dag dag speen :-)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bizzy, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik was bang voor slapeloze nachten maar door cold turkey zijn speen weg te gooien slaapt mijn boefje al meer dan een week zonder speen!!!!! Geen gehuil wel af en toe mama mag ik me speen? Maar een nee schat je bent nu groot antwoord nam hij voor lief:D Zelfs een paar dagen niet zo lekker geweest maar ik kan volmondig zeggen hij is er klaar mee ben zo verschrikkelijk trots!!!!!!!
    Wou ik jullie even laten weten :)

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Wow wat fijn! En wat goed van je mannetje.
    Fijn om dit soort verhalen te lezen. Er is dus hoop in de toekomst. :D

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Er is zeker hoop haha!

4. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Fijn hè!! Hier ook cold turkey gestopt, was effe 1 dag doorzetten, maar vanaf dag 2 al geen probleem meer.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zo sannie en jij zelfs tegelijk knap van ze hoor!

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ja ik dacht ook, dat worden avonden/nachten vol met drama maar het pas na 4 dagen over! nooit verwacht en super trots!
    ze slaapt inmiddels al een paar maanden zonder ;)

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Hier ook een zoon die sinds 2 weken speenvrij is! we hadden hem voor de sint goed voorbereid dat zijn speen aan zwarte piet meegegeven zou worden en dat deed hij in ruim voor een mooie brandweer auto :D
    Hij heeft de eerste avond wel heel verdrietig gehuild maar daarna was het over! hij vroeg er soms na school naar en begon dan te lachen omdat hij begreep dat zijn speentjes weg waren.
    Ik ben ook onwijs trots op me ventje :D

8. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Goed hoor!

Mijn dochter is pas 7 maanden nu, maar ik zit nu al soms te denken over hoe en wanneer te stoppen!

9. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    @ Lovely2011; "men zegt" dat het stoppen voor de 1e verjaardag het makkelijkst is.

10. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja maar met een beetje pech hebben ze zo'n zuigbehoefte dat ze het duimpje maar weer lekker pakken en hier aan wennen. Dit hebben we hier zelfs meegemaakt op 2-jarige leeftijd. Ik heb het snel geprobeerd af te wennen door bite-ex op te smeren maar dat mocht niet baten; dochterlief is nu een fervent duimster en dat is toch net even wat moeilijker af te leren!

@TS: knap hoor, fijn als ze eenmaal echt van die speen af zijn!

11. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Mijn zoontje heeft nog een speentje. Ik vind het prima, zolang hij niet de hele dag met zijn speentje in zijn mond loopt. Het is voor hem ook een troost als hij verdrietig is. De een heeft een knuffel, hij een speentje. Ze zeggen soms dat speentje invloed heeft op het praten, maar hij praat als de beste en spreekt worden goed en duidelijk uit. Ik kan al een heel gesprek voeren met hem ondanks dat hij nog maar 2 jaar en 4 maanden is.

Wel super dat het voor jullie gelukt is want stiekem zie ik al op tegen de tijd dat zijn speentje echt weg moet!

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh ik zie er zo tegen op! Mijn man roept al maanden dat het tijd wordt dat dat ding weg moet...
    Ik ben er bang voor, ze wordt nu al 's nachts wakker, dan wordt het helemaal drama, ben ik bang.

Wanneer stop je met een speen?
    Als je merkt dat je kind er minder interesse voor heeft?
    Dat is hier niet zo! Als ze haar knuffels heeft, wil ze ook de speen.
    Overigens is dit alleen 's nachts en als ze overdag even op de "rustboot" (bank met een dekentje ipv middagslaapje) ligt.

We gaan straks een weekje op vakantie en mijn man stelde voor om de speen daar "achter te laten". ;)

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook cold turkey de spenen weg gegooit, en hij huilt/mopperd nu soms even 10 minuten (heeft dat ook nodig om tot rust te komen) maar vaak slaapt die gewoon. vraagt niet eens om de speen, alleen word die snachts nog wel eens wakker en mist die hem. maar verder... ook overdag geen probleem, maar op het kdv krijgen ze het niet voor elkaar. aangezien de andere kinderjes wel een speen hebben dus daar mag hij hem zo nu en dan nog wel. vind ik geen probleem.
    dus ja, het kan heel makkelijk gaan.

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    oh en wij hebben de speen weg gedaan omdat het moest van het cb, hij krijgt een overbeet en praat daardoor slechter. ook blijft die last houden van oorprut in zn gehoorgang en dat zou verergerd worden door speen zuigen..
    als het aan mij lag mocht die hem tot zn 4de houden hoor..

15. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    wij hebben hem weggedaan a. haar tanden gaan scheefgroeien volgens de tandarts en b. ze wordt er gewoonweg te oud voor! vind ik ....
    tandarts raadde ook met 1 jaar aan maar ik vrees dan idd dat ze hun duimpje gaan vinden en dat is nog moeilijker af te leren.

ik vond het zo eigenlijk wel goed gaan. dus tussen 2/3 jaar, je kunt het ze goed uitleggenen dat drama valt meestal heel erg mee.

16. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ook al een jaartje geleden geprobeerd maar toen stopte hij zijn vinger in zijn mond en heb ik snel weer een speen gehaald hoor!
    Hij is heel erg bezig met dat hij een grote jongen is/wil zijn dus onder de mom van grote jongens hebben geen speen is de speen ook pardoes weggegaan, cold turkey !
    En nog steeds gaat het prima er zijn wel 2 knuffels voor in de plaats gekomen poeh en schildpad en die sleep hij overal mee naar toe haha

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Fijn he, als ze van de speen af zijn..Vond het zelf veel meer rust geven, voor hem en voor mij:)
    Fijn dat je zoontje het zo goed oppikt

Deel Deze Pagina