Speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mijn dochter wil de speen niet.. ze doet wel haar hele handje in dr mond, maar als ik haar dan de speen geef lukt het niet. Of ze duwt m uit haar mond of het lukt gewoon niet om m te pakken. Het lijkt dan net of ze stikt:(

Iemand tips? Ze krijgt al vanaf dag 4 de fles met afgekolfde melk en de borst en dat gaat allebei goed.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Sommige kindjes willen inderdaad gewoon geen speen... Heeft ze wel zuigbehoefte? Misschien kan je een andere speen proberen? Onze dochter pakte bijvoorbeeld de Dirifax speen niet, maar Bibi weer wel.

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb die van fisher price voor newborns en die van bibi. In het begin lukte die van fp nog wel, maar nu niet meer. Ze heeft wel zuigbehoefte, dat is het probleem. Ik heb liever een speen dan mn pink in dr mond of dat ze haar eigen handje in dr mond stopt.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook eentje die geen speen wilt, welk merk dan ook.
    Ze sabbelt op haar handje om in slaap te vallen. Vind het eigenlijk wel vervelend, een speen kun je afbouwen als ze ouder worden en bijv. duimen is veel moeilijker af te leren en slecht voor het gebit.

Maar misschien valt het mee. Mijn broertje en ik hebben allebei nooit geduimd, speen gehad of wat dan ook.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn zoontje wilde ook geen speen (dacht ik) maar hij wil alleen maar de speen van Avent. Hij huilt nu een stuk minder. Als hij huilt speen erin en hij is stil

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wij hebben ook die van avent, maar Luca heeft ook alleen die gehad en nooit een andere. Hij vindt hem in ieder geval erg fijn.
    Misschien kun je die nog proberen, maar ja allemaal spenen kopen om te proberen is ook wel wat.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Lastig, Sterre wil alleen bibi, verder niks..

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik had voor Thijs ook kleine (onzichtbare) speentjes van Difrax gekocht. Nou deze wou hij en wil hij nog steeds niet. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk op de meest lelijke speen uitgekomen, die van Avent. Ik vond het er echt niet uitzien, maar Thijs vond hem heerlijk. Na een week liet hij zijn speen vallen en heb ik hem toen een speen van Bibi gegeven. Deze wilde hij ineens wel! Ik probeer nog regelmatig de spenen van Difrax, maar het werkt nog steeds niet.
    Misschien toch nog wat uitproberen? En anders over een week weer proberen!

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Eens andere merken proberen of misschien eens een kersvormige speen. Milan pakte hier, in het begin, de dental vormige speentjes niet. Leek alsof het hem gewoon weg niet lukte.
    Toen een kersvormige gegeven, van dodi mam, en deze pakte hij direct.
    Nu hij speentjes gewend is, nog eens de dental van bibi geprobeerd en deze pakt hij nu wel.

@ Machtelt, veel kindjes willen de difrax spenen niet. Deze zijn ook veel harder dan bv de bibi. Pak maar eens beiden in je handen en duw er maar eens op.

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze froemel heeft ook nooit gespeend (speen kwam er net zo vlug weer uit..). Ze heeft een tijd op haar handjes gesabbeld, vooral om lekker rustig te worden. En idd lekker op mama's pink sabbelen. Ik heb de speen nooit opgedrongen en haar lekker zelf laten sabbelen. Heerlijk toch dat kleintjes altijd iets bij zich hebben waar ze lekker rustig van worden..
    Nu is ze inmiddels 6 maanden, en ze sabbelt nog heel af en toe op haar handje , maar verder niks. Ze duimt ook niet..

11. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hier ook D niet en Bibi wel! Vreemd en vond die van D juist zo schattig!

12. evaluna

evaluna Lid

23 jun 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wil ook geen speen, heb die van Avent, Difrax en Bibi geprobeerd. Alleen Bibi en Avent wilde nog wel in het begin, nu is hij 5 maanden en alle spenen vallen er uit. Maar hij heeft wel zuigbehoefte, zijn handjes zijn favoriet maar knuffels en boekjes doen het ook goed.

Ik zie hem nu wat vaker gericht op zijn vingertjes, dus ik hoop niet dat hij gaat duimen...maar goed, ben ook wel blij dat ik niet steeds een speen moet terug stoppen tijdens zijn slaapjes!

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Grappig toch dat alle kindjes zo verschillend reageren op een speen. Nooit geweten, d8 ik doe 'm er gewoon in en dan komt het wel goed:D
    Heb er nu 1 van avent aangeschafd en die pakt ze gelukkig wel, anders zit ze met haar hele handje in dr mond.. Wel vervelend dat ie er uit valt soms, maar goed je kan niet alles hebben:p

14. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Ze wilde hier ook geen speen, maar dr handje. Die zag er dus ook niet uit...Maar nu lekker helemaal geen speen, geen gezeur 's-nachts, erg prettig hoor! En ook geen duim of hele hand meer.

Deel Deze Pagina