Voor welke anticonceptie koos jij?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door dame82, 2 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Oke! Ja wij vinden condoom geen mega probleem maar wel iets lekkerder zonder. Mss n suffe vraag, maar ben je niet bang dat als je 'm er dan uit haalt, er alsnog sperma naar binnen zwemt? Dat zou ik dan weer hebben :roflmao:
     
  2. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Nope, helaas
     
  3. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Je moet hem minimaal 6 uur (maximaal 24) laten zitten, dus tegen die tijd zijn de zwemmertjes denk ik al wel naar beneden afgevoerd. Vrij veel ;) op deze manier seks gehad, nooit zwanger geraakt (en nu wel sinds we hem weg hebben gelaten). Dus wat onze ervaring betreft veilig. Moet ik wel zeggen dat rond de eisprong we meestal ook voor het zingen de kerk uit deden, just to be sure
     
  4. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Klinkt goed. Ja k ben altijd van t check check dubbelcheck :roflmao: Nu zou t geen ramp zijn als k nog een x zwanger zou worden, dus mss een goede periode om mee te oefenen.
     
    capo vindt dit leuk.
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de Ballerine koper spiraal gekozen. Echt een aanrader. Je houdt je eigen cyclus, geen hormonen, minder buikpijn en hij kan 5 jaar blijven zitten:thumup:

    Ik bloed wel iets heviger als normaal, maar dat is maar 2 a 3 dagen.
     
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Maandag gestopt met de pil. Ik voel me moe, met momenten depri en vreselijke migraine 1/2x in de maand.
    Man gaat een afspraak maken om zich te laten steriliseren.
     
  7. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik heb de mirena spiraal. Mijn 1e is dwars door de pil heen gekomen dus de koper durfde ik niet omdat die toch wat minder betrouwbaar is. De mirena geeft hormonen af wat de eisprong voorkomt/bemoeilijkt en doordat ie in de baarmoeder zit voorkomt t ook een innesteling. Dan heb je dus eigenlijk dubbele bescherming.

    Ik vind m heel fijn! Ben nog maar heeeeeeel weinig ongesteld, echt een mini beetje 1x in de zoveel maanden. Nu bijvoorbeeld 4 maanden voor t laatst "ongesteld" geweest.

    Voor me eigen gemoedsrust doe ik soms wel een zwangerschapstestje :p ik verwacht nooit dat er wat uitkomt, maar zoals je zegt: you never know.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb mij anderhalf jaar geleden laten steriliseren.
     
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Hier ook.
    Na de geboorte van de jongste eerst weer aan de pil, maar merkte dat ik daar toch niet goed op reageer. Snel aangebrand, niets kunnen hebben, libido tot ver onder het vriespunt. Vervolgens eenmalig de prikpil geprobeerd, wederom het zelfde.. daarna duurde het 5 maanden voordat mijn cyclus helemaal hersteld was, kun je nagaan wat het met je lijf doet.
    Gelukkig altijd een regelmatige cyclus gehad en voel altijd mijn eisprong, dus in de dagen voor en na eisprong proberen we geen seks te hebben.

    We beseffen beide dat het altijd een risico vormt, maar daar moet je natuurlijk ook achterstaan.
     
  10. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik had ook de ballerine. Bij nacontrole eerst inwendig gevoeld,ze voelde geen draadjes. Dubbele check via inwendige echo gedaan en toen bleek de spiraal toch niet op zn plek te zitten.

    Gelijk eruit gehaald,de vk zei dat dit wel vaker voorkwam bij deze spiraal. Hij is opgestuurd naar de fabrikant en nu een andere gekozen. Hij is nog niet gezet maar deze hoef ik nu ook niet zelf te betalen
     
  11. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Zie mijn bovenstaande reactie
     
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Tja, dat is met elke spiraal een gevaar. In vergelijking met de mirena vind ik deze echt een stuk fijner om de redenen die ik noemde. Welke krijg je nu?
     
  13. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook een risico van een spiraal. Maar vaak controleren ze alleen of ze draadjes voelen en dan denken ze dat ie nog goed zit .
    Het zal je maar gebeuren, ik ben blij dat ze een inwendige echo heeft gemaakt,want anders zat ik nu even in een hoekje te huilen omdat k zwanger was:eek: en ik dacht een voorbehoedmiddelen te hebben
     
  14. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Dit lijkt mij nog het aller veiligst van alle opties. Ik denk er ook aan. Maar hoe zit dat precies, krijg je dan ook geen eisprong meer ?

    Vraag me af of dat ook gevolgen heeft voor je gevoel. Tijdens eisprong voel je je vaak wel aantrekkelijk etc.
     
  15. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ja hoor, je cyclus gaat gewoon normaal door.
    Helaas, zou ik haast zeggen, maar daar zul jij dan anders over denken :roflmao: elke menstruatie voelt bij mij nu als enorm nutteloos. Maar ja, nog minstens 20 jaar te gaan, denk ik :p
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat is juist het voordeel; alles blijft 100% werkend. Dus al je hormonen en ook je eisprong en dus alles qua gevoel.

    enkel dat eitje kan niet bevrucht worden en in je baarmoeder belanden. Daarom kun je niet in verwachting raken.

    ik vind het erg fijn.
     

Deel Deze Pagina