Hallo dames, Ik heb vandaag te horen gekregen tijdens de 20 weken echo dat de placenta dik voor de uitgang ligt en ik er vanuit moet gaan dat ik via een keizersnede moet gaan bevallen. Ik zou graag ervarings verhalen willen horen van mensen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten. Lieve groet Barbara
Een aantal van het april 2010 topic hebben het ook. Maar je placenta kan nog omhoog groeien, met het groeien van je baarmoeder mee. Krijg je met 30w niet nog een echo dan?
mijn schoonzusje had het. Met de 30 weken weer een echo, niks veranderd. Werd met ?? (ik dacht 37) weken opgenomen, omdat als er iets zou gebeuren ze te laat in het ziekenhuis zou zijn (ze woont op letterlijk 5 min rijden, incl parkeren). Met de 38 weken een geplande keizersnede gehad. Alles goed gegaan!!! (en super lief, mooi nichtje voor ons)
Toevallig heb ik hier vorige week een topic over geopend omdat ik dat dus ook heb --> http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/179224-placenta-voor-de-uitgang.html Ik krijg rond de 30 weken nog een echo om te zien hoe de placenta dan ligt. Uit de reacties op het door mij geopende topic kreeg ik de indruk dat in de meeste gevallen de placenta nog wel verplaatst. Ik houd dat gewoon in mijn hoofd en zie/hoor het met de volgende echo wel.
Hallo meiden, Bedankt voor jullie berichten. Tegen mij is verteld dat ik er vanuit moet gaan dat het een keizersnede gaat worden omdat de placenta te ver nog ook achter ligt, dus hij zal wel opschuiven maar ws niet genoeg om er voorbij te schuiven. Mermaid ben jij ook onder controle bij de gyneacoloog? Ik wel en doe de gewone controles nog bij de verloskundige en de 32 weken echo dan bij de gyn, ws als alles nog hetzelfde is nemen zij het vanaf dan over. Ik ben nog het meest angstig voor het bloedverlies. Hoe gaat dit bij jou mermaid? Groetjes van Barbara.
Ik sta gewoon onder controle bij de vk. Ik heb overigens nog helemaal geen bloedverlies gehad. Maar van wat ik op internet heb gelezen hoeft dat ook niet altijd voor te komen. Ik ben er eigenlijk redelijk nuchter over. Ik heb me er vorige week ook wel druk om gemaakt, maar heb besloten dat niet meer te doen, ik kan er nu toch niets aan veranderen. Ik kan me wel voorstellen dat het extra vervelend en onzeker is als je last hebt van bloedverlies.
Dat is zo mermaid.... Ik heb heel af en toe last van bruinverlies, maar dat mag bijna geen naam hebben. Ik moet even aan het idee wennen en heb ook de instelling dat ik er toch niets aan kan veranderen. Ik probeer me er wel op voor te bereiden, zowel praktisch als emotioneel. Dat geeft me het gevoel dat ik handel en dat is prettig. Verder is het afwachten en genieten van het gewriemel van de kleine meid in mijn buik. Ik heb gisteren na de echo gelijk een jurkje gekocht....zo leuk! Ik heb al een jongen dus deze keer ga ik los aan jurkjes. Fijn dat je reageerd, ik hou jouw topic ook in de gaten en laat af en toe horen hoe het gaat. Ik heb altijd gelijkgestemde zielen om me heen nodig en jouw nuchterheid doet me goed. Groetjes.
