Hallo dames, Onder het mom "onderzoek" zou ik graag het volgende van jullie weten: Als je denkt aan menselijke eigenschappen en/of emoties, welke 3 schieten je dan het eerst te binnen? (meer mag ook) Zouden jullie bij ieder woord een aantal woorden op willen schrijven die jullie bij deze eigenschap/emotie vinden passen? Je kan alles opschrijven wat je zomaar te binnen schiet met groetjes, Joeja Edit mod: titel duidelijker gemaakt.
Vrolijk: lachen, giegelen, vrolijk Verdrietig: huilen, stil Boos: rood worden, huilen, schreeuwen Zoiets?
Compassie: vrienden, armoede Spijt: inkeer, daden Schuldgevoel: conflicten, keuzes Zoiets? Deze 3 komen als eerste in me op, omdat het eigenschappen (of deugden?) zijn die dieren niet bezitten. Al twijfel ik daarin over die laatste.
Invoelingsvermogen: delen, vriendelijkheid, niet kunnen loslaten. Verdriet: pijn, huilen, willen. Extravert: uitbundig, los geslagen, sociaal. Zoiets?
liefde: houden van, intiem, kind(eren) & man, familie/ vrienden, kusjes/ knuffelen, passie verdrietig: huilen, pijn, leegte, somber vrolijk: lachen, stralen, gezellig, blij hopelijk bedoel je dit
De belangrijkste eigenschap van de mens waardoor hij zich onderscheid van dieren is dat hij rationeel is. Dat zou mijn prof van geschiedenis toch zeggen.
prima dames! Hier heb ik wat aan. Ik hoop dat er nog een aantal komen. Voor zover ik weet, mits ik het goed onthouden heb, ontstaan eigenschappen en emoties uit de 4 basis-emoties van de mens: woede, angst, verdriet en plezier. Hoe het verder zit wil ik eerst nog eens goed bestuderen.