Heb ooit een artikel gelezen over wat mensen zouden doen in geval van nood. En dan bedoel ik echt iets acuuts, zoals bijvoorbeeld brand. Uit een onderzoek bleek dat zowel mannen als vrouwen in verreweg de meeste gevallen VOOR ZICHZELF kiezen. Echter kiezen moeders bijna altijd voor hun kinderen, daar waar zelfs vaders zichzelf op de eerste plaats zouden zetten. Volgens het artikel hebben vooral mannen een natuurlijke overlevingsdrang en zichzelf redden, terwijl moeders van nature hun kinderen voorop stellen en zichzelf op de tweede plaats. Klinkt eigenlijk heel logisch.
Ik zou ook altijd voor mijn kinderen kiezen, zeker als ze nog op zo'n leeftijd zijn dat ze je nodig hebben.
Bij mij staat mn kind(eren) op nummer 1! Bij mn vriend sta ik op nummer 1 , ik zeg dan vaak.. nee je kinderen horen op nummer 1! Dan zegt hij, oke een gedeelde nummer 1 haha! Maar ik zal nooit laten blijken dat hij op een tweede plek staat , want ook mannen kennen jaloezie haha!
'k Heb de antwoorden niet gelezen maar in geval van nood kies ik voor mijn kinderen. Ik hoef in normale omstandigheden niet te kiezen dus... Bij mij staan er gewoon 3 op nr 1
Ik zou niet weten in wat voor situatie je zou moeten kiezen, maar in wat voor situatie dan ook kies ik uiteraard voor mijn kinderen, zij zijn voor mij het belangrijkst.
Ik hou zielsveel van mijn man en van mijn zoontje, maar zou ik ooit voor de keuze komen te staan, dan kies ik voor mijn zoontje. De band met je kind is voor altijd. Het is je vlees en bloed. De band met je man kan verbroken worden. Maar ik hoop dat er nooit een moment zal komen dat ik moet kiezen. Ik kan me ook niets voorstellen waarbij dat nodig zou zijn.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk zou het dan een hele moeilijke keuze voor me zijn, maar ook in mijn gedachten dat als ik de band met mijn kind dan zou breken dat hij dan niemand heeft om op terug te vallen mocht het nodig zijn. Hij moet weten dat ik er onvoorwaardelijk voor hem ben. Deze belofte heb ik ook bij de doop afgelegd en zal me daar ook aan houden. Nu hoop ik nooit in zulke situatie te komen en kan nu natuurlijk hard roepen dat ik het zo zou doen, maar dat is hoe ik er nu over denk.
Ik ben t eens met Female! Ik wil niet kiezen, ze zijn allebei even belangrijk voor mij! Vind t ook maar een rare vraag, hier wil je toch ook niet over nadenken?
Ik stelde vroeger aan mijn zus van die rare vragen; wat wil je liever... opgegeten worden door een haai of onder een niet zo snelle trein komen? Gek werd ze ervan! Dus ik neem dit soort vragen heel serieus
hahaha mijn zusje had dat ook altijd: "verbrand je liever of vries je dood?" aparte humor heeft ze altijd gehad zeg maar...
ongelovelijke domme vraag! sorry hoor, maar waarom kiezen inderdaad! en wat gebeurd er met die ander waar je niet voor kiest
Ik hoop niet dat ik ooit voor de keus wordt gesteld... Is niet te doen volgens mij, hou van allebei zielsveel!