mijn kind natuurlijk.. .... ik zou zelfs een ander (vreemd) kind nog voor mn partner en mn moeder kiezen.. misschien zou mn gevoel anders zeggen op dat moment.. maar ik vind gewoon dat een kind voor een volwassenen gaat..
ik denk dat je die vraag pas kunt beantwoorden als je in die situatie zit want ik kan me echt niet voorstellen dat je zou moeten kiezen.
Nee, dat zei je niet. Je zei dat jij de kinderen het huis uit zou sleuren, of dat jij samen met hen ten onder zou gaan als dat niet zou kunnen. Maar vuur is nogal onvoorspelbaar en slaat snel om zich heen en jouw overlevingsdrang is net zo onvoorspelbaar en slaat net zo snel om zich heen als vuur in een huis doet....
Jawel ik zei dat ik het niet snapte en wat ik denk dat ik zelf zou doen. Maar het kan natuurlijk dat als ik echt in zo'n situatie zit, ik heel iets anders doe. Kan het me alleen niet voorstellen. Mijn kinderen zijn me werkelijk veel meer waard dan m'n eigen leven.
Moeilijke vraag, natuurlijk zou ik mijn kind als eerste redden. Mijn partner kan niet zwemmen zou dus voor hem wel terug gaan. En ts wat je zegt over dat je kinderen en partner nog altijd kan redden snap ik ergens wel, maar als je bewust je kind achterlaat en daarna toch nog een kindje zou krijgen, hoeveel hou je dan van je kind als je toch voor een ander kiest in een levensbedreigende situatie?
Hmm dat weet ik niet, of ik dat zou doen.. ik vrees dat ik dan toch voor mijn man zou gaan. Of niet. Geen idee eigenlijk. Die vind ik lastiger.
Als het ervoor zorgt dat de rest het overleeft, dan verzuip ik wel. Zou mezelf voor zowel moeder, kind als mn man geven.
In dat geval zou ik het kindje redden (we hebben nog geen kindje dus ik kan nog niet mijn/ons kindje zeggen ). Die heeft nog een toekomst. Mijn vriend zou van mij ook absoluut niet mij mogen redden. Maarre.. kunnen vriendlief en moeder niet zwemmen dan?
Zoals zo'n beetje iedereen hier: MIJN KIND! Zoals al gezegd werd: Als het andersom was, dus dat mijn man moest kiezen zou ik hem ook niet toe laten mij te redden ipv ons kind. En ik weet zeker dat hij uitzichzelf al gaat voor het redden van ons kind. Dat is die onvoorwaardelijke liefde! Nu hebben wij 2 kinderen en een derde op komst, maar ik ga nu dus echt even uit van 1 kind op dat bootje. In het geval van meerdere kinderen kan ik geen antwoord geven. Ik denk dat je vanuit je instinct als eerste het kind met de meeste overlevingskansen red ofzo.. geen idee.. Gevoelsmatig zou ik NOOIT tussen mijn kinderen kunnen kiezen!
Nee, volgens mij zou je altijd proberen beide te redden. En zou je in de situatie zelf waarschijnlijk kiezen voor wat meest praktisch is... Kindje wat het dichtstbij is, of die het minste weegt of tegenstribbelt oid....
We zijn heel unaniem, zie ik. Ik kies ook voor mijn kind. En ik kan alleen maar hopen dat mijn moeder en man ook voor onze zoon zouden kiezen, als ze voor de keus zouden staan. (Zal voor mijn moeder wel lastig zijn, want die moet dan dus wel d'r eigen kind laten verzuipen. )
Wat betreft brand bij opvang: als het goed is, bestaat de opvang (zoals alle openbare gebouwen) uit meerdere 'compartimenten' met brandvertragende deuren ertussen. Dat geeft dus extra tijd om uit het gebouw te ontsnappen. En waar je thuis mogelijk nog naar sleutels moet zoeken of een raam in moet tikken, hebben dit soort gebouwen panieksluitingen waardoor de deuren sowieso open gaan. En om het af te maken wordt er minimaal jaarlijks geoefend. Even een voorbeeld: onze school van ongeveer 340 leerlingen is binnen twee minuten helemaal leeg tijdens zo'n oefening. (En dan is zelfs het plein al leeg.) In geval van rook zal het misschien iets langer duren, maar het geeft maar aahoe snel je buiten kan zijn met zijn allen. En wat betreft die moeder die buiten staat, wat ik van een bevriende brandweerman heb gehoord is dat ALS één gezinslid het overleeft, dit toch vaker de vaders zijn. Blijkbaar is bij mannen het instinct om zichzelf te redden toch groter, terwijl vrouwen idd eerder de instinctieve reactie hebben om de kinderen te halen.
Wij hebben het tegen elkaar ook uitgesproken. Als we ooit in zo'n situatie komen : Denk niet langer na en ga voor het kind. Wij komen ALTIJD op de tweede plaats!!
Brandoefening bij een basisschool wordt inderdaad heel vaak geoefend.. Zelfs de kleuters weten hier heel goed wat ze moeten doen...sowieso geen jas aan...alles laten liggen... Juffen kijken dan in de wc's en dan gaan in een lange rij naar buiten..hand in hand Binnen 2 minuten inderdaad leeg en staan ze op een veilige afstand.. Ik kan het me niet herinneren dat wij dat deden vroeger op de basisschool..of voortgezetonderwijs