Vind je? Ik heb weleens gelezen dat een moslim voor zijn/hasr moeder zou kiezen, omdat je er daar maar 1 van hebt. Een partner en een kind kun je opnieuw krijgen. Weet niet of dat klopt, maar er zijn dus nog andere manieren om tegen het leven aan te kijken. En natuurlijk vraag ik me af of de mensen die in het andere topic hebben gezegd dat ze evenveel van hun man als van hun kind(eren) houden dit een moeilijke vraag vinden.
Ik denk dat iedereen zijn kind als eerste red! En als ik een kind van een ander zie verdrinken zou ik het ook proberen te redden!! Als ik mijn kind op het droge zou hebben zou ik wel terug gaan voor mijn moeder! Partner is er vandoor met een ander dus die zoekt het maar uit.
Mijn kind Partner kan als het goed is zelf zwemmen En mijn moeder had ik niet eens meegenomen op dat bootje
in dit geval mijn kind... maar wat doe je als je twee kinderen hebt en er maar één kunt redden... Het is een beroemd verhaal (arena met leeuwen in Rome of executie door de Nazi's).. de betrokken moeder kiest altijd voor haar moeder. Een nieuwe partner kan gevondem worden, kiezen tussen kinderen kan geen mens en een moeder is uniek...
Ik denk dat als je werkelijk in die situatie zit, dat wel anders is, dus ik vind dit erg gemakkelijk geredeneerd EN geoordeeld. Als ik moest kiezen tussen mijn man, mijn kind of mijn moeder, dan werd het m'n kind.
Nee gelukkig niet. Maar daarom zeg ik toch ook dat ik het niet snap? Ik begrijp gewoon niet hoe zoiets kan... Laat ik ook maar hopen dat er op de opvang nooit brand uitbreekt. Hoe krijgen de leidsters zo snel zoveel kinderen naar buiten?!