Hallo ik had een vraagje want ik begin steeds meer panikeren aanvallen te krijgen terwijl ik slaap. Nachtmerries Enzo! Tijdje geleden gehoord dat ons baby netjes een gemiddelde baby zou worden. Maar nu gehoord vanaf vandaag dat ze boven gemiddeld is/word. Zijn er dames die er met dit termijn ook van gehoord hebben en was het toen een zware bevalling ? Was er iets mis met de Baby? Ik raak ineens even en paniek...
a) schatting kunnen er best (flink) naast zitten b) bovengemiddeld wil niet meteen zeggen 'ontzettend groot' c) bevalling kun je niets over zeggen. Sommige vrouwen zetten 5 kg zonder moeite op de wereld, andere hebben een zware bevalling met een kindje van 2,5 kg. d) als je het rationeel bekijkt: 50% van baby's zal boven gemiddelde zitten en verreweg merendeel ontzettend gezond Ik heb zonder enige moeite in snelle bevallingen 9 ponders op de wereld gezet. Was niets mis met ze, ze waren gewoon groot (omdat ze het erg goed hadden in mijn buik en wij, papa/mama, ook geen kleine mensen zijn).
Laat je niet gek maken! Mij hebben ze helemaal gek gemaakt met echos en schattingen. Ik was zo nerveus dat ik serieus dacht dat het niet meer goed zou komen. Kleine werd op een gegeven moment zelfs op 10 pond geschat. Ik ben ingeleid met 39.4 zodat ik met kantoortijden zou bevallen (wat twee dagen later eindigde in een sectio om 23:45 s avonds wegens niet vorderende ontsluiting ). Uiteindelijk was ze 4450 gram met 53 cm. Toch ergens 500 gram gemist
Ja ik zit gelijk met van alles in me hoofd. Inscheuren of knip of te groot en een keizer snee moeten. En wil snel waar normaal aan de bak en voetballen/sporten. Ik laat alles maar gewoon op me afkomen maar laatste tijd ( geen idee hoe het gebeurd ik probeer me gewoon goed te houden ) heb ik een beetje van die angst aanvallen. Je ziet baby's om je heen en bevallingen op tv. En zomeren ben ik het zelf die ineens daar lig best wel eng ineens.
De dingen die je hier benoemt hebben niks met de grootte van je kindje te maken. Maar met veel meer dingen rondom de bevalling. Je kindje is iets groter dan gemiddeld, bijna geeneen kindje is gemiddeld! Laat je niet gek maken! Krijg je extra echo's om het in de gaten te houden?
Er zit altijd een marge van 700 gram in. Dus het kan ook gewoon een gemiddeld kindje worden. Scheuren knippen enz heeft niks met grote van je kind te maken . Hier drie mini's gebaard. Bij de eerste flinke knip plus gescheurd. Bij de tweede en derde flinke ruptuur. En had twee keer dysmatuur en een kindje onder gemiddeld. Maak je niet te druk.
Gewoon om 2 weken dacht ik ? Verder was alles heel de zwangerschap gewoon goed nu ook maar het is meer dat Iker denk ik mee zit dat de schouders dan niet er Door passen ofzo. Beetje nachtmerrie idee slaap er ook wat minder Door. Ook dat enge verhaal met dat er een baby onthoofd was tijdens de bevalling zit me niet lekker. Heb al met vk over gehad maar het blijft toch malen in je hoofd .
Maak je geen zorgen. Zoals eerder gezegd zijn de schattingen maar schattingen en kloppen ze soms niet. Bij mijn 2 kindjes wel maar dat wil echt niet zeggen dat het moeilijker is of zo. Het hangt allemaal van zo veel factoren af. En een baby baren die 300 gr zwaarder is dan de gemiddelde baby of wat langer maakt niet uit. Onze dochter zat sinds dag 1 van de zwangerschap boven het gemiddelde. Uiteindelijk meette ze 52 cm en woog ze 3800gr. Geen scheuren en niets moeten knippen. Wel zuignap moeten gebruiken want ze wou niet indalen.
Die schattingen zeggen niks, hier zaten ze er flink naast. Ze werden dik 6 pond geschat en wogen (de oudste 2) 10 pond, tja, je kunt er niks aan veranderen. Het is wel beide kerem op een ks uitgelopen en alhoewel ik die niemand aan zou raden, is het niet het einde van de wereld. En je verwachtingen zou ik wat bijstellen eerlijk gezegd, dat je binnen 6 week oid weer kunt/gaat voetballen zou ik maar even vergeten. Ook al kom je helemaal ongeschonden uit de bevalling, je leven staat straks helemaal op zijn kop en ik zou gewoon rustig kijken hoe het gaat en niet al te hoge eisen stellen aan jezelf.
Onze beeb zat met de 34 weken ook dik boven het gemiddelde maar zo'n echo wil helemaal niks zeggen vlgs de vk. ze houden je heus wel goed in de gaten betreft groei van je buik enzo. Onze uk wordt geschat op 8 pond!
Okkii en meisjes worden meestal toch kleiner geboren dan jongetjes ? Mijn mam was 52 cm . Ik en me zusje 46 en 48 cm. Rekent dat nog wat mee ?
Dat nieuws kregen wij ook.. heb er nachten van wakker gelegen en heb de laatste weken van mijn zwangerschap chagrijinig doorgebracht. Aan de ene kant vind ik het geweldig hoe alles in Nederland geregeld is maar aan de andere kant: je word best bang gemaakt want een zwangere hoort bij boven gemiddelde 'groot kind, au, past dat straks wel' Ik was er op voorbereid dat ik een hele grote meid zou krijgen, hadden ook bijna geen maat 56 bijvoorbeeld. Wat denk je: een normale meid van 3500 gram!! Ik denk serieus dat als ik ooit weer zwanger ben, en ze weer op het einde zullen zeggen dat het boven gemiddeld is; ik groei echo's weiger!! MAAK JE GEEN ZORGEN, ECHT NIET!!!!!!!
Vaak zitten ze er enorm naast met de schattingen! En of een baby nou groot of klein is, dat zegt helemaal niets over de bevalling. Komt echt goed meid, vertrouw op jezelf. X
Hey! Ik heb een vraagje: is t een schatting geweest naar aanleiding van voelen of is t echt geconstateerd naar aanleiding van metingen op een echo? Groetjes danielle
Nou bij mijn bevalling maakte zn lengte en gewicht wel uit. Vandaar mijn vraag En ja er is in 2013 tijdens een stuitbevalling van een kindje van 26 weken volgens mij een kindje onthoofd omdat de gyn. Te hard trok!!!echt te bizar voor woorden! Ik kreeg echt de kriebels toen ik het hoorde!!
ik had precies hetzelfde als jij.. bij mij liep meneer ook steeds wéken voor in groei en had ook nachtmerries over hoe ik dan moest gaan bevallen..en krijg ik hem er dan wel uit enzo.. nu ben ik vorige week bevallen en hij woog 4720 gr en 56 cm (de groeiecho's waren wel correct dus) maar hij was er in 3 persweeën uit en minimaal gescheurd. dus mijn 'paniek' was achteraf niet nodig.. komt vast goed!
http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/580141-ziekenhuis-mogelijk-voor-tuchtcollege-vanwege-onthoofde-baby-3.html