Voor wie niet ovuleert, lange cyclussen heeft...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Isso, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Ongesteld geworden op 14 dec.
    Soy van 3 tot 7.
    Vermoedelijk ovulatie op CD 9.
    Temp was hoger voor O maar dat is niet abnormaal, temp dipt op CD 9 en stijgt 0,2° de dag erna en blijft daar hangen.
    Vandaag 5 dpo.
    Kans op zwangerschap? Ja, BD op de dagen voor O, en op de ochtend van O.
    Ik heb wel ongesteldheidspijn niet erg maar zeuren.
    (.)(.) af en toe steken.
    Ik hou nu alles zorgvuldig bij, wat ik voel, zie enz, zowel bij positieve of negatieve uitkomst is het leerrijk.

2. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    8 dpo: veel te vroeg om te testen maar wie kan weerstaan aan een zak met vroegtest strips die hubbie meebracht uit Engeland, 150 testjes 10 UL.
    Natuurlijk testen!
    Dan ren je het huis rond met potjes plas, staar je een halve dag naar een stripje terwijl hubbie grijnzend toekijkt van achter het bureau (hoe kan je een vrouw gelukkig maken? Juist ja een zak testjes die hoop geven op... een streep)
    Bij deze, met een potje plas en de kookwekker, de verpakking eerst lezen (in engels) DO NOT READ AFTER 10 MIN!
    Ik mag dus 10 min staren...
    Ik zie een vaag streepje, heel vaag.
    Hubbie kijkt ook maar zegt dan doodleuk, is dat niet waar de streep moet staan? Mijn gezicht staat op donder en hij besluit wijselijk zich uit de voeten te maken.
    IK ZIE EEN STREEP GIL IK HEM NOG NA! met zoonlief op de arm piept hij van achter de deur en zegt, mama ziet streepjes, zullen we haar een kusje geven dat wordt ze wel beter? Waarop de kleine dit natuurlijk mee doet.
    Aan weerskant een kusje van hubbie en de kleine.
    Ik zie een streepje fluister ik nog eens, Natuurlijk zegt hubbie... en gaat op tapijt treinbanen bouwen met zoon lief.
    Ik blijf beteuterd aan het venster staren overtuigd van mijn gelijk.

3. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    #43 Isso, 31 dec 2013
    Laatst bewerkt: 31 dec 2013
    UPDATE:
    De vorige post even een kleine aanpassing, 7 dpo ipv 8 dpo.
    Ovulatie vermoedelijk maandag 23e dec, positieve ovulatietestjes op zaterdag en zondag, CB degitaal zondag positief.
    Vandaag 8 dpo dus, de zak testjes zijn al met een 10 tal verminderd maar geven streepjes net na afleestijd.
    Ik moet nog een en ander hebben voor de feesttafel en ga dus nog even naar de suppermarkt.... die op een steenworp ligt van het kruitvat...
    Met een 3 tal doosjes KV 2V5 naar huis.
    Er komt binnen afleestijd een schaduwachtige streep op, op 2 testjes van KV.
    Als je die dan tegen licht houd zie je de streep duidelijk, eens opgedroogd nog duidelijker.
    Ik heb er nog 4... en de zak met testjes en nog 2 FRER testen (Engeland)
    Ik wil die met het hartje op van <sensi>, om te bewaren, ik heb van mijn zoontje er
    ook eentje. Ze zijn zo klein en schattig.
    Ik wacht nog van ze te bestellen tot ik een dikke vette streep heb, om teleurstelling te voorkomen. Maar er is hoop.

