Ach wat er van waar is weet ik niet ik probeer me aan zoveel mogelijk te houden maar de echt onlogische dingen laat ik voor wat het is...

Eet smakelijk allemaal dames!

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wat mag je dan nog wel eten ?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    die verloskundig van je is niet goed bij d'r hoofd. Het is toch niet te geloven dat iemand die van dit soort dingen verstand zou moeten hebben en juiste advies zou moeten geven dit soort onzin verkoopt! :confused:

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Heb je al gecheckt of er ergens verborgen camera's hangen? Zo niet, dan is dat mens gewoon niet goed bij d'r hoofd.

6. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Nou na dit gelezen te hebben denk ik niet dat ze achterlijk is maar dat het best niet goed voor je kan zijn en voor ons maakt het allemaal niet zoveel uit gezien onze weerstand maar nu je zwanger bent misschien toch handig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ieder voor zich uiteraard maar ik denk niet dat ze niet goed bij dr hoofd is daarbij is het 1 van de gerenomeerde verloskundigen van heel amsterdam dus wie weet loopt ze wel voor op wat andere vk's vertellen.

[i]Voorverpakte sla wordt gewassen met chloor (in een chloorbad dat vier keer zo sterk is als de dosering in een zwembad!), vervolgens wordt de sla verpakt in behandelde lucht (minder zuurstof, meer CO2), zodat er dagenlang geen zichtbare bederving optreedt.[/i]

7. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    dat van dat chloor weet ik ni, maar dat er middelen worden gebruikt om de producten langer houdbaar te houden weet ik wel, en ook dat die ni altijd even goed zijn

8. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maar waar komt die info over voorverpakte sla vandaan? Ik zie dat op internet alleen terug in een reactie op rijkleven. Over welke voorverpakte sla gaat het precies? En welke waarden zitten erin t.o.v. wat toegestaan is? En er staat niks over het waarom van het gebruik van chloor (toxoplasmosebacterie uit uitwerpselen, die je er met gewoon wassen niet afkrijgt).

Heel veel Franse kazen uit de supermarkt kan je trouwens gewoon eten hoor, als het maar geen rauwmelkse kazen zijn.

En over welke conserveringsmiddelen had ze het? In bijna alle levensmiddelen die bij gangbare supermarkten te koop zijn zitten conserveringsmiddelen.
    En zo produceert een chemisch concern bijvoorbeeld organische zouten voor conservering, ook voor biologische producten.

In mijn oren klinkt het dus erg vreemd en kort door de bocht wat je vk vertelde.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    even over de voorverpakte sla ....als je die goed wast ...kun je ze dan wel eten ? of beter niet ?

en hoe zie je of kazen rauwmelks zijn ?

10. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Ik weet t ook niet of het waar is maar neem maar het zekere voor het onzekere. Voor alle andere voorverpakte groentes gaf ze aan dat als je het verhit er niets aan de hand is. Misschien blijkt er niets van waar te zijn maar durf nu eerlijk gezegd niet meer... :(

11. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Volgens mijn gyn en huisarts is het geen probleem.

Ik kijk altijd of erop staat dat het van gepast. (gepasteuriseerde) melk gemaakt is. Dan kan je het eten. Als erop staat dat het van rauwe melk of au lait cru is, dan kan je het beter aan gasten (die niet zwanger zijn) geven op een feestje.

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke dankje wel puck .....

en de gewassen sla laten we even staan ......

13. Kruimel133

28 jan 2008
    86
    0
    0
    Rotterdam
    eeew chloorsla :( Bah gisteren nog zo'n voorverpakte zak opengemaakt.

Jasses die laat ik voorlopig ook maar staan... Of zelfs misschien voor altijd ;)

14. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Beetje vreemd verhaal dit. Lijkt me niet dat dit klopt. Het is sowieso niet gezond om voedingsmiddelen met chloor te eten, of je nu zwanger bent of niet :( Ik weet niet waar je deze informatie gevonden hebt?

Op de verpakking van voorverpakte sla van de ah staat dat deze gewassen is met ijswater, is toch heel wat anders dan chloorwater.

15. Niet meer actief

Dat van die sla gewassen in chloor vind ik zo'n beetje het domste verhaal wat ik tot nu toe gelezen heb/gehoord heb!
    Kom op dames, gebruik je gezond verstand en laat je toch niet zo bang maken!

Pfffff...........!

16. Kruimel133

28 jan 2008
    86
    0
    0
    Rotterdam
    Als je een goede groentenboer hebt kan hij je precies vertellen hoe het allemaal in z'n werk gaat met voorverpakte groenten vaak gruwelen ze er zelf van. En ja dat gebeurt dus met allerlei chemische middelen (heb het vanochtend toch maar eens gevraagd). Hoe denk je anders dat de groenten zo goed van kleur en structuur blijven? Mijn eigen gesneden sla is toch echt bruin na een dag of 3.

Of het echt schadelijk is, is de vraag. Waarschijnlijk in kleine hoeveelheden niet anders mag het niet gebruikt worden. Daarom moet je dus altijd je groenten en fruit wassen ook als je niet zwanger bent!

Of je je er zelf prettig bij voelt geeft uiteindelijk de doorslag. Ga je voor biologisch dan heb je geen kans op wat voor chemicalien dan ook.

Maar goed daarmee kom je denk ik op een heel ander gezondheidstopic uit :)

17. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Om het minder snel bruin te laten worden, is de hoeveelheid zuurstof in de verpakkingen lager (meer stikstof).

Maar goed, je kan je ook afvragen waarom chemicaliën gebruikt worden. Bijvoorbeeld omdat het desinfecteerd (uitwerpselen op groente, ook in kassen zitten beestjes, niet ieder personeelslid in de land- en tuinbouw wast zijn handen na het naar de wc gaan etc.) moet worden om aan wettelijke eisen te voldoen. En als je het dan toch over wettelijke eisen hebt, die zijn er ook voor het gebruik van chemicaliën.

En alle stoffen die je binnenkrijgt zijn giftig. Ook vitaminen bijvoorbeeld. Het gaat om de dosis. Van cyankali heb je wat minder nodig om de pijp uit te gaan dan van vitamine C.

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ach ja, hoe het ook zijt. Ik vind het allemaal grote poehá.

Eet altijd sla uit verpakking en nee, ik was het nooit. Nou ben nog zo gezond als een kikker. En met de kleine is ook alles goed.

19. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Voorverpakte sla is ook maar een dag of 2 houdbaar en daarna wordt het bruin.

En er worden ook chemicaliën gebruikt om insecten e.d. van groenten/fruit te weren, dat krijg je er met gewoon kraanwater ook echt niet helemaal vanaf hoor. Je krijgt altijd wel wat binnen, maar ik heb nog nooit gehoord dat er iemand aan overleden is, dus het zal allemaal best meevallen.

Maargoed, iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/ zij zich goed bij voelt.

Deel Deze Pagina