Bij mij lag deze ook voor de uitgang. Ik had met 31 weken een bloeding gekregen en zo zijn ze erachter gekomen (de vk had hier nog niet eens naar gekeken!!!). Ik werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en mocht gelukkig op aandringen naar huis maar moest wel een tijdje volledige bedrust houden. Tegen mij werd ook gezegt dat ik moest rekenen op een keizersnee en bleef onder controle bij de gyn om de 2 weken en tegen het eind iedere week. Uiteindelijk is de placenta zo verschoven dat ik toch natuurlijk kon bevallen in het ziekenhuis en de bevalling is super vlot gegaan. Je moet wel in je achterhoofd houden dat het natuurlijk een kz kan worden maar het kan ook nog zo zijn dat de placenta nog verplaatst en die kans is groter dan dat ze een kz doen is mij toen verteld. Jullie zijn bijna 20 weken zwanger. Ik was 31 weken toen ze erachter kwamen en ze zagen dat de placenta voor de uitgang lag. Ik ben met 38 wkn. en 4 dagen bevallen en hij lag er nog wel tegenaan maar niet meer ervoor dus deze was nog flink verschoven. Jullie moeten nog een hele tijd en in die tijd kan er nog heel veel veranderen.
Ik had bij 9 weken erge bloedverlies, en dus heeft de echoscopiste in het ziekenhuis eens goed rondgekeken..het enige wat ze kon zeggen is dat de placenta zich bij de baarmoedermond aan het ontwikkelen was...verder was met het frummeltje alles nog goed, lag er uitgestrekt bij Dat bloedverlies maakt je echt gek, ik viel bijna flauw toen ik het had, zo'n stress! En dan was ik de 12 weken nog niet eens voorbij..dus nog meer onzekerheid. Het is gewoon afwachten, aangezien ik nog maar 10 weken ben nu zal er toch nog genoeg tijd zijn om omhoog te schuiven/groeien.. De 24e moet ik naar de verloskundige, hopelijk kijken die ook nog even, ben dan 11,2. Spannend is het wel allemaal, ik hoop dat het bij je nog allemaal goedkomt, en dan gewoon op de normale manier kunt bevallen. ik had mezelf al voorgenomen, mocht het een kz worden, het maakt me niet uit hoe het eruit komt eigenlijk, als 't maar gezond is!
Hoi Willet, Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent, en inderdaad wat een stress he! Ik wens je het allerbeste toe en laat even weten hoe het er uitziet bij de volgende controle. Is het bloeden nu gestopt? Groetjes.
Het bloeden was gestopt, nu ga ik vandaag weer naar de wc, zie ik heel lichtjes bruinverlies, gisteren al wat rosig..word er een beetje paranoia van.. Hopelijk maken ze bij de intake verloskundigen de 24e ook nog een echo? Kan ik toch nog eens zeker zijn..nog effies en dan ben ik bij de 12 weken, als ik dan een goede echo krijg met een klopend hartje..misschien kan ik dan eens gerust zijn haha. Kunnen we dan weer door gaan stressen tot de 20 weken of alles wel goed is op de 20-weken echo Hihi, hopelijk blijft het bij wat bruinverlies dit weekend ,maandag moet ik toch weer naar de dokter dus kan die misschien nog iets doen.. Succes ook iedereen verder, ik hou jullie op de hoogte.
hoi meiden, ik heb hetzelfde probleem als jullie. vorige week zondag lekker aan het werk, en ineens denk ik dat ik in me broek aan het plassen ben. maar ik keek op de vloer, en BLOED! pffff nog noooit zo geschrokken, eerst dat ik aan een miskraam. maar het kindje is helemaal goed. ben er wel heel bang van allemaal hoor. terwijl ik eigenlijk normaal wel gewoon nuchter ben in alles. dit heeft me dus wel geraakt bang dat het bloed verlies terug komt, heb het van zondag tot woensdag gehad, en nu alleen nog bruin, maar wel veel bruin. woensdag terug naar de gyn, ben benieuwd, zou zo graag weer een beetje werken, onder de mensen. maar ze verbieden het me nu .. dus doe ik dat maar niet. ik doe alles voor me kindje.. maar je kan zo lekker genieten van zwanger zijn,. maar dat zal er deze keer niet inzitten. in het ziekenhuis zeiden ze: jij heb domme pech. en dat het me hele zwangerschap aankwakkelen zal zijn, ziekenhuis in ziekenhuis uit.. leuk met jullie mee te kletsen. dikke kus voor jullie!!