Dinsdag voelde ik flink gerommel en ja hoor, woensdagmorgen bij de vk 4 centimeter. Ze heeft me gestript met de mededeling dat mijn man gelijk naar huis moest komen. Snel nog wat opgeruimd thuis, de weeën deden niet zeer, maar waren wel duidelijk aanwezig. Omdat mijn vorige bevalling erg snel ging zonder veel pijn kwam de vk rond zes uur nog even langs... Helaas, nog steeds 4 centimeter. Normaal gesproken zou ze vliezen breken, maar omdat ik nog niet uitgeteld ben vond ze dat te vroeg. Ze heeft me opnieuw gestript. Daarna een poosje flinke weeën. Ik was helemaal blij, maar zo opeens stopte het helemaal. Dat was dus gisteren. We twijfelden of mijn man vandaag moest gaan werken, vanwege anderhalf uur reistijd niet gegaan. Vandaag wat pijnlijke harde buiken. Rond zes uur kwam het weer. Ik wist zeker dat het nu echt begonnen was. Wij blij, snel nog wat dingetjes gedaan in huis. Rond zeven uur gigantisch over gegeven. De weeën waren best pittig, rond tien uur dacht ik over een uurtje de vk te bellen. En opeens was het weer helemaal weg. Manlief blijft morgen maar weer thuis, want het kan elk moment gebeuren omdat ik in ieder geval al vier centimeter heb. Maar wat een onzekerheid zeg! Ik heb er net flink om gehuild. Voor je gevoel ben je steeds zo dichtbij en dat werd door de vk ook bevestigd en dan ineens is er niets meer. Ik ben er ook steeds mee bezig, ik slaap er ook slecht door. Heeft iemand tips? Dit kan echt niet lang doorgaan zo. Mijn man zal ook weer moeten werken. Zal ik morgen toch vragen of ze nog eens willen kijken en eventueel toch vliezen willen breken? Of moet ik me niet zo aanstellen en blij zijn dat ik al vier centimeter heb? En heeft iemand een idee waarom het steeds zou kunnen stoppen als het heftig wordt?
Ik snap dat je ervan baalt! Zou het morgen zeker weer vragen, je bent 38 weken toch? Dit elke dag een paar keer hebben is niet wat. Overleg met de verloskundige. Snap helemaal dat je man is thuisgebleven, je bent al bijna op de helft qua ontsluiting!
Tja 4 cm ontsluiting zegt natuurlijk niet heel veel. Ik had 2 weken voor de bevalling 2 cm. Dus het kan ook nog best een paar dagen duren. Succes, hopelijk zet het snel wel door.
De vk is net geweest, ondanks de hele dag ongemakkelijke, soms echt pijnlijke harde buiken nog steeds vier centimeter. Het kan nog weken duren en ingrijpen is niet wenselijk nu. Wat ik ook wel snap. Dus moet ik het pijnlijke voorwerk negeren vanaf nu en doorgaan, dat kan ik ook wel. Maar het is wel even zuur, ik had woensdag de kleertjes al klaargelegd op de commode, met het idee dat ze ze binnen een paar uurtjes aan zou hebben. Ik leg het maar weer in de kast. Bedankt voor de reacties. Doet goed!
Heel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat je baalt omdat het niet opschiet. Hopelijk zetten de weeen binnenkort door en kan je je kindje eindelijk vasthouden. Nog even volhouden!
Balen zeg! 1 ding is denk wel bijna zeker.. Als het op gang komt is het ( hopelijk ) zo gepiept! Succes