hun zouden jou juist een goed vertrouwd gevoel moeten geven! mijn kraamzorg voelde zeg maar als een warme deken... totaal niet met dat geld bezig joh, ja dat je het moet betalen staat vast logisch natuurlijk, maar dit is echt onzin hoor meid.. ik weet natuurlijk niet waar je woont en of je daar veel bureaus hebt voor kraamhulp, maar ik zou lekker even verder kijken als ik jou was! op deze manier heb je er toch ook geen leuk gevoel meer over??!! en het moet juist zo leuk zijn, succes in ieder geval, maar het komt allemaal wel goed liefs
Bedankt voor je reactie Riniti! Het is idd wel erg belangrijk dat het klikt en dat ze helpen en niet dat je er nu al een zuur gevoel bij hebt.. Toevallig belde ze net om een intake gesprek af te spreken Gelijk maar eens gevraagd naar de reden van vooraf betalen. Tja zo werken ze gewoon. Ze bereken je eigen bijdrage al, gaan dan uit van het maximale bedrag dat je zou moeten betalen. Maak je het niet op, krijg je het terug. Heb aangegeven dat ik dit niet prettig vind en al helemaal niet om binnen 30 dagen te betalen. Ik zei ook al dat ik eerst mijn vz wilde regelen, ivm wat het allemaal gaat kosten en dat ik niet van plan ben om voor januari te betalen. Dat was gelukkig geen probleem. Zal volgende week tijdens de intake er nog eens over beginnen....
goed zo meid! niet zomaar over je heen laten lopen hoor! jij bent de klant ( zo zie ik het dan altijd maar) dus ze moeten wel aan jouw wensen voldoen! ben benieuwd naar je intake, je moet er idd een goed gevoel bij hebben hoor, je kraamtijd is juist zo bijzonder! laat je het verloop nog ff weten?? groetjes riniti
wettelijke bijdrage klopt... maar vooraf?? hoe weten zij nou hoeveel uur a 3 euro nog wat ze bij jou over de vloer komen? ik zou ze ff bellen want vind dit maar raaaaare manier van werken...
@ Riniti: Ik laat het even weten, volgende week donderdag is de intake dus t duurt nog even.... Ben idd wel benieuwd! @Zonnebloem: had gebeld en ze kunnen niet echt een sluitende verklaring geven waarom ze zo werken. Toen ik aangaf dat ik dat niet wilde werd er niet echt gereageerd maar ook niet dat het een probleem was dusss wachten eerst de intake maar eens even af!
Zo, zou nog even laten weten hoe of wat. Net intake gehad, ging prima. Zijn iig overeengekomen dat ik pas in januari betaal. Of wat later... Ze hebben wel netjes uitgelegd dat het idd vanwege wanbetalers is. Maar dat het opzich geen probleem is om in termijnen of andere datum te betalen. Misschien de helft vooraf en de andere helft daarna. Als je er dus werk van maakt, kunnen ze wel afwijken van wat hoort. Wat ik wel jammer vond is dat ze er alle 3 de keren dat ik dit benoemd heb niet ingingen op het feit dat ik het onbeleefd vond zomaar een brief te krijgen. Misschien toch nog maar een keer over bellen. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Of het nu gewoon zo laten? Zo werkt die organisatie dus ja daar kan je niet veel aan doen! Mijn mening is dat ik het overigens wel begrijp ! Er wordt tegenwoordig zo vaak niet betaald! Die mensen moeten ook hun werk blijven doen ! Overigens totaal geen aanval hoor ! Nog maar even lekker genieten van zwanger zijn
Ik heb kraamzorg aangevraagd bij Liemers Care en daar moet je ook de eigen bijdrage vooraf betalen. Ik neem gewoon alle uren af en moet vooraf 93 euro betalen. Als ze zijn geweest kijken ze hoeveel uur er nog over is en van dat bedrag wordt dan een factuur gemaakt. Ze geven aan dat als je kraamzorg niet nodig blijkt te hebben of je langer in het ziekenhuis moet blijven je het geld teruggestort krijgt op je rekening. Ik ben benieuwd!
Nee hoor, ook niet zo opgevat En het ging me niet per see om het feit dat ik moet betalen als wel dat ik een brief kreeg met de eis om binnen 30 dagen het max. te balen! Dusse komt helemaal goed! @LalliejLoe, komt helemaal goed, heb er ook wel vertrouwen in dat het goed afgehandeld wordt, maar ik had er sowieso nooit van gehoord dat je vooraf moest betalen!
dat is dan nieuw want ik ben 8 mei bevallen en heb voor de 2e x kraamhulp van hun gehad.... beide keren achteraf betalen!!!!
Wie weet...wat ik niet voor je hoop.. maar stel je voor je kindje moet in het ziekenhuis blijven... en je hebt na de 8 dagen geen recht meer op kraamzorg, dan maak je er dus geen gebruik van... vreemd iets om vooraf te betalen. Ik zou lekker een ander bureau opbellen... die hebben vast nog wel een plekje vrij om iemand naar jou toe te sturen... vind het ook totaal niet professioneel van een bedrijf.. maar goed, ik zou dus lekker niet betalen en een ander bellen, nooit geschoten is altijd mis toch!
Dat is waar. Ik heb toendertijd nog twee organisaties gebeld, die hadden geen plek meer. Misschien ga ik nog even rondbellen morgen, ik blijf twijfelen namelijk. (haha hormonen waarschijnlijk )