Voor zingen de kerk uit...zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chanti86, 8 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ieder zijn eigen keuze toch Gruffalo?? :D Wij snappen haar wel...:p

2. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
    Mijn kids waren steeds gepland zwanger en dan bewust voor een zwangerschap gegaan.Daar ik de pil vaak vergat was de pil geen optie spiraal voelde ik me er niet goed bij dan neem ik maar niets ....en de gevolgen kennen we en al 6 jaar geen ongeluk gehad en moest het zo zijn nemen we dat liefdeswondertje graag op in ons gezin

3. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
    Kwou gewoon even zeggen ook al neem je geen anticonceptie en je past dit voor het zingen de kerk uit niet iedereen is van 1x sex zwanger .
    We letten ook niet elke maand op en heb al enkele l maanden gehad op die 6 jaar dat het wel is Bingo zou kunnen zijn maar steeds heb ik mijn regels
    Toen we bewust voor ons 3de kindje gingen heeft het toch nog 3 maand geduurd voor ik effectief dan zwanger was en van ontpillen is dan geen sprake ...daar ik toen ook al geen anticonceptie nam

4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.881
    2.562
    113
    Als je er qua emoties heel veel last van hebt omdat je toch graag zwanger wilt zijn moet je misschien toch weer met je vriend gaan praten over andere anticonceptie.

Zeker niet iedereen word zwanger van voor het zingen de kerk uit gaan maar het gebeurd idd wel. Vooral omdat een man niet op tijd voelt wanneer het gebeurd of omdat hij al eerder is klaargekomen en er nog zaadcellen in de urinebuis zit. In voorvocht zelf zit geen zaadcellen.

Maar als jij elke maand weer zit te hopen en zelf kansen berekent denk ik niet dat het gezond is voor je.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het kan ontzettend lang duren voordat je zwanger raakt op deze manier want theoretisch gezien komt er geen sperma in de buurt van jouw eitje.

Mijn vriend en ik hebben deze techniek 7 jaar lang toepast (met af en toe ook een condoom erbij) en in die 7 jaar ben ik nog nooit in verwachting geraakt.
    Vorige maand besloten we voor ons eerste kindje te gaan en ik ben direct in verwachting geraakt.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Als je vriend het goed doet is de kans klein, maar uiteraard wel aanwezig.
    Ik zou aan je vriend voorstellen om er over 'zoveel' maanden er weer voor te gaan. Kan hij er langzaam aan wennen en heb jij meer rust en iets om naar uit te kijken. :)

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Misschien kun je dit eens vertellen aan je man?
    Dat je hem snapt het het prima vind maar dat je merkt bij jezelf dat je hoopt op een zwangerschap en dat je dat wat lastig begint te vinden.
    Misschien zet je hem dan aan wat bewuster aan het denken? Wil ik het nu wel? of wil ik het nu niet?
    Als hij vervolgens concludeert dat hij het eigenlijk echt nog niet wil kun je wellicht beter voor een condoom kiezen zodat jij die hoop niet elke maand houdt. Misschien kan hij juist beslissen dat hij het dan wel wil en dan kun je er ook gewoon voor gaan.
    Nu zijn jullie beide behoeften niet gelijk, hij vindt het prima zo en neemt de gevolgen voor lief. Maar jij wil eigenlijk zwanger worden en hoopt dus elke maand dat het toch raak is. Mij lijkt dat niet prettig. Het is vooral niet eerlijk voor jou vind ik.

8. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dank allen voor jullie reacties.
    Het voelt dubbel. Aan de ene kant ben ik van mening dat mijn vriend het bewust zo op zijn beloop laat omdat hij zoiets heeft van komt et dan komt het. Maar aan de andere kant vind ik ook wat jullie zeggen dat het niet fijn is voor mijzelf om iedere maand maar te hopen terwijl de kant op een zwangerschap klein is.
    Ik ga het denk ik daarom nog een keer bespreken met mijn vriend...als hij het dan op z'n beloop wil laten, kan het net zo goed helemaal onveilig Hihi 😉

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb wel eens deze uitleg gehad: voorvocht bevat geen zaadcellen maar zaadcellen kunnen wel in de urinebuis achterblijven (sperma en urine gaat door dezelfde buis). Dus als je man na zijn laatste zaadlozing niet naar het toilet is geweest kan het voorvocht wel zaadcellen bevatten en kun je zwanger raken. Zaadcellen kunnen niet tegen urine dus als je man na zijn laatste zaadlozing heeft geplast zijn de zaadcellen dood en kun je van enkel voorvocht niet zwanger raken. Hier kun je natuurlijk op letten maar voor het zingen de kerk uit blijft een onbetrouwbare methode.

10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.881
    2.562
    113
    Lijkt me heel verstandig :) idd wat iemand hierboven al zei misschien zet je hem er mee aan het denken. waarschijnlijk heeft hij niet in de gaten wat het bij jou allemaal lost maakt.

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Klinkt als een goed plan!
    Zou zeker je vriend laten horen wat jij erbij voelt en misschien kunnen jullie dan wel samen beslissen om er wel/niet voor te gaan! Succes!

Deel Deze Pagina