Heey allemaal Even een vraagje, ik heb op dit moment (voor)weeën om de vijf minuten, ze komen op en af. Heb al 3 dagen rugpijn, harde buiken, voorweeën en ook behandelingen met accupunctuur gehad om het op te wekken (vanaf week 37 ivm ernstige bekkeninstabiliteit met advies van verloskundige om dit te doen) Maar nu mijn vraag: wanneer begint het echt? Het is echt (netjes) om de 4,5,6 minuten. Duren ongeveer tussen de 45 seconden en ruim minuut. Wanneer moet ik VK bellen om te checken of dit the real deal is? En wanneer moet ik oma bellen of mn stiefzoontje daar kan slapen? Voor hetzelfde geld is het loos alarm. Morgen zou ik gestript worden dus ik hoophoophoop dat het de real deal is.
Als het goed is heb je belinstructielijstje gekregen wanneer je moet bellen of niet En bij twijfel gewoon bellen Succes en GO WITH THE FLOW
Nee heb geen instructie gekregen. Ja ooit een keer als ze om de vijf minuten komen en dan zo en zo veel tijd (geen idee meer hoelang) Maar voel me zon kneus om te bellen als het loos alarm is. Daarnaast morgen word ik sochtends gestript dus als het echt doorzet kom ik daar met een uurtje of twee wel achter toch
Ik vond dit op een pagina: Eerste kind: weeën een uur lang om de 5 minuten die nog niet heel erg pijnlijk zijn en je voelt je er rustig onder, je kunt nog even afwachten als je dat zelf prettig vindt. Hoewel in de meeste boekjes staat vermeld dat bij regelmatige weeën, om de 5 minuten, die al een uur aanhouden, de bevalling is begonnen en je de verloskundige moet bellen, hoeft dit niet perse. Het bespaart je een mogelijke teleurstelling. Niets is zo frustrerend als wanneer jij denkt dat er al heel wat is gebeurd en de verloskundige komt en die moet vertellen dat er nog geen ontsluiting is (zie: de eerste 4 cm ontsluiting). Pas als je echt pijnlijke weeën hebt, die 1 tot 1 ½ minuut duren en die om de 3 minuten terug komen, dan begint de ontsluiting goed op gang te komen. Dan wordt het ook echt tijd om je verloskundige te bellen.
Heey thanks!! Had hem net zelf toevallig ook via google gevonden. Wat ik beetje lastig vind is de afweging is het nu echt of niet. Mja dat kan een verloskundige zonder ontsluiting natuurlijk ook niet echt zeggen.... Dus wacht nog wel ff af denk ik
Als je twijfelt de vk ff bellen. Zij kan dan inschatten of ze moet komen of hoe lang je nog af moet wachten.
Spannend hoor.... het klinkt wel behoorlijk echt! Maar aan de andere kant: soms kan je lichaam een gemeen spelletje met je spelen. Goed dat je de vk hebt gebeld enneh... succes!
Net gesproken met VK. Als ze om de drie minuten blijven maar ook een minuut aanhouden (is nu ongeveer 45 sec) dan moet ik weer bellen of als vliezen breken of er slijmprop/slijmerig bloed uit komt. Pffff wachten dus maar het klonk wel als begin bevalling of flink goed voorwerk!
Nog even een vraag: Ze komen nu om de 3-4 minuten met echt 1-1,5 min aanhouden. Ga zo dus maar weer eens bellen, uur is net voorbij wil het nog even half uurtje aankijken Maar: zouden jullie oma vast inseinen en de jonge man vanavond laten logeren? Of zou het nog wel goed gaan tot morgenvroeg?
Ik zou oma alvast bellen. Het kan nog lang duren maar het kan ook ineens heel snel gaan. Succes ik hoop voor je dat dit het echte werk is!
Ik zou t oma zeker alvast laten weten hoor. En spring onder de douche, als ze niet weggaan dan ga je echt wel bevallen hoor Heel veel succes, hopelijk hebben jullie snel t wondertje vast
Spannend hoor. En ik zou oma alvast bellen. Ik snap nooit zo goed dat er perse 1 à 1,5 minuut moet worden aangehouden. Bij mij begonnen de weeën om de 20 minuten voor een uur. Daarna binnen een uur waren de weeën er om de drie minuten, maar hielden maar 30 tot 40 seconden aan. Vriend mocht van mij nog niet bellen omdat ze nog geen minuut aanhielden. Toen echter niet veel later de vk toch even kwam kijken had ik al 5 cm ontsluiting. Daarom vind ik het altijd zo raar dat die 1 minuut vaak zo strak wordt aangehouden.
Ik kan wel janken.... Wss toch voorweeen. Nog geen ontsluiting. wel verstrijken baarmoedermond (is op de helft). Als het toeneemt vanavond bellen. Anders morgen voor strippen komen. Ze is er morgrn zelf dus das wel fijn. Kan ze vergelijken of er progressie in zit... Mn vriend is drukker met zn werk/laptop koken en N. dan met mij (zenuwen denk ik) en probeer niet te lateb merken hoeveel pijn ik heb voor N stiefzoontje. Laten hem dus nog maar hier er zal weinig gaan gebeuren vanavond. Hoewel ze t niet uitsloot geloof ik er niet. Oma is wel op de hoogte. Zul je zien dat ze morgen ook niet kunnen strippen omdat ik geen ontsluiting heb. en inleidbaar ben je dan ook niet. Zei ze net letterlijk moet je baarmoeder toch al goed voor liggen. Bah
Volgens mij heb ik nog nooit een wee gehad die langer dan een minuut aanhield hoor. Zelfs de laatste centimeters niet. Ik kan me niet indenken dat ik die pijn meer dan een minuut achter elkaar moet verdragen. Elke bevalling gaat anders en begint ook anders. Mijn vliezen braken en ik had ineens om de 2 minuten een wee. Toen had ik ineens al 6 cm.. Dus ik zou voorbereid zijn het kan zomaar ineens gebeuren. Niet teveel vasthouden aan de bel instructies en gewoon je gevoel volgen!
Succes met de laatste loodjes! Inderdaad van belinstructies niets aantrekken. Ik had geen weeën maar ben blij dat ik wel gebeld heb (bij check zat ik op 7cm) Dus ik geloof niet zo in belinstructies
Helemaal mee eens. Ik dacht dat het wat rommelde tot mijn vliezen braken. Toen had ik de ene wee na de andere zo intens dat ik het niet eens meer bij kom houden. In het ziekenhuis aangekomen was ik 10cm en klaar om te gaan persen. Het gaat echt niet altijd volgens het boekje
Hier vorige week ook 2 dagen lang regelmatige voor weeën gehad om de 6 min. Duurde ook echt wel bijna 1 minuut. Maar helaas niet doorgezet. Het rommelt hier al weken maar dat hoeft dus niet altijd door te zetten. Succes vandaag! Bij mij gaan ze morgen strippen! Had bij 34 weken al ontsluiting, daarna niet meer gecheckt maar ga er dus vanuit dat strippen wel moet lukken
Ben net gestript!Het deed wel zeer zeg....pfffff 😫 verheug me nu al op bevallen 🙊😫 maar....tis gelukt. Krijg doorverwijzing voor inleiding en word daarover gebeld maar baarmoederhals was verstreken en had zelfs 1 cm ontsluiting. Dus....gister was nie voor niks Voel me best wel hoopvol dat ie snel komt. Maar kan ook rustig nog weekje duren Verga echt van de kramp en harde buiken nu. Maar is meer constant (door strippen) maar wie weet zet t door en worden t weeen...... Spannund __________________