hoi! ik was benieuwd of er nog meer meiden zijn die binnenkort (weer) gaan aan de klus gaan wij zelf willen vanaf juni ongeveer voor een brusje gaan, we hebben een dochter van dan anderhalf jaar. dus nu nog eventjes geduld hebben en dan zien we het straks wel.. kan haast niet wachten maar toch willen we nog even twee maandjes wachten.. ben dus benieuwd of ernog meer meiden zijn die al plannen hebben!
Hoi! Ja! Bij mij gaat morgen de mirena spiraal eruit. Ik kan het wel van de daken schreeuwen! haha. Sta er natuurlijk heel anders in vergeleken met de eerste keer maar ik vind het weer mega spannend! Wij hebben een dochter van 2.5 jaar oud. Wilde eigenlijk een maand wachten maar volgens de h.a. is daar geen reden voor. Je hoort mij niet klagen! Waarom wachten jullie nog twee maandjes? Groetjes
Jaja wij ook! We gaan vanaf juli voor nummer 2, onze uk is dan bijna 2. Ik heb er zooooon zin in! Ben er zo slecht in, in al dat wachten . Maar we kiezen bewust om tot dan te wachten omdat de kleine meid dan wat ouder is als de baby er is. Ook bij ons is de 2de extra spannend aangezien de eerste door de pil heen is gekomen. Lijkt me wel leuk om hier lekker wat te kletsen!
Haha! Erg he?! Als je iets wilt, wil je het nu! Ik vind het ook zo spannend om alles weer mee te maken! Ook het proberen, dat vond ik zo'n spannende periode. Maar dat heb jij helemaal niet meegemaakt. De eerste door de pil heen, jeetje! Dat moet schrikken geweest zijn. Maar wel een mooie shock toch? En ik snap dat jullie een wat groter leeftijdsverschil willen. Dat willen wij ook. Stel dat ik gelijk zwanger wordt zit er dus minstens 3 jaar en 3 maanden tussen. Lijkt me prima!
Was indd schrikken, maar we waren het er meteen over eens dat het zo had moeten zijn! Ik vind het ook heeeeel erg spannend om er bewust voor te gaan, beniewd of het snel gaat of toch even duurt. Was het bij jullie bij de eerste snel raak?
Kan ik me voorstellen! Is wel een leuke periode vind ik. Bij sex zonder voorbehoedsmiddelen voel ik me pas echt naakt. Heel gek is dat. Van mijn dochter was ik de derde maand zonder de pil zwanger. Dus nog redelijk vlot. Ik ga nu maar uit van minimaal 6 maanden. Gewoon om mezelf in bescherming te nemen tegen een eventuele teleurstelling maar hoop natuurlijk gelijk! Mijn man schijnt nog steeds te denken dat hij een 'one shot wonder' is dus wie weet!
leuk dat er meer alweer plannen hebben! ireen spannend!! dus et begint bij jullie nu meteen al lia zo even schrikken zo door de pil heen maar id meant to be dan he ben ook benieuwd hoelang het nu duurt.. de eerste keer was het in ronde twee raak, dus we zullen zien, ga er van uit dat t nu wat langer zal duren al baseer ik dat nergens op.. we vinden anderhalf jaar van onze dochter een mooi moment om te starten daarom nog eventjes wachten
Zonnige: dat is ook een mooie leeftijd! Wat vliegt de tijd he? Cliché maar dat is het niet voor niets natuurlijk. Wat is jullie angst bij een tweede zwangerschap en bevalling? Ik ben bij onze dochter 30(!) kg aangekomen. Dat vond ik best heftig. Gelukkig is dat inmiddels helemaal goed gekomen, alleen enorm veel lelijke striae aan overgehouden helaas. Dus daar ben ik best weer bang voor. Ook heb ik een best heftige bevalling gehad: flinke knip en een totaalruptuur. dochter drie dagen op de afdeling neonatologie. Was geen picknick so to speak! Gelukkig is ook dat weer allemaal goed gekomen. Maar net zo onbevangen als de eerste keer sta ik er nu niet meer in. Wat zijn jullie ervaringen?
opzich geen angsten, heb een prima zwangerschap gehad alleen is mijn bevalling uiteindelijk een ks geworden waardoor ik nu twijfel over een volgende bevalling of geplande ks.. maar ik denk dat ik dat wel ga aanvoelen als het eenmaal zo mag zijn! eigenlijk is mijn grootste "angst" nu eigenlijk dat het zwanger worden echt ontzettend lang zal duren, omdat de vorige keer zo snel ging.. zo jou bevalling was ook geen pretje dus.. jeetje en de kleine meid op neonatologie lijkt me ook vreselijk kan me goed voorstellen dat dat er in hakt! ik sta er wat dat betreft ook wel wat onbevangener in, maar dat is meer omdat je als je eenmaal moeder bent toch meer van zulke verhalen om je heen hoort..