Vergeten.
    Mijn ovulatietesten werden negatief op maandag zoals het hoort.
    Vanaf 5 dpo werden ze gradueel terug donkerder 6 dpo bijna even donkere lijn 7 en 8 dpo KNAL PAARSE STREEP!
    Stelling 1: NIET ZWANGER, dit wil zeggen dat een ovulatietest geen enkel nut heeft om een mogelijke zwangerschap op te sporen, en je je daar dus niet aan kan vast klampen, LH kan in dat geval ook na ovulatie vrij hoog worden en blijven.
    Stelling 2: WEL ZWANGER, dit wil zeggen dat een ovulatietest veel gevoeliger is dan een zwangerschapstest en die al een verandering detecteert als innesteling begonnen is (bedenk dat een zwangerschapstest ENKEL hcg opspoort en een ovutest zowel hcg als lh, als je goed nadenkt pikt een ovutest de beide tegelijk op dus een beetje LH en een beetje HCG, resultaat sneller positief!)
    Brainstormen heet dat zeker? ;)

4. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    9 dpo, de zak testjes blijven op en af iets geven en niets, de een een schaduw de andere omo wit (geen wonder dat ze zo goedkoop zijn)
    Na wat info sprokkelen op tante Google kom ik tot de vaststelling dat ik niet de enige ben met dit probleem, de zogenaamde IC cheapies blijken niet zo gevoelig te zijn als de verpakking aangeeft, het is natuurlijk wel goed om aan serietesten te doen, voor een streepjes plas verslaafde dus (ga hulp zoeken! beloofd! :D)
    Ik heb nog 2 KV testjes en die geven iets schaduw achtig, schiet ook niet op :x
    Dan nog 2 Frer testen, die staan bekend om geen indroogstrepen te geven en die testen als eerste positief :(
    Na 20 testjes uit de zak, 1 kv testje en 5 uur staren heb ik het gehad IK WIL HET WETEN!
    Als Frer negatief is test ik 2 dagen niet meer ;)
    De Frer test gaat in de pot avond plas na 4 uur niet plassen en niet drinken.
    Ik heb er eerst een IC test ingedaan en die geeft... weet niet een schaduw maar niet zeker.
    De Frer... een roze streep na een min of 4 heel licht nog maar daar is ie op de eerste dag van het jaar.
    Komende dagen voort testen en updaten natuurlijk.

Nota:
    1, de ovutesten zouden dus wel eens gelijk kunnen hebben.
    2, Het is de 6e cyclus op soy, dus 1 keer VMC bewezen, 1 keer vermoedelijk maar niet bewezen, 1 keer (nog af te wachten)
    Op 6 cyclussen 3 keer gelukt dus een vrij goede uitslag lijkt mij.
    3, wat heb ik anders gedaan deze cyclus? Ik heb Conseeve pus gebruikt, en van de HA heb ik Utrogestan gekregen om vaginaal op te steken, mijn temp curves gingen soms mooi maar vaak ook niet mooi omhoog na ovulatie, Utrogestan kan geen kwaad het is progesteron, wel controversieel, veel willen het nog niet geven als een patient het vraagt, ik heb dus een schat van een HA die ook begreep dat ik geen tijd meer had om uit te zoeken waarom een zwangerschap niet bleef plakken.
    Ik gebruik 1 bolletje 100mg per dag, dus een heel lage dosis en ik blijf het opsteken tot 14 weken als ik het geluk heb dat mijn beebje blijft.
    Mijn temp steeg deze keer ook maar 0,2 na ovulatie, ik ben begonnen op 3 dpo en moest stoppen als ik 15 dpo geen positieve test had, anders doorgaan.
    4, Symptomen: menstruatieachtige pijn in onderbuik, lage rugpijn, (.)(.) steken precies, soms vage hoofdpijn.

5. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

De keuze voor de FRER test was dus een goede.
    Ik had hubbie gevraagd die mee te brengen :D
    Ik heb een mail gestuurd nar Australie met de vraag hoe gevoelig het ding eigelijk is, en ik kreeg het volgende terug.

