Ik heb een handige manier gevonden om johannesbroodpitmeel aan mijn dochtertje te geven - ik doe het op mijn pink en laat haar aan sabbelen. Ze vind het prima! Met lepeltje of via spuitje was het echt rampzalig, alles zat onder die vieze plakkerige pap, maar met vinger werkt perfect. Ze spuugt veel minder en drinkt rustiger, ben echt heel blij mee.
even over het geen kik geven omdat er meer mensen op Zwangerschapspagina.nl lezen en die er anders te luchtig over kunnen denken; mijn dochter huilt nooit en heeft zeer ernstige verborgen reflux. Dermate ernstig dat ze twee keer is gestopt met ademen en in totaal nu 3 keer is opgenomen. Ik had haar twee keer stikkend in mn armen... Wat Silsa zegt is hier ook de 'ideale' combi, alles maar dan ook alles schuin zetten, zantac twee maal daags en elke voeding (hier fulltime gekolfd) aanlengen met johannesbroodpitmeel. Schuin leggen is nooit fout, en dé eerste actie die je moet doen als je reflux verdenkt. Ga ook altijd naar een arts en luister naar je gevoel, ook al heeft je kindje niet de kenmerken die het zou moeten hebben!
Ik ben al bij een arts geweest, maar die wil het nog aankijken. Ik snap wel dat ze niet snel medicatie willen geven, maar ik zie toch dat het kind er last van heeft.... Verder slaapt mijn zoontje ook op zijn buik, met het bedje schuin. Hij krijgt nu johannesbroodpitmeel door de afgekolfde borstvoeding en ik houd hem na het voeden nog een tijd recht op.
supergoed Linda, ik heb geen ervaring met buikslapen maar voor de rest doe je alles zoals ik het deed... luister naar je gevoel! Eb ik hoop dat je zoontje er snel overheen is!