Poeh zeg dat is niet niks zo'n totaalruptuur en een knip Waarom moest de kleine naar de neo? En hoe was jouw keizersnee bevallen zonnige, ik was al vrij snel weer op de been en heb het niet als iets negatiefs ervaren. Wel grappig trouwens dat we alle drie een al een kleine meid hebben Echt angsten heb ik niet maar een beetje bang dat het nu niet zo gemakkelijk gaat als de eerste ben ik wel. Oh en mijn zwangerschap was heel goed te doen, ik had alleen een giga buik en veel last van maagzuur, voor de rest nergens last van gehad . De bevalling daarintegen was echt geen pretje, dinsdags begonnen met inleiden ivm zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk vrijdagavond de weeën begonnen, zaterdagochtend de vliezen geprikt (in het vruchtwater gepoept) en aan de opwekkers. Smiddags een weeenstorm, ruggenprik en niet verder komen dan 3 cm ontsluiting. Toen kwam daar om half 10 savonds nog koorts bij ivm de ruggenprik en een onregelmatige hartslag van de kleine meid. Dus om 11 uur is ze uiteindelijk geboren via een keizersnede, wel nog 1.5 lier bloed verloren dus een beetje slapjes. Ik weet niet of ik wel natuurlijk kan of wil bevallen, is me wel verteld tijdens de keizersnede dat mijn bekken echt heel smal zijn.
Ai Lia, dat is ook geen pretje geweest! Die van mij was desastreus maar wel snel tenminste. Natuurlijk begonnen, wilde thuis bevallen. Waren een uurtje aan het klokken toen we de verloskundige belde en toen zat ik al bijna op de helft. Was wel zwaar maar prima te doen allemaal. Tot ik moest persen. Er bleef steeds maar een randje van een cm staan, de vls kon haar maar niet goed voelen en ik wilde niet dat ze me tijdens een wee toucheerde, te pijnlijk. Na een uur 'proef persen' en een uur echt persen gebeurde er helemaal niets, voelde haar ook niet verschuiven. Toen heb ik aan moeten geven dat het zo niet meer ging, met de ambulance naar het zh gebracht. Daar is ze uiteindelijk met de vacuümpomp gehaald. Ze bleek een sterrekijker van 9 pond. Daarom paste het dus allemaal niet. Het was te laat voor een spoedkz omdat haar hartslag kelderde. Ze had een klaplong en vocht in haar longen. Ze was helemaal paars. score 4 toen 5 toen 7. Ik heb haar twee uur naar de geboorte pas weer gezien, ze zijn een uur bezig geweest mij op te lappen onder volledige narcose. Ach, al met al niet leuk natuurlijk maar ze is erug goed opgedroogd al zeg ik het zelf! haha pittige tante en ze heeft er helemaal niets aan overgehouden. Ik ook niet trouwens. Sorry voor het lange verhaal.
pfoe ireen dat is heftig geweest zeg, lijkt me dood eng!! lia mij ks is me ook prima "bevallen" daarom twijfel ik er ook over daar voor te kiezen tzt.. aangezien ik ook het idee heb niet natuurlijk te kunnen bevallen door dat ik dus geen ontsluiting kreeg ook al hing ik vol aan de opwekkers enzo. maar het moment van kindje direct op de borst zou ik wel graag willen beleven
Ik zit heel erg te denken aan het concept natuurlijke keizersnede en bij mij indd ook maar 3 cm na vol aan alle opwekkers voor een 14 uur. En gelukkig is alles goed gekomen Ireen maar dat is allemaal niet niks nee!
ja natuurlijke keizersnede zou ik dan ook graag willen inderdaad! maar volgens mij doen ze dat hier in het ziekenhuis (nog) niet..
Wij willen vanaf juni voor een tweede kindje gaan. Vind het best spannend allemaal, maar we hebben er super veel zin in!
Haha zeker niet niks maar gelukkig loopt ze qua ontwikkeling op alle fronten voor dus we hebben ons nooit zorgen over haar hoeven maken. Kz lijkt me ook geen pretje. Hebben jullie lang moeten herstellen? Welkom Djingo! Leuk hoor. Wordt hier steeds drukker! Spiraal gaat er morgen uit en vandaag onwijze menstruatie krampen. Wat op zich niet ongebruikelijk is bij mij al wordt ik niet ongesteld maar de timing is wel grappig.
leuk djingo dat jullie ook vanaf juni willen beginnen! super ireen dat ze het zo goed doet! en mooie timing met spiraal hihi kz viel mij erg mee, het vervelendste vond ik wel drie nachtje zkh, en voelde mij de eerste twee dagen echt alsof ik nooit meer iets zou kunnen. wonderwel voelde ik me op dag 3 al echt een stuk beter en de dag dat we naar huis mochten kon ik me weer goed redden, wel pijn nog maar ik verbaasde me echt over dat verschil in een paar dagen.
Welkom djingo, en ik was binnen 2 weken weer volledig op de been. Ik ga denk ik toch voorzichtig proberen om vriendlief over te halen om in juni te gaan beginnen. Kheb de kriebels