Voor wie kies je: je moeder, partner of kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kvinna, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voor wie kies je: je moeder, partner of kind?

1. Moeder

2. Partner

3. Kind

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Uiteraard hier ook onze kinderen!
    Maar wat een nachtmerrie als je je bedenkt dat je één van je kinderen maar kunt redden. De rillingen lopen over m'n rug bij die gedachte.

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Zonder twijfel kies ik voor mijn kleine mannetje!

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou nu zeggen onze dochter, maar wat als je met 2 van je kindjes zit? dan zou ik niet kunnen en willen kiezen

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    oh en dan zie ik de uitslag van de poll 100% kind en moet ik toch even slikken bij de gedachte pff * kijkt naar een klein meisje op de beeldbabyfoon * dacht dat ontzwangeren maar 9 maanden was haha

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    bijzonder om te zien dat ik volledig anders denk.

ik zou mijn man redden en ik zou uitleggen waarom.
    Ik ben christen en ik geloof dat als mijn zoontje sterft, dat het goed met hem is. hij zal bij onze God zijn en dat is een ontzettend goede plek.

Persoonlijk vind ik, dat ieder kind een vader moet hebben. En als mijn man dood zou gaan, moet hij de rest van zijn leven zijn vader missen. En dat wil ik hem niet aandoen.

Blijft het verschrikkelijke over, dat mijn man en ik ons mooie en lieve mannetje kwijt zijn. Maar samen zijn we dan nog man en vrouw en als volwassene kun je leren leven met dat enorme gat, het verlies van het kostbaarste dat wij hebben gekregen.

Dus, als ik moet kiezen: mijn man met een groot gemis in zijn leven of mijn kleine mannetje zonder vader, dan wordt het mijn man met een groot gemis.

Zonder mijn man, zou ik mijn kleine scheet niet kunnen bieden wat ik hem wil bieden.

Ik kan me voorstellen dat als je niet geloofd in leven na de dood (of negatief leven na de dood) dat je dan je kindje eerst gaat redden. maar nogmaals, ik geloof dat mijn mannetje het dan goed heeft en dat geeft ook troost.

Maar beiden kan ik niet missen en wil ik ook niet missen en ik hoop dat ik ze ook niet hoef te missen de komende 60 jaar!

6. knap

knap Niet meer actief

Eerst mijn jongste kind. Oudste kan zelf zwemmen en daarna zal ik terug gaan voor mijn lat die niet goed kan zwemmen en dan mijn moeder die ook niet goed kan zwemmen maar beiden kunnen zich denk net boven houden en kan dus zo doende heen en weer zwemmen.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn kind! Absoluut! Partner heb ik niet en mn moeder kan zelf zwemmen ;)

8. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Haha plus 1

9. knap

knap Niet meer actief

Heb heel veel moeite met jou uitleg. Spijt me. Kan er geen begrip voor opbrengen. :(

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

zonder twijfel mn kinderen

11. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0

Mee eens. Ik vindt het nergens op slaan. :x

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn kind..

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier kan ik niks mee, sorry. Ook ik ben Christen en ook ik geloof dat mijn kind dan bij God zou zijn, ook dat het beter is dat een kind met vader opgroeid, maar dan nog gaan mijn kinderen ten alle tijden voor mijn man.

Op dat moment ziet jullie kind jullie dus samen wegzwemmen, hem alleen latend in nood? Met de opbeurende woorden: tot ziens bij God ooit He?, of zoiets dan.

Alsof je man morgen niet ineens onder een bus kan lopen of iets dergelijks, en als dat gebeurd zeg je dan tegen je kind: Ja sorry dat ik je nu niet meer kan bieden wat ik wilde, het was beter geweest als jij eronder lag? Ik vind jouw redenatie heeeeel raar.

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dat kan je vinden. ZIJ zou het zo doen, vanuit haar overtuiging.

Of is je kind redden het enige juiste antwoord? Want dan kunnen we net zo goed de andere opties weghalen.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik begrijp de redenatie van hetlichtje wel, vanuit haar standpunt dan.
    Maar voor mij persoonlijk, nee... Ik zou het ook afschuwelijk vinden als onze zoon mij of mijn man zou moeten missen. Maar liever een leven zonder vader of moeder (maar heel veel andere mensen die van hem houden!) dan helemaal geen kans op een leven.

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik red trouwens mijn kind. Hoewel ik ook vreselijk veel van mijn moeder hou. Mijn man komt blijkbaar pas op de derde plaats, de arme schat.

17. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    #77 Appeltjes, 19 jan 2013
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
    Wow er is mij geleerd respect/begrip te hebben voor andermans mening ,maar hier zou ik eigenlijk niet weten waar ik het begrip/respect vandaan moet halen. Van dit antwoord gaan mij de nekharen overeind staan :$

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Nou ja ik vind eigenlijk wel dat dat zo zou moeten zijn.

Een machteloos klein leven ,wat nog een heel leven voor zich zou moeten hebben en jij kan daar een keuze in bij dragen , maar laten gaan dan???

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een klein beetje (christelijk) respect voor iemands oprechte mening zou niet weg zijn zeg....

Ik lees hier zoveel onzinnige dingen.. je kind of zelfs iedereen boven jezelf stellen? Eerste regel is... zorg voor je eigen veiligheid.. anders kan je niemand anders helpen. Simpel.
    Niemand weet hoe zij zal reageren totdat je daadwerkelijk in een situatie hebt gezeten.. je kunt alleen maar redenen wat je denkt te zullen doen. Zo doet Lichtje dat ook vanuit haar geloofsovertuiging.

Puntje bij paaltje.. het gaat er weer eens om wie de betere moeder is... en iedereen laat haar moeder verzuipen...

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En als je kind 21 is en altijd voor rottige ellende zorgt?

Deel Deze Pagina