Voor welk doel sparen voor kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mamak, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.261
    23.370
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij ook, dan voor 1 kind. Een spaarrekening op onze eigen naam. Ik heb vroeger op mn 18e binnen een half jaar al het door mijn ouders gespaarde geld er doorheen gejast, nog steeds spijt van! En ik ben keurig opgevoed, haha. Dus daarom niet dat het op haar naam vrijkomt.
    Wij sparen de kinderbijslag op die rekening. En is echt bedoeld voor studie, rijbewijs of huis.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij sparen op een spaarrekening voor de kinderen zelf. het streefbedrag is ongeveer 4000 euro als ze 18 zijn.
    Dit kunnen ze gebruiken voor hun rijbewijs/studie als ze 18 zijn.

Destijds hebben we kinderspaarplannen afgesloten die geen bal aan rente opleveren, maar de inleg is gegarandeert en zal ongeveer 3500 euro zijn. Dit proberen we per kind aan te vullen tot 10000 euro voor hun studie.
    De rest zullen ze bij moeten lenen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft een eigen spaarrekening die vrijkomt als ze 18 is, waar wij (en anderen) soms kleine bedragen op storten. Kan ze dan iets leuks/bijzonders mee doen. Een mooie reis, een buitenlandse stage, een rijbewijs, een bijzondere sport of een zeldzaam muziekinstrument (je weet nooit of ze een passie voor iets ontwikkelen) etc.

(Studiekosten gaan in principe van onze eigen rekening.)

Deel Deze Pagina