paar vraagjes over flesje geven, kolven en eventueel 1malig fv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hoii

oke mn vraag over fles geven, ik bied mn zoontje geregeld een flesje aan met een btj voeding, zodat hij blijft wennen aan het flesje: Hoe vaak moet ik dat doen, kan om 2 of 3 dgn al kwaad? ( bij oudste ooit 1 week niet gedaan en toen was het even drama met fles, ging weigeren)

Dan vraagje over aankomend weekend, we hebben vrijkaartjes om met de oudste iets leuks te doen...duurt iets van 3/4 uur in totaal heen en terug mss

Dus ik wil voeding achterlaten voor mn moeder, nou regelt mn zoontje sinds gister...en ben ik dus bang dat ik niet genoeg bij elkaar kan sprokkelen ..

Hoe snel zal mn productie opgekrikt zijn, zal ik voor de zekerheid fv achter laten mocht ik niet genoeg kunnen kolven? ( en hoe erg zal dat zijn? ik leg hem sowieso voor en na aan natuurlijk)

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn ervaring met mn dochter is dat ze minder dronk als ik er niet was
    ik zou gewoon kolven wat er te kolven valt
    en gekolfde melk leek ook meer te vullen, ze was dan sneller tevreden met 120cc

ik had ook altijd voor de zekerheid kunstvoeding in huis maar nooit nodig gehad :)

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb weleens een flesje KV laten geven toen ik weg moest en niet genoeg bij elkaar gekolfd kreeg. Dronk ze prima. Gewoon aanleggen voor en na, dan maakt het echt niet uit voor een keer. Ik zou ivm regeldagen nu juist zo min mogelijk kolven, maar gewoon steeds aanleggen. Je kindje krijgt al zo weinig... Maar ik kon tijdens regeldagen dan ook nog geen druppel kolven ;)

Kan me voorstellen dat je met een geruster hart weggaat als je weet dat er iets achter de hand is.

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja dat is t meer, ik bn nog zooo gehecht aan hem Haha ik ben dan bang dat ie me mist en dan troost zoekt in melk ofzo..

Maar dan moet ik Fv kopen, ik durf ook amper te kolven want deed dat vanmiddag na 1,5 uur 50cc :s maar toen kwam hij al ineens .. Dus dat gegeven en nog na gedronken bij me maar erg boos, gelukkig wel kunnen slapen met z'n speentje
    Want dat had ie al heel d ochtend niet gedaan

Maar ik kan me niet neer goed herinneren hoe snel zoiets opgekrikt is met Regeldagen...ik had toen met d oudste wel vaker dipjes maar die duurde soms echt lang

Er bestaan toch van die kleine Fv verpakkingen van die zakjes ? Weet iemand of dat ook ha voeding is en waar te koop? M'n geheugen is echt een vergiet

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Haha, ja ik wilde ook nog niet weg toen m'n baby zo jong was! Totaal geen behoefte aan!

De kans is groter dat hij überhaupt niet drinkt als je weg bent en het lekker inhaalt als je terugkomt. Is ook niet erg, hij kan wel 4 uurtjes zonder.

Geen idee of je kleinere verpakkingen kunt kopen... Die proefverpakkingen die je weleens krijgt zijn altijd voor 6+ maanden.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja ik hb m'n oudste pas voor t eerst 2 uurtjes alleen gelaten toen hij 7 mnd was ofzo en dat was t torn pas weer met 1 jaar ofzo haha
    Maar hb dus geen ervaring met oppassen en voedingen

Maar nu vind ik t wel heel leuk voor m'n oudste om iets met papa en mama alleen te doen

Hmm oké thanks

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    als je al kv laat geven is mijn tip: laat ze eerst een flesje kv geven.. stel dat ze de bv in een flesje geven en hij wil meer maar vind de smaak van de kv heel vies dat ie t niet pakt zit je alsnog.. eventueel kunnen ze een fles je maken met helft bv en aanmengen met kv.. zo hebben ze meer..

8. misa

misa Niet meer actief

He meis, hoe ging het afgelopen weekend? Heeft je zoontje het gered met de gekolfde voeding? Of moest hij ook fv?

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hoi nou ti's niet doorgegaan we konden vrijkaarten krijgen maar bleek een andere dag dus ach :)
    Maar zoon slaapt nu echt heel goed door dus k ga nu weer gewoon elke avond kolven om voorraad te maken!!

Want hb ook sowieso voorraad nodig ook ivm oudste z'n verjaardag!

Deel Deze Pagina