ouderschapsverlof en toeslagen

Discussion in 'De lounge' started by linnepinneke, Feb 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Dames ik vraag me iets af en hoop dat jullie mij kunnen helpen!
    Sinds mijn zoontjes er zijn werk ik 28 uur. Ik wilde minder gaan werken dus per 1 februari neem ik 4 uur ouderschapsverlof per week op. Dit betekend dus dat ik ook minder ga verdienen. Ik krijg ook zorgtoeslag, kindsgebondenbudget en kinderopvangtoeslag maar welk salaris geef ik daar op? Mn jaarsalaris op basis van 28 uur of wat ik met 24 uur krijg? Bij mijn voorlopige teruggave krijg ik al wel een compensatie voor de uren die ik met ouderschapsverlof opneem. Daar kon ik ook echt aangeven dat ik dat opnam maar bij de andere toeslagen kan ik er niets over vinden... Iemand die dit weet???

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Zorgtoeslag en kindsgebondenbudget worden berekend aan de hand van het verzamelinkomen. Het bedrag dat dus op de jaaropgave staat. Om het voor 2011 terug te vragen kun je dus de jaaropgaaf van je man en die van jou optellen en dat is het verzamelingkomen. Voor 2012 zul je een schatting op moeten geven of je moet het heel precies kunnen berekenen. Ikzelf geef altijd iets hoger op zodat we iig niet terug hoeven te betalen.

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ja dat begrijp ik maar moet dat dan op 24 uur of 28?

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dat is dus niet per sé waar... Verzamelinkomen is jaaropgaven - verschillende kosten. Zie mijn topic hierover, verschil tussen verzamelinkomen en toetsingsinkomen...

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Als je voor 24 uur betaald krijgt lijkt het mij dat je het salaris moet rekenen wat je daarvoor krijgt. Ik weet trouwens niet hoe het zit met de kinderopvangtoeslag, maar aangezien je nu maar 24 uur werkt lijkt het mij dat je ook daar maar 24 uur in kunt vullen.

En anders even de belastingdienst bellen om te vragen hoe het precies zit, die kunnen het je vast uitleggen.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Je hebt gelijk, wij zitten in een huurwoning dus hebben deze kosten niet, dus was dat idd vergeten.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    KOT gaat uit van álle uren, ook verlofuren, dus daar geef je wel je 28 uur op.

Share This Page