Misschien een gekke vraag hoor, maar hoe gaat dat eigenlijk in zn werk? Ik moet namelijk in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie. Stel nou dat de bevalling erg lang duurt...dan gaat het ons heel wat parkeergeld kosten ! Of heb je soms speciale parkeergelegenheden of misschien een aparte parkeerkaart?
bij ons bij het ziekenhuis moet je ook betalen per half uur geloof ik. Maar er is een maximum van 2,50. meer hoef je hier nooit te betalen. staat vaak op de website van het ziekenhuis en anders kan je ze altijd even opbellen om het te vragen
Wij konden de parkeerkaart op de afdeling omruilen voor een uitrijkaart voor 1 euro. Ik ben wel in het kraamhotel bevallen (aparte gang in het ziekenhuis) dus ik weet niet of ze dan een andere regeling hebben (we zijn een nachtje blijven slapen namelijk).
Grappig want die vraag heb ik afgelopen vrijdag ook gesteld bij ons in het ziekenhuis. Bij ons (Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam) trekken we een kaartje bij de slagboom. Bij het naar huis gaan kijken we hoe we gaan betalen. Als we maar 1 of 2 dagen daar hebben gestaan kopen we een dagkaart van een 10tje (bij 2 dagen dus 2 dagkaarten) en als het langer is een maandkaart van 28 euro. Het blijft een boel geld maar ik vind het ook geen prettig idee om de auto langs de kant van de weg te parkeren (of bij de golfbaan naast ons ziekenhuis). Of je gaat met het ov of laat je rijden door een familielid.
Hier bij ons krijg je een uitrijkaart als je de kraamafdeling verlaat. Vorige keer 3 dagen in het ziekenhuis gebleven, toen dus gewoon een uitrijkaart gekregen, ga er vanuit dat dat nog zo is. Normaal betaal je als je 24uur gestaan hebt euro 13.20 (per dag dus)
hier krijg je ook een uitrijkaart zodat je niet hoeft te betalen voor de tijd dat je er gestaan hebt tijdens een bevalling
Hier kregen we ook een uitrijkaart. Geloof dat mijn man 10 euro heeft betaald voor een weekkaart, omdat ik toch nog een paar dagen moest blijven.
wij moesten parkeren op de invalide plekken.. omdat je uiteraard niet goed meer kan lopen tijdens de weeen. verder mochten wij ook naar de ambulance ingang gaan,daar de auto neerzetten binnen en dan na de bevalling weg zetten. zo is het ook echt gegaan,omdat ik met persweeen in de auto zat ging ff iets sneller dan gedacht
hier betala je per dag 7,50 maximaal lag bij eerste 7 dagen in het ziekenhuis en man ging regelmatig naar huis dus hij parkeerde waar het gratis was en soms moest die wel betalen
Ik ben naar controle gegaan bij gynecoloog en had 45 min gewacht, ik ging naar de balie en vroeg of ik nog langer moest wachten ze zei dat ik bijna aan de beurt was en kreeg hierbij een uitrijkaart omdat ik 45 minuten zat te wachten. En de uitrijkaart die ik heb gekregen is geldig tot 1 december dus dan kan ik tot die tijd gratis parkeren mooi meegenomen. Je kunt beste zelf vragen want je gaat bevallen en de auto staat op de parkeerplaats dan moeten ze jou een uitrijkaartje geven anders zal jou veel geld kosten...
Ik ben 's nachts bevallen. Eerst bij de ingang geparkeerd, naar de afdeling gebracht, toen ging mijn man parkeren in het betaald parkeren deel. Toen we naar huis gingen, moest hij langs de nachtuitgang naar buiten en daar kreeg hij een uitrijkaart. Het heeft onsmdus niks gekost.
Ik weet niet in welk zkh je gaat bevallen maar bij het Tergooi in Blaricum parkeer je de auto bij de spoedeisende hulp, dat is gratis.
Bij de bevalling van mijn zoontje moest ik uiteindelijk helaas ook naar het ziekenhuis. Hadden ook de auto geparkeerd op de gewone parkeerplaats (Den Haag MCH). Toen mijn vriend de volgende dag naar huis ging moest hij in eerste instantie iets van 30 euro parkeergeld betalen. Maar toen hij de optie 'verloren kaart' indrukte op de automaat kostte dat 25 euro. Scheelde toch weer. Maar wat een geld zeg, jemig!! Ik ga nu ook bevallen met medische indicatie, toch maar eens vragen of ze een uitrijkaart hebben. De vorige keer daar echt niet aan gedacht na twee nachten zonder slaap...
Maar waarom zouden ze je een uitrijkaart geven? Als ze dat bij elke opname doen, kunnen ze de parkeergarage net zo goed gratis maken...
Bij ons moet je, als je lang hebt gestaan, ook de optie verloren kaart invoeren...is dan geloof ik 10,00
Bij ons on het ziekenhuis krijg je een stempel op je kaart als je langer als 70 min bent geweest dan betaal je maar 2.50 en in het weekend maar 1.50.
zat net te denken hoe ging dat bij ons, zo is het ook bij ons gegaan toen. via de ambulance ingang naar binnen. moest alleen lang blijven en kreeg toen een uitrijkaart voor een week mee
de bezoekers betalen nog wel gewoon En bij de meeste opnames kom je niet zelf met de auto... brengt iemand je die later weer weg gaat. Bij een bevalling blijft de man echter (gaan we even van uit dan) en is wel erg jammer dat als het lang duurt je 30 euro kwijt bent aan parkeren terwijl je op dat moment geen alternatief hebt! Als je op bezoek gaat kan je nog kiezen voor openbaar vervoer etc Ik ben in het VU bevallen en we mochten onder het gebouw parkeren, niet de parkeerplek voor bezoekers etc en dit was gratis (weet niet of we een uitrijkaart hebben gekregen ofzo, is langs me heen gegaan)