Ik denk dat dat bootje het al begeeft als alleen mijn moeder en ik er nog maar in zitten. Vallen de opties partner en kind al af, want die staan nog aan wal. Maakt het wel een stuk makkelijker!
grin! :d:d Bleh eiersalade... doe mij maar filet Americain (beetje peper) Deze disucssie moet ik nooit met mijn moeder voeren.. die leeft al in extra tijd dus zij zal zeggen...red je zelf! hahahahaha
Ik weet dat overlevingsinstict heel groot is, maar ik zou ze niet achter laten, dat weet ik zeker. Kijk ik kan me voorstellen dat je eerst het ene kind red en het bij je partner achterlaat (die is er nl ook nog, dus is het kind niet alleen) en dat je dan alsnog de ander probeert te redden, dat dat niet meer kan en dat ze verdronken zijn, maar dan heb je het wel geprobeerd. Maar ik zou nooit mijn kinderen zomaar achter laten en dan mijn partner redden onder het mom van, ze komen bij God, dus is het goed, want wij kunnen wel met het verlies leven. En zo'n onzinnige discussie vind in het eigenlijk niet, kijk maar naar de 2e wereldoorlog. Er zijn behoorlijk wat Joodse moeders geweest die van de Nazi's moesten kiezen welk kind er mocht blijven leven en welke door hun zou worden doodgeschoten..........
Daar vroeg m'n moeder ook al om, maar dat hebben we niet! Kip-saté, kip-kerrie, komkommersalade en eiersalade Misschien moet ik er maar geen meer nemen, dan houdt dat bootje het misschien wat langer vol!
Nee tuurlijk is het niet compleet vergelijkbaar, behalve het maken van die keuze dan, het enige dat ik ermee wilde zeggen is, is dat je altijd voor zo'n soort keuze zou kunnen komen te staan, op verschillende manieren, je auto kan bijv te water raken, met je kinderen erin etc, maar daar moet je maar niet te lang bij stilstaan denk ik.
ik denk dat veel meiden de keuze ook maken met in gedachten het idee dat partner en moeder kunnen zwemmen. Dus dat maakt de keuze al gemakkelijker. --> voor diegene wiens partner en moeder niet kunnen zwemmen of die zélf niet kunnen zwemmen: Tijd voor zwemles?
ik met 2 volwassen en 1 kind. Dus 4 personen waar van er 2 overleven: ik zou zorgen dat mijn man mijn kind red, en mij laat gaan...