Voor wie kies je: je moeder, partner of kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kvinna, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voor wie kies je: je moeder, partner of kind?

1. Moeder

2. Partner

3. Kind

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ja hoor zeker wel, maar in dit geval kanje bij voorbaart wel nagaan dat 99 procent voor hun kind kiest, en vind het dus ja een domme vraag, dat is mijn mening, en dat mag ik toch zeggen :D,

er zijn er meer die het een belachelijke vraag vonden hoor, lees het topic maar eens goed,

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik zou dus al niet met mn zoontje vriend en moeder in 1 bootje gaan zitten:p DUs die keuze hoef ik niet te maken

Maar ik zou voor mn zoontje gaan. De redenatie van hetlichtje snap ik dus niet. Ik geloof hetzelfde maar zou alsnog voor mn zoontje gaan. Omdat hij nog een heel leven voor zich heeft en kan later zelf nog een gezin gaan stichten. Je kinderen hoor je niet te overleven (van dichtbij meegemaakt, dat wil je niet...)

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    MIjn kind!

Mijn kind gaat voor alles! Van mijn kind hou ik meer dan van mijn moeder of mijn partner.
    Mijn kind heb ik gedragen en heb ik gevoed.
    Ik zou er alles voor doen om te zorgen dat mijn kind veilig is!

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik heb inderdaad een paar keer gelezen dat mensen naar de bedoeling vroegen, of dat het hun logisch leek dat elke moeder voor haar kind zou kiezen. Kun je allemaal prima vinden, net zoals dat je het een domme vraag kunt vinden, maar ik wil dan echt oprecht weten wat het doel is om in een topic als enige reactie neer te zetten dat je het een domme vraag vindt.

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

6. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    ik zou zelf overboord springen zodat mn man en kind het overleven of mn moeder dat vechten ze zelf maar uit

7. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    wie heb er nou echt serieus niet voor zn kind gekozen????

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Moeder heb ik niet, wel een vader, maar die zou mooi kunnen verrekken van mij.
    Partner liever wel redden, maar als het niet anders kan, komen de kinderen eerst. Zijn redenatie ook: de kinderen gaan ook boven mij.

Ik heb een tattoo met hun namen erop, maar niet met de naam van mijn man. Mocht ook niet van hem, want hij is verwisselbaar, maar de kinderen zijn mijn vlees en bloed en mijn alles.

Trouwens ik denk dat moeders in nood ijzersterk zijn. Heb ooit een spier gescheurd (arm was 2x zo dik van de zwelling) omdat ik met alle macht mijn vallende fiets met zoon moest tegenhouden bij een aanrijding. Dokter zei toen dat moeders hun krachten niet kennen op dat moment

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mijn kind natuurlijk

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn kind zonder nadenken.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn kind natuurlijk.
    Zonder mijn kind zou ik niet meer willen leven. Het verlies van de andere 2 zou ik denk ik wel 'een plekje' kunnen geven...

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Inderdaad, zonder nadenken.
    Zonder mijn kind zou ik zelf niet eens willen overleven, dan maakt het het wel heel makkelijk.
    Nee ten alle tijden mijn kind.

Als ouder zijnde is het je TAAK om je kind te beschermen en redden als het nodig is.
    Nuf said

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Kind, maar ik kan nog steeds niet zeggen dat ik meer van mijn kinderen hou dan van mijn man, ik hou van allemaal evenveel maar op verschillende manieren.

14. PreciousKids

PreciousKids Niet meer actief

Mijn partner mag ons kindje redden (het liefst allebei ;))

Zal mezelf geven voor hen.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ga voor degene die nog te redden vallen, en het kan zijn dat je je kind achter moet laten. Ik geloof er niet in dat je jezelf dan opoffert. Ik denk dat je alles probeert te redden wat er te redden valt dus ook jezelf.... En tja dat heeft niets te maken met van wie je meer houd ofzo...

16. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    Kind. Maar in het zinkend bootje zouden wr allemasl proberen haar te redden.

17. Doodah

Doodah Lid

27 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezien we met zijn vieren zijn en er verder geen details uitgegeven zijn, zou ik mijn kind redden en mijn man mijn moeder of net andersom. Bootje is toch zinkend, dus we moeten er allemaal wel uit. Mijn man en ik kunnen zwemmen, dus ieder redt een persoon.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik denk dat ik het "redden" aan mijn man en moeder over moet laten.
    Manlief heeft altijd wedstrijden gezwommen en mijn moeder is een hele kalme vrouw.
    Ik zou in paniek raken waardoor mijn moeder of man mij weer moet redden.

Dus manlief en mijn moeder moeten eerst mijn kinderen veilig op wal zetten!
    En als het verantwoord is mag mijn moeder mij daarna redden! Manlief moet bij de kindjes blijven.
    We hebben er niets aan als mijn man en ik verdrinken terwijl mijn kindjes aan wal staan toe te kijken hoe hun ouders dood gaan.

19. ecl

ecl Niet meer actief

mmm vindt je reactie heel dubbel. Aan de ene kant heb ik respect voor je eerlijkheid en lef om het hier te plaatsen(okal vindt ik dat het gewoon moet kunnen, we weten allemaal dat het eigenlijk niet kan als je geen lading bagger over je heen wilt krijgen;)).
    Aan de andere kant vindt ik het moeilijk om te lezen, omdat je je kind in paniek, doodsangst achter laat. En hij/zij alleen moet sterven, waar jij dan bewust voor kiest(komt helaas vaker voor dat het kind alleen sterft, maar dan wordt er niet voor gekozen).

Maar iedereen doet het op zijn eigen manier. En als ik je verhaal lees, dan ben jij ervan overtuigt dat jij het beste voor jouw kind doet.

Mijn eigen keus;
    Mijn kind en zou niet anders van mijn mannetje verwachten!

20. ecl

ecl Niet meer actief

Mijn schoonmoeder gaat dan voor haar kleinkinderen!

Deel Deze Pagina