GEACHTE MEVR,

DE VROEGTEST VAN FIRST RESPONSE HEEFT EEN DETECTIEWAARDE VAN TUSSEN DE 8 A 10 HCG.
    DEZE TEST KAN 6 DAGEN VOOR UW VERWACHTE MENSTRUATIE WORDEN UITGEVOERD.
    U KAN DUS 8 OF 9 DAGEN NA OVULATIE POSITIEF TESTEN.
    AFHANKELIJK VAN DE HOEVEELHEID HCG IN UW LICHAAM EN EVENEENS VAN HET URINE STAAL KAN DE INTENSITEIT VAN DE TESTSTREEP HEEL LICHT OF DUIDELIJK ZIJN, HOE DAN OOK, EEN STREEPJE HOE LICHT OOK BETEKEND DAT U ZWANGER BENT, INDIEN U DE TEST BINNEN DE 10 MIN HEEFT AFGELEZEN.
    HOU WEL REKENING MET HET FEIT DAT IMPLANTATIE ZO VROEG KAN BEGINNEN ALS DAG 5 NA OVULATIE EN ZO LAAT ALS 12 DAGEN NA OVULATIE.
    DE MEESTE ZWANGERSCHAPPEN PLANTEN IN VOOR 9 DAGEN NA OVULATIE, IMPLANTATIE NA 10 DPO HEEFT EEN 85% KANS DAT HET EEN MC WORDT (ook die studie gelezen).
    HET VAGE STREEPJE IN EEN 4 TAL MIN DIE U BESCHRIJFT, AL MOET U HEEL GOED KIJKEN BETEKEND DAT U ZWANGER BENT! WIJ WENSEN U EEN GEZONDE 9 MAAND TOE EN EEN WOLK VAN EEN KINDJE!

6. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Klinkt hoopvol!!

Succes

7. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

11 dpo: de streepjes zijn nog steeds heel vaag voor de gevorderde tuurder zeg maar.
    Ik heb even de 2 FF kaartjes naast elkaar bekeken, die van de positief geteste cyclus en die van nu en die zijn nagenoeg identiek behalve dat mijn temp een stuk hoger is door de Utrogestan, toch het patroon is hetzelfde.
    Vandaag stijgt mijn temp 0,2 hoger (ondanks de Utro zou men toch een patroon moeten zien volgens de HA, indien je bij dezelfde dosis blijft)
    Bij kaart 1 zie je de 0,2 stijging op CD 12, bij kaart 2 (nu) 0,2 stijging op CD 11.
    Op CD 9 een streepje op de Frer test, betekend dat de innesteling een 3 tal dagen heeft geduurd en nu dus is voltooid (hopelijk)
    Een duidelijke test had ik op kaart 1 een 3 tal dagen later, dus nu zou ik overmorgen duidelijk moeten testen, de Frer blijft dus nog even in de kast.
    Mijn plas op een stickje verslaving kan ik nog even voeden met mijn zak testjes;)

8. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    stickje uit de zak met ochtendplas een vaag streepje! Hcg is rising :D
    Ik blijf updaten hoor (nu even dansje rond de tafel met mijn streepje papier)
    Straks als ik nedergedaald ben ter aarde ;) terug in gedachten houden dat het nog mis kan gaan, maar nu even in de wolken.

9. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    12 dpo, testje iets duidelijker dan gisteren, voor de gewone tuurder zeg maar.
    Temp terug 0,2 hoger dan gisteren, het patroon is nog steeds identiek met de cyclus van de MC.
    In de cyclus van de MC teste ik mooi duidelijk positief 3 dagen na de 3 fasen stijging op mijn kaartje, morgen dus D-day!
    Ik heb de bibber op mijn lijf, geen mens die dat geloofd hoe erg dat is!
    Elk pijntje, krampje, steekje doet mij ineenkrimpen alsof ik de hemel op mijn hoofd zal krijgen.
    Hubbie probeert de boel wat overeind te houden, die ziet die vage streepjes nu ook, die is een stuk realistischer dan ik maar toch vraagt ie 100 op een dag ben je ok?
    Als ik iets wil opheffen die groter is dan een fles Cola vliegt ie in een rotvaart naar mij toe en ik doe dat wel even voor je....
    Dus van mama denkt streepjes te zien naar o jee!!!!!

10. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    Het streepje wordt iets donkerder naar gelang dagen verstrijken, ze komen nu netjes binnen afleestijd.
    Dus beetje bij beetje meer echt.
    Tot er een knalstreep staat geloof ik er niks van puur uit zelfbescherming.

11. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    De streepjes blijven een beetje vaag, gisteren gewapend met tempkaartje en testen naar de HA.
    Die bekijkt de boel en zegt, kijk hier zie, op 10 dpo gaat je temp toch een stuk naar beneden ( 0,2), en dan terug omhoog.
    Je testen zijn vaag maar vertonen een streepje.
    Heb nu eens een beetje geduld!
    Pas een 3 a 4 dagen na de dip zal je duidelijker testen.
    Er is daar eentje heel erg zijn best aan het doen om in te nestelen, geef het de tijd.
    Blijf de progesteron opsteken en wacht tot overmorgen, of je test duidelijk, of negatief, het kan 2 kanten op.
    Het is een normaal verloop volgens wat ik hier kan zien.
    Deze morgen 3e dag na de dip, een beetje duidelijker streepje (denk ik).
    IK ZIT OP EIEREN!!!!! Ik hou het niet uit.

12. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE
    Zwangerschap bevestigd door bloedafname, eindigde gisteren in een MC.
    Bitter gevoel natuurlijk, joehoe het lukt, maar waarom blijft "het" niet?
    Leeftijd natuurlijk! Wat dacht je? Stom wicht dat je bent! Maar terwijl de bloeding voortduurt, bloed je hart mee! Niet opgeven! Wat heb je te verliezen?
    Cd 1 gisteren, vandaag dus Cd 2, morgen starten met SOY, terwijl de testjes nog steeds een streepje vertonen... Sorry liefje, je was welkom!

13. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE

Gisteren 5 dpo, ovulatietest negatief, vroege zwangerschapstest negatief.
    Gek zal de lezer nu denken, maar ik zet ook mijn hoe reageert ovu testen en zwtesten vanaf 1 dpo, tot hopelijk een vette streep.
    Verleden week, CD 10 en 11 mooi positieve ovu test.
    BD laatste keer op do ( cd 11).

Vandaag 6 dpo... Ovu test, knal positief, de teststreep is donkerder dan de controlestreep :(, die springt bijna uit de test.
    Gisteren was er nauwelijks een streepje te zien.
    Dus een zwangerschapstest, gevoeligheid 10 ul.
    Die toont binnen de 3 min een vaag maar roze streepje, de 3 daarop volgende testen ook, idem zelfde streepje.
    Vreemd want uiteraard veel te vroeg.
    Ovulatiedatum bijna zeker CD 11.
    Aardig om weer een streep te zien natuurlijk, maar ik spring helaas niet rond, het is nl bijna onmogelijk om zo vroeg positief te testen, het gaat om een bevruchtte eicel niet om een race eend.
    Verschijnselen: steken links onderin mijn buik, en gevoelige borsten, honger.
    Medicatie, utrogestan zoals de vorige keer, van de HA gekregen.

14. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE

7 dpo, (op zijn langst gerekend)
    5 zwangerschapstesten van 10ul verder....
    Een streepje een roze streepje! Komt sneller op dan gisteren.
    Hier is het enige die het weet, hubbie heb ik niks gezegd, die is er niet tot maandag,
    maar zelfs al was ie er ik zou nog niks zeggen, het is nog zooooo vroeg, en de kans dat het mis gaat is groot.
    Natuurlijk ben ik er blij mee, maar ik weet met mijn eigen geen blijf, ik loop het ganse huis rond met die verdomde testjes, al lang na afleestijd natuurlijk, alsof ze nog gaan veranderen, alsof de streep zal verdwijnen en ik me het heb ingebeeld.
    De ovulatietest is eveneens knal positief.
    Ik heb wel vervelende menstruatiepijn alsof die duivels er elk moment kunnen zijn.
    Steken ook.
    HA gebeld, en die zegt, beetje vroeg met testen hoor, maar als het een gevoeligheid is van 10ul, kan je wel al vaag iets zien, dus als je de instructies van de fabricant hebt gevolgd, en er is een streepje dan is dat positief.
    Het kan altijd mislopen zegt ie dan, dat weet je ondertussen al, maar op 7 dpo een streepje, legt goed aan, beter dan de vorige keren, het wil zeggen dat het nu al mooi innestelt, en innesteling tussen 5 en 9 dpo heeft de grootste kans om door te gaan. De menstruatie pijn is normaal.
    Ben ik geruster, beetje, maar niet genoeg om van hoera te spreken.
    Man man man precies een rit op een 8-baan, en die stopt niet.

15. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE

Op een onhebbelijk uur wakker, 2e nacht op een rij om te plassen, anders sta ik nooit op.
    Ik kan daarna moeilijk de slaap terug vatten en sta uiteindelijk om 6u20 op.
    Natuurlijk ga ik passen op een testje, wat dacht je....
    Vroegtestje en een KV 2V5, beiden een lichte maar mooie streep.
    Temp ook een stuk hoger dan de vorige keren (ondanks de Utro temp ik toch, je kan toch een patroon blijven zien)

16. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE
    Na een paar dagen lichte streepjes, terug negatief.
    Ook vandaag negatief.
    Wat de streepjes veroorzaakte weet ik niet.
    15 dpo, gestopt met Utro, menstruatie afwachten.
    Balen als een stekker natuurlijk.

17. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE.

Cyclusdag 12 vandaag.
    Soy geeft een knal positieve ovutest op cd 5 en 6, veel donkerder dan de controlestreep.
    Temp stijgt ook voor een aantal dagen maar FF zet ondanks de ingegeven informatie geen kruis, zelfs geen stippelijn.
    Mijn temp daalt terug op CD 10 om op CD 11 een dieptepunt te bereiken.
    Op CD 9 heb ik vrij donkere ovutesten maar net niet positief, als je ze op het blad bekijkt zijn ze wel donkerder dan derest, afgezien van deze op CD 5 en 6.
    CD 12 temp is omhoog van 36,61 naar 37,08.
    De ervaring leert dat Soy vals positieve ovu testen kan geven en ook hogere temp kan geven net als Clomid dat kan doen.
    Natuurlijk heel verwarrend, maar goed, afwachten dus....

18. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:
    CD 13: temp blijft boven de 37, vermoedelijke ovulatie CD 11.
    Dus de Soy heeft opnieuw zijn werk gedaan.
    BD op dag van ovulatie! Mooie kans dus.
    Momenteel voel ik (2dpo) niks, helemaal niks.
    Genomen dosis Soy: 120, 120, 120, 160, 160 van CD 2 tot CD 6.
    The two week wait has started!
    Verwacht de heks op 9 maart....

19. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

temp boven de 37.
    FF zet een kruis op CD 11 zoals ik dacht.
    BD die ochtend.
    Mooie kans dus.
    Vandaag 3 dpo.

20. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    UPDATE:

6 dpo vandaag.
    Temp geeft een flatline, elke ochtend ongeveer de zelfde temperatuur.
    Nee het is niet de thermometer, heb die over dag ook al eens getest en die geeft totaal andere metingen.
    Meer dan een 0,01 fluctuatie is er gewoon niet.
    Temp blijft tussen de 37,04 en de 37,06.
    Betekent dat nu dat mijn hormonen stabiel zijn of wat ik weet het niet.
    Deze temp is al vanaf ovulatie zo.
    Voor derest weinig last van iets, ook niet van pms of zo.

Deel Deze Pagina