Hi, kan ik colostrum geven aan mijn vijfweken oude baby? Die heb ik ingevroren. Kraamhulp zei dat het kon, maar ik vind het raar.. Heb het net wel gedaan trouwens. Heb nog half flesje over maar herinner me nu pas weer dat ik niet weet of het kan.
Ja hoor geen probleem. Kan wel zijn dat je kindje sneller trek heeft of even aan de smaak moet wennen als het uit de vriezer komt.
Bij mij zijn flesjes bv met colostrum verdwaald geraakt in de vriezer. Uiteindelijk vond ik ze weer toen mijn voorraad bv in de vriezer begon op te raken. Ik had namelijk nogal een grote voorraad. 3 vriezerlades vol met flesjes. Ik heb het gegeven toen ze 1 jaar was kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien. Het rook nog prima zelfs na een jaar dus. Wel echt een diepvriezer(-30). Ze dronk het met smaak. Niets aan haar gemerkt. Ook geen andere ontlasting. Gewoon een extra immuunboost moet je maar denken.
Ja hoor kan prima alleen is de eerste echte colostrum wel erg laxerend. Ik heb mijn oudste (2 jarige) dochter flessen colostrum gegeven (ivm kolven in de kraamweek/couveuse). Arme kind kwam er compleet van aan de diarree. Gaf haar 2 flessen van 200cc per keer. Bewerkte teveel van het goede bleek achteraf. Daarna de melk van de eerste dagen gemengd met melk van later, dat ging beter hihi.