Voor wie kies je: je moeder, partner of kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kvinna, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voor wie kies je: je moeder, partner of kind?

1. Moeder

2. Partner

3. Kind

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die niet voor hun kind kiezen..

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

dan is het nog mijn kind.

3. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Zolang mijn kind niet iets afschuwelijks heeft gedaan ( denk aan moord ) dan ja. Wat kan nou zo ellendig zijn dat je je kind daarvoor niet meer zou willen redden?? En als het al zulke ellendige dingen zijn waar je van baalt kan ik mij niet indenken dat je al samen op een zinkend bootje zit;)

4. knap

knap Niet meer actief

Volgens mij ging hier de vraag meer over een klein hulpeloos kind niet een kind van 21 dat waarschijnlijk kan zwemmen vind dat een wereld van verschil.
    En was wel respect vol naar hetlichtje. Alleen dat ik er geen begrip voor op kon/kan brengen. Respecteer ik wel haar mening in deze dat is haar mening. Alleen is dat niet mijn mening.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar ben ik het volledig mee eens maar in de quote was het opeens een jong, kwetsbaar, onschuldig leven.. de vraag was om enig perspectief te krijgen.

Met één kind kies ik voor mijn kind.. bij meerdere kinderen.. vermoedelijk voor mijn partner

Shoot me

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet niet alles op jezelf betrekken.. lees de andere reacties eens...

De meeste volwassenen kunnen zwemmen in Nederland en dus je partner en je moeder ook... daarmee is de vraag irrelevant geworden en jouw reactie zeker.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    zonder twijfel ga ik voor John, moet daarna alleen wel terug voor mijn moeder omdat die ook niet kan zwemmen ;) manlief red zich wel

8. Ik ook niet hoor. Ik denk dat een kind van 10 maanden z'n vader best zal missen, maar na een paar jaar weet hij er niets meer van. Mijn zoon heeft het overigens de eerste paar jaar ook zonder vader gedaan, en dat was geen enkel probleem, dus 'dat elk kind een vader móét hebben' valt hier ook een beetje verkeerd. Vind het een heel vreemde gedachtengang. Moet ook zeggen dat dat in mijn ogen echt níks met Christen zijn te maken heeft, maar goed.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hahaha wat een onnozele discussie!!

Ik mag hopen dat NIEMAND ooit voor die keuze komt te staan!
    En daarbij denk ik dat mijn moeder en man echt wel zouden roepen dat ik onze kinderen als eerste moet redden!!

10. Ook dat ja. Als mijn vriend het in z'n hoofd zou halen en mij, z'n partner dus, zou proberen te redden in plaats van onze zoon, denk ik dat ik z'n hoofd even onder water zou duwen om 'm weer helder te kunnen laten denken ;)

11. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    In de vraag stond "je kind" dan denk ik aan mijn kind nu en betrek ik de vraag op deze leeftijd nu. Dus niet zo'n gekke gedachte toch?

12. knap

knap Niet meer actief

:( Laten nu toevallig mijn moeder en partner geen zwemles gehad hebben. Mijn partner is hier niet opgegroeid en kan zich alleen als een hondje een beetje bewegen het zelfde met mijn moeder.

;) Deze vraag was wel irrelevant( wat een moeilijk woord trouwens);)

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dan moet jouw moeder jouw kind dus laten verdrinken...anders kan ze jou (haar kind) niet redden. Het is dus niet zo zwart/wit.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

\

En dat kan ik dus niet begrijpen, als ik zou moeten kiezen tussen mijn 3 kinderen bleef ik bij ze, dan ging ik niet eens weg. Visualiseer eens: Zie jij jezelf je partner redden en dan je kinderen in een bootje achterlatend, huilend om jullie? In doodsangst ! Zou jij dat kunnen? Ik niet, en al helemaal niet onder het mom van "ik ben Christelijk, dus mijn partner gaat voor, want hij kan wel met het verlies van een kind omgaan, maar mijn kind niet zonder vader, belachelijke redenatie, in mijn ogen tenminste. Ik bleef waar ik zat. Bij mijn kinderen dus.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    En anders kom je ons persoonlijk verzuipen. :p

16. knap

knap Niet meer actief

Niet eens bij stil gestaan.

Je hebt gelijk die moeder in het bootje is ook jou moeder..
    Dus idd de reactie is eigenlijk nu van mij. Laat het nooit zo iets gebeuren. Sommige keuze.s zijn geen keuze.s die je een twee drie kunt maken. Pff lastig hoor.:)

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zei hier net trouwens (in de kamer is een hele discussie gaande nu, haha) dat ik bij meerdere kinderen waarschijnlijk met z'n allen onder zou gaan als ik echtechtECHT een keuze zou moeten maken..

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nog geen 5% van de wereldbevolking zou dit doen.. overlevingsinstinct is heel groot hoor.. vergis je niet.

Ik hoop ook dat ik het zou doen maar nee, die zekerheid heb ik niet... niemand niet.

@Knap... zo zie je maar.. de wereld kan er anders uit zien vanuit een ander plaatje. Maar toch fijn om te weten dat alleen de partner verzuipt... mama, redt mama (kind) en mama redt kind weer... jammer van die kerel (in de meeste gevallen)...:(

Het is een onzinnige discussie.. NIEMAND weet hoe zij zal reageren tot het moment daar is en laten we vooral hopen dat niemand op dat punt ooit zal komen. Maar gelukkig hebben we wel vastgesteld dat een goede mama wordt bepaald door offers.. Oh.. maar dat wisten wel al :D

19. In mijn beleving hebben we het hier ook over jonge, afhankelijke kinderen, en niet over volwassen kinderen. Ik ben jarig dus wij zitten hier met 4 generaties en hebben het hier nu dus ook over (gezellig ja :p) en mijn moeder zou het inderdaad heel lastig vinden om tussen mij en Damiën te kiezen, omdat ik haar kind ben. Maar even duidelijk gemaakt dat ze dus voor Damiën moet gaan :D

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En we hebben het ook over een klein roeibootje wat water maakt...

Deel Deze Pagina