Voor wie niet ovuleert, lange cyclussen heeft...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Isso, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

Cd 9, ovutest ZW&K knaltest, gisteren lichter.
    Ook lichte hoofdpijn, ook down under begint het te zeuren.
    Door het opdrijven van de Soy, vermoedelijk vroeger ovuleren.
    Vorige cyclus op dag 14 ovulatie (lagere dosis Soy)
    De cyclus daarvoor op dag 12 iets hogere dosis.
    DH komt thuis vanavond tot donderdag (zal ik die even bij de kraag vatten en :D)
    Wisch me luck!!!!

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Bedankt voor de tip Isso, ik ga deze middag op zoek naar dit product. Hopelijk heb je deze ronde meer geluk!

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Spannend allemaal! Wie weet als het hier niet lukt en mijn cyclus zo lang blijft zijn

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Deze middag de stad ingetrokken, ik heb ze gevonden. Hier (in Frankrijk) noemt het Phyto Soya, voor de menopauze. Het zal wel hetzelfde zijn zeker? Het zijn capsules van 17.5mg. Hoeveel moet ik er dan innemen als ik ze zou nemen van dag 3 tot 7? Op de verpakking staat 2 capsules per dag (maar wel voor de vrouwen in de menopauze).

groetjes,

Daphné

5. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst en vooral voor de dames die aan Soy beginnen.
    Kijk op de verpakking hoeveel soy het pilletje bevat, er kan bvb daizine inzitten enz, dat is normaal, maar je moet de zuivere soy hebben, 80 mg in totaal voor de eerste inname op dag 3 van je cyclus.
    Mijn tabletten bevatten 40 mg soy naast andere dingen zoals de bovengenoemde daizine, dus ik moet 2 tabletten nemen om te beginnen.
    Op dag 3 drijf je iets op naar een 120 mg, de laatste dag 160 mg en dan stop je.
    Tempen kan een ander resultaat geven vreemde temperaturen zijn niet abnormaal bij gebruik van soy.
    Lichte hoofdpijn ook niet.

UPDATE:
    Dat er bij mij iets heeft gezeten heb ik geweten, mijn menstruatie heeft 2 weken geduurd, van de HA primolut gekregen op het te stoppen, ik werd er nl mottig van (bloedarmoede) Vreemd genoeg gisteren 1 pilletje genomen rond 10u en geen bloed meer gezien. deze morgen ook niet, ben nu aan het twijfelen of ik het nog verder zou nemen of het even zou aan zien of het bloeden weg blijft.
    Ik ben door de rode zee heen :x toch aan de klus geweest omdat ik postieve ovutesten had, en primolut is geen voorbehoedmiddel dus het kan dus altijd en al die rommel is toch niet ok voor een beebje. Je zal het nooit anders zien dat het dan net prijs is.
    Ik heb wel een vroegtest gedaan om zeker te zijn dat er niks meer was en negatief, maar de volgende lichting zal nog niet tekenen, het is nl nog niet gemaakt of ingenestelt.
    Wel beetje zeurende buikpijn nu.
    Temp ook omhoog, maar dat kan van dat tabletje primolut zijn die drijven je temp kunstmatig omhoog (huiswerk gemaakt voor ik wat slik hoor:cool:)
    Zal het eens aanzien tot vanavond of ik geen ongie zie, hoop van niet, tabletten vliegen de kast in, bovendien moet ik rekenen op een eventuele innesteling, en dan is er een bloedband dus liever geen rommel. (denk dat het deze ronde niks zal zijn met al dat bloedverlies maar een mens blijft hopen he ;))

Succes aan allen die starten met soy, lees de blog (lijkt er een beetje op he) goed!!!

6. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Temp is nog hoger nu dus ovulatie bevestigd.
    Ovulatietest blijft echter knal positief de testlijn is donkerder dan de controlelijn.
    Eens een telefonisch gesprek gehad met een vk.
    Het is normaal dat je je ongie langer hebt als er een vmk optreed.
    "wat was dan die guts bloedverlies op zaterdag?"
    Vermoedelijk een ovulatieboeding, die treed op door mogelijk 2 dingen (wetenschap blijkt er nog niet uit te zijn)
    1 plotse daling oestrogeen voor ovulatie
    2 met geweld springen van een eitje.
    Zijn we weer vet mee.
    Temp stijging kan tussen 12 en 24u na ovulatie optreden (ook vet mee)
    Dus moraal, of vrijdag, of zaterdag eisprong gehad.
    Positieve ovutest op cd 10 maar dan ook op cd 13...
    cd 11 laatste BD.
    Zal dus weer wachten zijn.
    Positief, weer eitje gehad met Soy, al de 3e cyclus op een rij :D.
    Hangt er nu vanaf of de zwemkampioenen een zuurstof fles bijhadden voor ze erin gedoken zijn en lang genoeg overleefd hebben om mijn ei lastig te vallen :p

7. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

Temp blijft hoog, 9 dpo, test negatief.
    Begin buikpijn te krijgen dus de heks is in aantocht.
    Nogal geluk dat ik vroege testen van 10 ul kan hebben aan 8 euro voor 10 testen,
    het zou anders nogal wat kosten.
    Soy geeft wel een mooie cyclus en regelmatig.
    Ik ga volgende cyclus nemen van cd 4 tot cd 8.
    Wat moet een mens geduld hebben.

8. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

12 dpo, Het eerste roze verlies hangt aan het toiletpapier, :x.
    Game over deze maand.
    Mooie cyclus van 26 dagen.
    Verplaatsing van Soy volgende cyclus naar cd 4 tot cd 8, dosis 120, 120, 120, 160, 160.

Vermoedelijk was het verhogen van de dosis geen goed idee, blijven vloeien tot over de helft vna de cyclus.
    Bovendien heb ik asperine genomen voor de hoofdpijn (bloedverdunner), stom van mij, ibuprofen is beter. Het wordt afgeraden om asperine te nemen als men vloeit. (weer wat geleerd)

9. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Cd 8: Vanavond laatste dosis Soy :D.
    Temp gedaald naar normaal level voor O.
    Ongesteldheid heeft 4 dagen geduurd, met wat bruinverlies in de 3 dagen die erop volgden, maar heel weinig.
    Neem nu vit C en folium, en een mutivit voor mamas.
    Door het verplaatsen van de Soy van 1 dag, verwacht ik iets later te ovuleren, misschien een sterker eitje doordat het meer tijd heeft.
    Benieuwd naar mijn CM en Ovu-pijn.
    Bijwerkingen van Soy: geen, ik slaap wel heeeeeeel goed!
    Start ovutesten, CD 11.
    Ovutest nu uit nieuwschierigheid negatief zoals het hoort.

10. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Gisteren een heel grote dip in temperatuur :$
    De zogenaamde pre ovulataire dip.
    Waar komt die vandaan en hoe komt het dat sommige dat hebben (soms) en andere dan weer niet.
    Even uitzoeken dus.
    Oestrogeen schijn net voor ovulatie heel erg te stijgen, het cooling hormoon.
    De erge stijging is heel kort en als die dus bij avond of nacht voorkomt merk je dat niet, krijg je die tegen de ochtend, dan zie je die temperatuur dip wel!
    Ongeveer 12 u later begint de stijging van fsh die dan je LH in gang zet, dat kan je zien als je ovulatietestjes gebruikt, de streepjes worden donkerder, ik ben als een gek aan het testen geslagen, en tegen de avond werden de streepjes donkerder.
    Deze ochtend was de tempeeratuur weer normaal pre ovulatie, maar de testen knal positief gedurende de hele dag, de meest positieve rond de middag, en nu bij avond weer lichter aan het worden (deze ochtend even ;))
    Je zou dus ovuleren 24 a 36 u na het begin van de LH-piek, of 8 a 20 u na de LH piek.
    Dus ik zou de dag van ovulatie te pakken moeten hebben.
    In ieder geval weer wat bijgeleerd.

11. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Ovulatie is zeker voorbij, mijn temperatuur blijft wel weer hangen rond een 0,2 a 0,3 hoger dan voor ovulatie.
    Als ik het tempkaartje bekijk is het bijna identiek met de kaart waar ik positief in teste.
    Maar ik heb er ook iets anders in ontdekt.
    De temperatuur is pas goed beginnen stijgen op 12 dpo, dus na inplantatie of toch poging tot.
    Een wetenschappelijk onderzoek met 100den vrouwen heeft aan het licht gebracht dat indien inplantatie na 11 dpo gebeurt de kans op een MC 82% is.
    De gemiddelde en beste dag is 9 dpo.
    Ik teste 15 dpo positief dus 3 dagen later, later die dag werd een echte domper op de vreugde toen ik begon te bloeden.
    Hopen op een snellere dit keer dus.

12. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    9 dpo: VAGE STREEP OP ZWANGERSCHAPSTEST! MAAR ROZE.
    In het zonlicht nog beter te zien, zeker roze! Binnen afleestijd.
    Gisteren ook maar dan heel licht en even na afleestijd.
    Menstruatie achtige buikpijn vandaag, lage rugpijn ook.
    6 dpo savonds steken gehad in buik.
    In stilte een schietgebedje en positief denken.

13. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    De vorige editie moet ik even aanpassen, ik was 8 dpo en niet 9 dpo, de vage streep was dan ook met een test van 10ul die hubbie meebracht uit de UK.
    Hubbie zal er maandag weer meehebben, maar nu zit ik dus zonder en moet ik het dus doen met de testen uit de gewone handel.
    Om niet bankroet te gaan KV2V5 en Action dus.
    Beide testen vertonen vandaag 11 dpo een vage streep, heet soort dat enkel door het geoefend streepjestuuroog te zien is (wat niet abnormaal is op 11 dpo)
    10 dpo had ik nog zon of een lampje nodig om die te kunnen zien, deze morgen ook.
    Niet meer gaan plassen van 14u tot 20u (lastig maar voor het goeie doel).
    Resultaat,een vage streep binnen afleestijd op een actiontest.
    De KV test hou ik voor morgen als de action dan ook weer een streep vertoont, ik heb er nl maar eentje meer.

14. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    12 dpo vandaag.
    Actiontest binnen afleestijd een streep, nog steeds heel vaag.
    Je ziet die mooi opkomen en blijft dan vaag staan, heel licht nog, maar roze.
    Ik heb mijn oog niet va de test afgehaald voor de afleestijd voorbij was.
    Ik heb wel ongesteldheidspijn, net of die heks er elke minuut kan doorkomen.
    Ik heb ook vreemde steken aan de rechterkant van mijn BM.
    Temp is nog steeds boven de 37°.
    We wachten af.
    Blij durf ik nog niet te zijn.

15. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Spannend ik duim voor je!!!

16. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Testen worden lichter en nu zelfs negatief.
    13 dpo.
    Geen bloedtest laten doen.
    Vermoedelijk dus terug innesteling die fout loopt.
    Ik besef dat 50% verkeerd loopt, en dat op mijn leeftijd de kans heel klein is.
    Als je op 13 dpo een negatieve test hebt is de kans dat je alsnog zwanger bent minder dan 10%.
    De streepjes op de testen waren van 4 verschillende merken, dus daar kan het niet aan liggen, alle testen vertoonden dezelfde resultaten.
    We wachten de heks af en beginnen opnieuw.
    Ik blijf updaten natuurlijk.
    En nu ga ik mezelf een nieuwe outfit cadeau doen en een nieuw geurtje (troost shoppen)

17. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Geen ongie te bespeuren.
    Temp nog steeds boven de 37°
    Ik hou rekening met later te hebben geovuleerd, na grondige inspectie van mijn tempkaartje op FF kan ik 3 of 4 dagen later een ei hebben gehad ook.
    Mijn tempkaartjes zijn niet echt betrouwbaar onder invloed van Soy, dat schijnt ook zo te zijn met Comid.
    Testen zijn omo wit (vroegtesten van 10 ul) :x
    Ik zou dan vandaag 10 dpo moeten zitten, mijn temp stijgt zelfs nog een beetje.
    Ik reken er niet op dat het gelukt zal zijn hoor, maar het kan.
    De vorige keer had ik ge BD op zondag en mijn ei op vrijdag en dat werd een MC.
    Nu BD op dinsdag en ei zou dan op zaterdag moeten zijn geweest.
    Hubbie heeft dus super zwemmers :D, maar dat zou nu toch wel heel erg moeten lukken dat dat een 2e keer geslaagd is.
    Troost shoppen is geeindigd in een cool broekje met truitje voor mijn kleine mannetje, en een lekker white musk geurtje va Body shop :D, het laatste was omdat de wagen net voor de Body shop stond, anders kwam ik weer thuis met niks voor mezelf ;)

18. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Na vrijdag 22e te spotten, zaterdag goed doorgezet de heks.
    Wel vrij hevige menstruatie.
    Start Soy zondag: 120, 120, 120, 160, 160 dosis.
    Ovutestjes starten op woensdag, aangevuld met CB degitaal advanced ovu testen.
    Niet in Europa te verkrijgen, uit Engeland meegebracht.
    Als je oestrogeen begint te pieken staat er een pinkend gezichtje, eens je LH piek er is een lachend solide gezichtje.
    4 dagen ipv 2 dagen weet je dat het de moment is (grof geschut dus)

19. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Cd 10, Soy genomen va cd 3 tot 7.
    Temp beetje wacky, normaal zo blijkt.
    Soy is een serm, die doet je lichaam denken dat je te weinig oestrogeen aanmaakt.
    Het zou moeten dalen, in de vorige cyclussen was het ook zo maar minder uitgesproken dan in deze, ik zou heel goed moeten kunnen zien wanneer ik ovuleer.
    Start CB degitaal advanced, een nieuwe ovulatietest die hier nog niet op de markt is, het toont 2 dagen hoge vruchtbaarheid en daarna 2 dagen piekvruchtbaarheid, daarnaast ook maar de gewone stickjes gebruiken om te vergelijken.
    Iemand die zo beetje voorspellingen doet, voorspelde dat zwanger worden voor april 2014 zou zijn (zo lang nog...) Nuchter blijven zeker?

20. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Dikke pech temp klopte dus toch, ovulatie op CD 9 :x
    Temp is wel mooi hoog en zelfs in 3 fasen, wat duidelijk aangeeft dat men niet zwanger hoeft te zijn om dat te zien.
    Zwangerschap is uitgesloten deze maand, geen hubbie geen zwemmertjes dus...
    Die kan ze niet per post opsturen he?
    De heks wordt volgende zondag verwacht, vandaag 7 dpo.
    De Soy werkt dus perfect voor wie het wil proberen, zorg wel dat je vriend, man, of who ever niet ver uit de buurt is.
    Op naar volgende ronde, ovulatie zou rond kerst moeten zijn....
    Updates blijven volgen.

Deel Deze Pagina